Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Es posa en marxa el grup de treball per garantir la inclusió financera de la gent gran El mes vinent es convocarà la segona trobada de la comissió i s’hi convidarà les entitats bancàries que tenen presència a Rubí https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Es posa en marxa el grup de treball per garantir la inclusió financera de la gent gran

El mes vinent es convocarà la segona trobada de la comissió i s’hi convidarà les entitats bancàries que tenen presència a Rubí

Un moment de la trobada de la comissió (foto: Ajuntament de Rubí).
Un moment de la trobada de la comissió (foto: Ajuntament de Rubí)

El Servei de Gent Gran Activa de l’Ajuntament de Rubí ha impulsat un espai de treball per tractar l’exclusió financera que pateixen les persones grans. El grup de treball dona compliment a la moció aprovada pel Ple municipal el febrer de 2022 sobre els drets de les persones grans.

La comissió, formada pels grups municipals amb presència al Ple, els col·lectius de persones usuàries afectades i les plataformes que els representen, s’ha reunit recentment amb l’objectiu d’estudiar possibles mesures per garantir la inclusió financera de la gent gran i oferir solucions a les necessitats detectades des del Consell Consultiu de la Gent Gran. En el marc d’aquesta trobada, s’ha acordat una nova reunió el mes juliol amb Correos per intercanviar-hi propostes i inquietuds. El mes vinent també es convocarà la segona trobada de la comissió i s’hi convidarà les entitats bancàries que tenen presència a Rubí per traslladar-los les necessitats i preocupacions de les persones grans del municipi.

La digitalització massiva del sector bancari genera problemes a una part important dels col·lectiu de persones grans, que està acostumada a operar amb la seva entitat financera de manera presencial. A Rubí, el Moviment per unes Pensions Públiques Dignes i Rubí per la Sanitat ha fet arribar als grups del Ple Municipal les seves reivindicacions, recollides en un text que es va aprovar en forma de moció. Així, el Consell Consultiu de la Gent denuncia la situació de discriminació que viu bona part de la gent gran i, en general, els col·lectius amb dificultats per operar amb eines digitals.

Punt de suport

A Rubí, tothom qui ho necessiti té a la seva disposició dos punts de suport a tràmits telemàtics a La Cruïlla Centre Cívic i a l’Associació Veïnal del barri de Les Torres. En aquests punts, la ciutadania rep atenció presencial i personalitzada per realitzar tràmits en línia que poden resultar difícils: Cl@ve, SEPE, idCAT, DNI, passaport, La Meva Salut, pagaments, sol·licitud d’ajuts...

Els punts de suport atenen al públic dimarts i dijous de 9 a 11 h a La Cruïlla Centre Cívic del Pinar (urbanització El Pinar, s/n, 2a planta - 08191 Rubí) i dimecres i divendres de 9 a 11 h a l’Associació Veïnal del barri de Les Torres (c/ Joan Puig, edifici Jamaica, 2, baixos - 08191 Rubí)

Objectius de Desenvolupament sostenible