Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Rubí entrega 37 certificats d’acollida durant 2020 Aquest certificat serveix perquè les persones nouvingudes regularitzin la seva situació administrativa al país o renovin la documentació, així com per a la recerca activa de feina https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Rubí entrega 37 certificats d’acollida durant 2020

Aquest certificat serveix perquè les persones nouvingudes regularitzin la seva situació administrativa al país o renovin la documentació, així com per a la recerca activa de feina

Imatge d’arxiu de l’última entrega presencial de certificats al mes de febrer (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
Imatge d’arxiu de l’última entrega presencial de certificats al mes de febrer (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

L’Ajuntament de Rubí, a través del Servei de Primera Acollida per a persones nouvingudes, ha expedit 22 certificats d’acollida entre els mesos de març i setembre 2020. Aquest període inclou també l'estat d'alarma entre els mesos de març i juny. Tot i el confinament, el consistori va mantenir en marxa el servei per donar resposta a les persones que ho requerien. D’entre aquestes persones que han completat el circuit formatiu d’acollida, nou han participat del Pacte d’Estat contra la violència de gènere que consisteix en la realització d’un mòdul formatiu de prevenció de violències masclistes de 15 h de durada.

La formació que han realitzat aquestes persones correspon a 90 hores de competències lingüístiques bàsiques en llengua catalana, 15 hores de coneixements de l’entorn laboral, 15 hores de coneixements de la societat catalana i el seu marc jurídic i 15 hores de prevenció violències masclistes, en el cas de les persones que han participat del Pacte d’Estat contra la violència de gènere.

Així, juntament amb les 15 persones que van rebre el certificat al febrer, ja són 37 les persones que durant l’any 2020 han obtingut el Certificat d’Acollida. Aquest certificat els servirà per a regularitzar la seva situació administrativa al país o renovar la documentació, així com per a la recerca activa de feina. “Des del servei de primera acollida s’ha continuat fent aquesta tasca tan important que permet a moltes persones obtenir un document que els ajuda a regularitzar la seva situació administrativa. Veïns i veïnes que, tot i la greu situació pandèmica i les seves conseqüències, han treballat i dedicat hores i esforços a assolir el seu objectiu”, diu el regidor de Ciutadania, Pau Navarro Cano.

Tot i que el certificat és expedit pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, és l’Ajuntament de Rubí qui executa i gestiona el Servei de Primera Acollida. El consistori rubinenc ofereix aquest servei en compliment de la Llei 10/2010, del 7 de maig, d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya i el Decret 150/2014, de 18 de novembre, dels serveis d’acollida de les persones immigrades i de les retornades.

El Servei de Primera Acollida per a persones nouvingudes està cofinançat pel Departament de Treball, Afers socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu de la Unió Europea.

El primer contacte amb la ciutat
El servei de primera acollida ofereix accions i recursos que responen a les necessitats inicials de formació i informació de les persones estrangeres immigrades, les sol·licitants d’asil o de protecció subsidiària, les refugiades, les apàtrides i les retornades.

El servei es gestiona des de l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania del consistori i inclou l’acompanyament, la formació i la certificació d’uns coneixements mínims per facilitar el viure i treballar a Catalunya. A més, ofereix acompanyament, orientació i assessorament relatius a aspectes de la quotidianitat que faciliten la inclusió dels nous ciutadans/es al territori i milloren les seves habilitats d’autonomia social i personal. Els requisits d’accés són ser major de 16 anys i estar empadronat/da al municipi.

Per donar-se d’alta al Servei de primera acollida cal dirigir-se al C. General Prim, 33-35, 2a planta,  93 588 70 77 (ext. 4005). L’horari d’atenció durant el qual es presta el servei és dimarts i dimecres, de 16 a 19 h sempre amb cita prèvia. Per concertar cita prèvia, cal dirigir-se al servei per telèfon o presencialment de dilluns a divendres, de 9 a 14 h o dilluns, dimarts i dimecres, de 16 a 19 h.