Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament dissenya diversos itineraris per a bicis i VMP com a alternativa per evitar circular per l’illa de vianants Aquesta actuació, contemplada al Pla director de la bicicleta i vehicles de mobilitat personal de Rubí 2021-2027, pretén incrementar la seguretat dels vianants en zones de gran afluència https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’Ajuntament dissenya diversos itineraris per a bicis i VMP com a alternativa per evitar circular per l’illa de vianants

Aquesta actuació, contemplada al Pla director de la bicicleta i vehicles de mobilitat personal de Rubí 2021-2027, pretén incrementar la seguretat dels vianants en zones de gran afluència

Un dels itineraris alternatius discorre pel c. Coello (foto: Ajuntament de Rubí).
Un dels itineraris alternatius discorre pel c. Coello (foto: Ajuntament de Rubí)

L’Ajuntament ha implementat quatre itineraris alternatius pensats perquè les bicicletes i els vehicles de mobilitat personal (VMP) puguin circular per la ciutat evitant passar per l’illa de vianants, espai per on tenen prohibida la circulació. L’objectiu d’aquesta mesura, que està inclosa al Pla director de la de la bicicleta i vehicles de mobilitat personal de Rubí 2021-2027, és garantir la seguretat dels vianants, sobretot als eixos principals amb una gran afluència de persones que circulen a peu, així com fomentar la mobilitat sostenible i reduir les emissions de gasos contaminants.

Així, s’ha establert els següents itineraris, que connecten la ciutat nord-sud i sud-nord:

  • Estació – Escardívol, passant pel c. General Prim, c. Virgili, pl. Salvador Allende i c. Terrassa.
  • Escardívol – Estació, passant pel pg. Pau Claris, c. Santa Llúcia i c. Historiador Serra.
  • Estació – Escardívol, passant pel c. García Lorca (Celler), c. Sant Isidre, c. Nou i c. Prat de la Riba.
  • Estació – Biblioteca Mestre Martí Tauler, passant pel c. Pintor Coello (Celler), c. Sant Isidre, pl. Bonaventura Josa i c. Torrent de l’Alba.

Durant aquesta setmana s’està col·locant la senyalització vertical i s’està pintant la senyalització horitzontal per tal que les bicicletes i els VMP ─patinets, rodes i plataformes elèctriques, segways, hoverboards─ puguin seguir aquests recorreguts alternatius.

A més, també es reforça la senyalització que indica a les persones que utilitzen aquests vehicles que han de desmuntar quan passen per l’illa de vianants i per aquells espais de convivència com la pl. Doctor Guardiet o la pl. Onze de Setembre.

Cal respectar les normes de trànsit i la senyalització per garantir la seguretat viària i la convivència entre els diferents usuaris de la via pública.

L’ordenança de mobilitat, un nou instrument que està en sintonia amb el Pla de mobilitat urbana sostenible (PMUS), actualitza l’anterior text precisament en aspectes com la regulació de l’ús de les bicicletes i els vehicles de mobilitat personal (VMP), entre d’altres.

Objectius de Desenvolupament sostenible