Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Borsa d’Habitatge de Lloguer L'Oficina Local d'Habitatge (OLH) ofereix la Borsa de Mediació, un servei gratuït de mediació entre persones propietàries i llogateres. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Borsa d’Habitatge de Lloguer

L'Oficina Local d'Habitatge (OLH) ofereix la Borsa de Mediació, un servei gratuït de mediació entre persones propietàries i llogateres.

La Xarxa de mediació per al lloguer social s’inclou en el Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l'habitatge té com a objectiu principal facilitar l'accés a un habitatge de lloguer digne.

La Xarxa és un sistema de mediació en el mercat immobiliari que vol augmentar l'oferta de lloguer a preus moderats i, al mateix temps, mobilitzar el parc de pisos desocupats. S'adreça a persones i unitats de convivència amb ingressos de fins a 4 vegades l'IRSC (Indicador de renda de suficiència de Catalunya). Es nodreix d'habitatges nous o de segona mà, que estan buits i es posen al mercat mitjançant la gestió de les borses d'habitatge.
  

Avantatges per a persones propietàries:

  • Bonificació del 95% de la quota de l’IBI
  • Subvenció de fins a 8000.-€ per a obres de reforma i condicionament d’habitatges
  • Assegurances multirisc i de defensa jurídica
  • Avalloguer
  • Seguiment de la relació contractual
  • Control del bon ús dels habitatges llogats
  • Servei gratuït d’assessorament
  • Tramitació de contractes.

 
Es realitzaran contractes de lloguer que es regiran en base a allò que estableix la Ley 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans (LAU) i el Reial Decret-Llei 7/2019, d’1 de març, de mesures urgents en matèria d'habitatge i lloguer. Per tant, tindran una durada de cinc anys en el cas de persones físiques i de set anys en el cas de persones jurídiques, també disposaran de les pròrrogues legals que contempla l'esmentada llei.

Aquest contracte el signaran directament la persona propietària i la llogatera. Serà el propietari l’encarregat de verificar si s’ha realitzat el pagament del lloguer, i en el cas que no s’hagi realitzat, ho comunicarà immediatament a les oficines de Proursa per a poder mediar ambdues parts.

Es tramitarà l’Avalloguer per garantir el cobrament de les rendes en el cas d’impagament.

Es contractaran dues assegurances, una que cobreix el procediment de l’Avalloguer i una assegurança multirisc bàsica de la llar, que no tindrà cap cost per a la persones arrendadora.

La part arrendadora assumirà l’IBI, a partir d’aquest any hi ha una bonificació d’un 60%, i la part arrendatària assumirà la comunitat i la taxa d’escombraries (això variarà en funció del preu de l’habitatge).

Per a realitzar la tramitació del contracte serà necessari aportar la documentació següent:

  • DNI propietari/s.
  • Fotocòpia de l’escriptura o nota simple actualitzada.
  • Cèdula d’habitabilitat.
  • Certificat d’eficiència energètica.
  • Rebut IBI on consti el número de referència cadastral de la finca.
  • Últimes revisions de gas.
  • Butlletins instal·lació elèctrica (en el cas de actualitzacions, instal·lacions de més de 20 anys).
  • Rebut comunitat.
  • Últimes factures, aigua, llum i gas.

     

Obre la porta al lloguer

T'ha estat útil aquesta pàgina?

13
8