Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

10. La potència contractada és l'adequada per a casa meva? https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

10. La potència contractada és l'adequada per a casa meva?

Des de l’1 de juny de 2021, amb l’entrada en vigor de la tarifa 2.0TD, tots els consumidors domèstics tenen dues potències contractades enlloc d’una. Aquestes potències també van en funció dels trams de facturació, així la potència 1 (P1) afectarà als horaris de P1 punta i P2 pla, i la potència 2 (P2) afectarà a l’horari de P3 vall.

Podrem tenir contractada una potència diferent a cada un dels dos períodes. El seu preu variarà segons el període:

  • La potència punta -P1- és de les 8 a les 24 h (la més cara), de dilluns a divendres laborables.
  • La potència vall -P2- és de les 24 a les 8 h del matí i totes les hores dels dissabtes, diumenges i festius nacionals.

En aquelles llars on hi hagi un aparell que requereixi una elevada potència i que es pugui connectar a qualsevol hora (per exemple, un cotxe elèctric o un acumulador d’aigua calenta), es podrà contractar una potència superior per al període vall, en què el preu serà molt més barat.

La gestió de la demanda de potència per poder ajustar aquest valor de la factura es fa de la mateixa manera que quan només hi havia una potència contractada.  Per  tenir accés a la informació de la potència demandada, cal tenir un usuari al portal de la distribuïdora (veure pregunta 11).

T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
0