Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament implementa les mesures del Pla d’actuacions per a la millora de la neteja a l’espai públic S’ha ampliat el nombre de sectors de neteja manual i s’han intensificat els serveis de neteja dels contenidors, entre d’altres https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’Ajuntament implementa les mesures del Pla d’actuacions per a la millora de la neteja a l’espai públic

S’ha ampliat el nombre de sectors de neteja manual i s’han intensificat els serveis de neteja dels contenidors, entre d’altres

Els sectors de neteja manual s’han ampliat per fer més efectiu el servei (foto: Ajuntament de Rubí).
Els sectors de neteja manual s’han ampliat per fer més efectiu el servei (foto: Ajuntament de Rubí)

L’Ajuntament inicia aquesta setmana la implementació del pla d’actuacions per millorar la neteja de la ciutat i la percepció de netedat que té la ciutadania, així com per divulgar entre els rubinencs i les rubinenques la necessitat d’embrutar el mínim possible per mantenir carrers, places i contenidors el més nets possible. A banda de replantejar els serveis de neteja viària per a fer-los més eficients, també s’han proposat accions de promoció del civisme i s’han redefinit els mecanismes de detecció d’infraccions.

El Pla d’actuacions per a la millora de la neteja a l’espai públic contempla diferents línies de treball.

Pel que fa als serveis de neteja viària, el Consistori ha plantejat un canvi en el sistema de neteja global de la ciutat: s’han ampliat els sectors de neteja manual, passant dels 25 actuals a 35; s’han reestructurat els treballs dels equips d’escombradores, que passen a fer suport dels sectors de neteja manual de forma cíclica cada una o dues setmanes; s’han replantejat els equips de neteja de places, incorporant algunes d’elles als sectors de neteja manual; s’han intensificat els serveis de neteja dels contenidors i dels entorns de les seves ubicacions; s’han modificat les freqüències de neteja d’alguns sectors de la ciutat per a reforçar la neteja en altres sectors; es preveu millorar la velocitat de sortida d’aigua freàtica del punt d’abastament per als vehicles de neteja, i s’està estudiant la possibilitat d’habilitar altres punts d’abastament.

Pel que fa als controls de qualitat del contracte de neteja viària, periòdicament se’n fan per mitjà d’una empresa externa. A partir d’ara, els controls es dirigiran a les zones més sensibles, s’incrementarà el nombre d’assajos de qualitat i s’encarregarà a l’empresa externa de control de qualitat que presenti els informes mensuals desglossant els resultats per districtes.

Pel que fa a la comunicació i a la promoció del civisme, les accions plantejades estan orientades a reduir l’abandonament de residus a l’entorn dels contenidors, a augmentar l’estima de la ciutat, a reduir l’embrutiment dels carrers i places i a incrementar l’ús del Telèfon Verd. L'Ajuntament posa a disposició de la ciutadania un servei tant de recollida de mobles i altres voluminosos com d'esporga. Aquests serveis es poden concertar a través del Telèfon Verd (900 130 130) i del Telèfon Verd en línia

I, per últim, pel que fa a la detecció d’infraccions ─l’any 2022 se’n van fer 25─, s’executarà una campanya periòdica de detecció d’infraccions en matèria de residus, destinant agents policials a aquesta finalitat; es reforçarà l’acció dels agents que patrullen pel centre de la ciutat per incrementar l’atenció vers aquesta problemàtica i fer indagacions sobre els abocaments detectats; es prioritzarà la identificació de les persones usuàries responsables dels abocaments fora dels contenidors creant un protocol d’obertura de bosses d’escombraries que porti a un expedient sancionador, i s’incrementarà el personal per ajudar a impulsar amb més celeritat els expedients sancionadors.

Objectius de Desenvolupament sostenible