Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’organigrama municipal incorpora per primer cop regidors i regidores de districte L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, presenta una nova estructuració i organització dels serveis municipals per donar una resposta àgil i eficaç a la ciutadania https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’organigrama municipal incorpora per primer cop regidors i regidores de districte

L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, presenta una nova estructuració i organització dels serveis municipals per donar una resposta àgil i eficaç a la ciutadania

L’alcaldessa i part de l’equip de govern, durant la presentació de la nova organització municipal (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
L’alcaldessa i part de l’equip de govern, durant la presentació de la nova organització municipal (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

Després que dissabte es constituís el nou Ajuntament com a conseqüència de les eleccions locals celebrades el 28 de maig, l’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, va signar el decret pel qual assigna les competències als regidors i regidores de l’equip de govern. L’organigrama, que ha donat a conèixer aquest dimecres als mitjans de comunicació, és semblant al de l’anterior mandat, tot i que en aquesta ocasió s’estructura en una àrea més, sumant-ne un total de 9.

L’Àrea de Seguretat, Policia Comunitària, Civisme i Convivència és una àrea de nova creació, on trobem el servei de Seguretat Ciutadana; de Relacions Ciutadanes i Proximitat; la Unitat de Protecció Civil, i la Unitat d’Acció i Mediació Comunitària. “Es tracta d’una de les grans novetats d’aquest nou organigrama. Volem abordar el tema de la seguretat des d’una mirada transversal. Per aquesta raó hem unit sota el mateix paraigua la mediació, la protecció civil, el civisme i la policia comunitària, elements que han treballat i que treballen a la nostra ciutat en la resolució de conflictes”, ha comentat l’alcaldessa, que ha afegit: “El pes de la seguretat no ha de recaure únicament en la Policia Local, sinó que ha de tenir una resposta integrada i transversal per part de tota l’organització”. Aquesta nova àrea la liderarà políticament la mateixa alcaldessa.

L’altra gran novetat que incorpora el nou organigrama municipal és la figura del regidor i regidora de districte. L’objectiu és desplegar en el territori la presència municipal per afavorir la interlocució directa amb la ciutadania.

Segons l’alcaldessa, “els regidors de districte faran possible que qualsevol ciutadà o ciutadana tingui molt clar quin és el seu referent polític. A més, sumat a l’impuls del projecte Alcaldia als barris, enfortirem la descentralització municipal, fet que suposarà que, de nou, l’Alcaldia es traslladarà als diferents districtes i farà d’aquesta proximitat, novament, una realitat”.

Cadascun dels regidors i regidores té assignat un districte. L’Ajuntament està treballant per buscar un espai adient a cada zona perquè el contacte del veïnatge amb el seu representant polític sigui més fàcil.

 

Nova organització municipal

Amb aquesta delegació de competències fem un repartiment de responsabilitats, enfocant-nos i treballant tots visualitzant els tres eixos que no han deixat d’estar al centre de les nostres polítiques: les persones, especialment les que més necessiten que l’Administració les acompanyi; un manteniment eficaç de l’espai públic, que requereix de corresponsabilitat amb la ciutadania; i la nostra identificació com a ciutat industrial, potenciant aquesta etiqueta fent que les nostres empreses siguin més competitives”, ha explicat Ana María Martínez Martínez.

L’acció del Govern municipal es desenvoluparà organitzada i estructurada en les següents àrees de gestió ─a banda de l’Àrea de Seguretat, Policia Comunitària, Civisme i Convivència─:

L’Àrea de Projecció de la Ciutat, Cultura i Esports aglutina els serveis de Promoció i Dinamització Cultural; Projecció de la Ciutat, i d’Esports, així com el nou servei d’Innovació i Qualitat Urbana. Aquest servei vetllarà per garantir un espai públic de qualitat, amb la millora constant del mateix. Aquesta àrea continuarà la tasca realitzada en l’anterior mandat, a través del Servei de Relacions Internacionals i Xarxes de Ciutats, amb les aliances a Europa que han permès tirar endavant projectes com el BRACE o rebre aportacions econòmiques via fons Next Generation.

L’Àrea d’Indústria, Comerç i Ocupació engloba l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE); el servei de Comerç; d’Ocupació Rubí Forma, i la Unitat de Llicències i Disciplina d’Activitats. El Consistori vol continuar amb la promoció constant de l’empresa i el comerç de la ciutat, amb l’objectiu de fer-lo més competitiu i preparat per respondre als reptes de l’agenda 2030.

L’Àrea de Serveis Centrals incorpora el Servei de Tecnologies i Sistemes d’Informació; d’Atenció a la Ciutadania; Contractació i Compres; Serveis Jurídics, i d’Hisenda Local i Serveis Econòmics. A través d’aquesta àrea es continuarà oferint a la població una administració propera, amb una gran varietat de tràmits en línia per tenir contacte amb el seu Ajuntament sense sortir de casa.

L’Àrea de Drets Socials conté els Serveis Socials; Salut Pública; Habitatge, i Programes Sectorials. Aquesta àrea mantindrà la voluntat política de situar les persones al centre de la gestió.

L’Àrea d’Igualtat i Ciutadania incorpora Igualtat; Educació; Cooperació i Primera Acollida; Infància; Joventut, i Gent Gran Activa, amb una especial atenció al desenvolupament de totes les polítiques feministes.

L’Àrea de Planificació Urbana engloba el servei de Planejament Urbà; Obra Pública; Mobilitat i Accessibilitat, i Llicències i Disciplina Urbanística. Aquesta àrea té l’objectiu d’impulsar la segona gran transformació de la ciutat, així com el nou POUM.

L’Àrea de Sostenibilitat i Serveis Municipals té adscrits el Servei de Sostenibilitat i Medi; de Manteniment Urbà; els Serveis Urbans, i la Unitat d’Inspecció i Programació. L’objectiu d’aquesta àrea serà seguir amb el projecte de verd urbà i l’execució del pla d’arbrat. A banda, el manteniment ha de seguir amb la línia ja marcada durant l’anterior mandat. I de nou, les urbanitzacions seran protagonistes gràcies a un regidor que vetllarà pel seu manteniment, a banda del regidor adscrit com a regidor de districte en aquesta zona de la ciutat.

I l’Àrea de Personal és la que inclou el Servei de Recursos Humans, una àrea que fa funcionar la maquinària municipal i que en aquest mandat és especialment cabdal per a l’organització, ja que culminarà el procés de regularització i estabilització de la plantilla municipal.

Objectius de Desenvolupament sostenible

Imatges relacionades

L’alcaldessa, dirigint-se als mitjans de comunicació (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)
L’alcaldessa, dirigint-se als mitjans de comunicació (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

Fitxers relacionats