Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Control de la qualitat de l'aigua de consum humà a l'aixeta del consumidor L’Ajuntament de Rubí porta a terme anualment el programa de control de l'aigua de l'aixeta del consumidor, que és accessible a tota la ciutadania i que dona prioritat als titulars o arrendataris d'edificis construïts abans de 1980. https://www.rubi.cat/ca/temes/medi-ambient/cicle-integral-de-laigua/control-de-la-qualitat-de-laigua-de-consum-huma-a-laixeta-del-consumidor-1/@@images/image/preview

Control de la qualitat de l'aigua de consum humà a l'aixeta del consumidor

L’Ajuntament de Rubí porta a terme anualment el programa de control de l'aigua de l'aixeta del consumidor, que és accessible a tota la ciutadania i que dona prioritat als titulars o arrendataris d'edificis construïts abans de 1980.

El Reial Decret 140/2003 i el Pla de vigilància i control sanitari de les aigües de consum humà de Catalunya estableixen els criteris de qualitat de l’aigua de consum humà. Una vegada l’aigua entra als edificis, la seva qualitat es pot alterar o, fins i tot, empitjorar degut al seu pas per la xarxa de distribució interna. Aquesta xarxa interna està constituïda pel conjunt de canonades, dipòsits interns, connexions i aparells instal·lats a partir de la clau de pas que enllaça amb la xarxa pública. Les xarxes internes antigues o amb un estat de manteniment i neteja deficient poden provocar un deteriorament de la qualitat de l’aigua que arriba a les aixetes.

D’acord amb el Reial Decret 140/2003 abans esmentat, correspon als ajuntaments el control de qualitat de l’aigua de l’aixeta del consumidor. En aquest marc, l’Ajuntament de Rubí va crear el programa anual de control de l'aigua de l'aixeta del consumidor que és accessible a tota la ciutadania i que dona prioritat als titulars o arrendataris d'edificis construïts abans de 1980.

 

Aigua_aixeta

 

Programa anual de control de l'aigua de l'aixeta del consumidor


  1. Recepció de sol·licituds d’habitatges particulars i comerços, de forma presencial, per telèfon o telemàticament.
  2. Selecció de punts on practicar les analítiques entre les sol·licituds rebudes i els diferents equipaments municipals.
  3. Realització de les analítiques.
  4. Difusió de l’informe entre els departaments interessats, especialment Salut Pública i Manteniment.
  5. Enviament de l’informe particular a la persona que el va sol·licitar.
  6. Publicació del resultat de les analítiques a la web municipal. Les dades publicades són de caràcter tècnic i no inclouen dades de caràcter personal.

 

Coneix la qualitat de l'aigua de l'aixeta


Si sospites que qualsevol de les problemàtiques explicades poden afectar la qualitat de l’aigua al teu domicili o simplement vols comprovar la seva qualitat, pots sol·licitar una anàlisi gratuïta. Posteriorment rebràs l’informe amb els resultats de l’analítica de l’aigua que circula per la xarxa interna de l’edifici i arriba a les teves aixetes. Recorda que els responsables de mantenir les instal·lacions en condicions des de la connexió del servei fins a les aixetes, són els propietaris dels immobles. En establiments o comerços, els responsables són els seus titulars.

 

Campanya_analitiques_aigua_web.jpg

 

Enllaços relacionats

T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
1