Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Policia de proximitat La policia de Rubí té una unitat de proximitat que treballa més enllà del control del delicte, perquè les problemàtiques que preocupen la ciutadania també van més enllà dels fets delictius https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Policia de proximitat

La policia de Rubí té una unitat de proximitat que treballa més enllà del control del delicte, perquè les problemàtiques que preocupen la ciutadania també van més enllà dels fets delictius

La unitat de proximitat de la Policia Local, formada per dos comandaments i quatre agents incrementa el contacte amb la comunitat i la resta de serveis municipals implicats en la convivència, i millorar-ne la coordinació.

Els quatre agents que formen la unitat de proximitat són en Nair, en José, l’Ivan i en Sergio i estaran coordinats pel sergent Ivan i el caporal Manuel. La unitat és possible gràcies a l’esforç que ha fet el consistori per incorporar nous agents al cos, que ara té més recursos que es poden destinar a incorporar noves formes de treballar per donar un millor servei a la ciutadania.

 

 Policia de proximitat - General

 

Més prevenció. Més acció comunitària.


Policia de proximitat - Prevenció

El treball policial d’aquesta unitat se sustenta en la proactivitat amb la voluntat d’evitar que s’arribin a cometre delictes i amb l’objectiu de transformar els problemes en solucions. Els agents de proximitat estableixen relacions positives amb la comunitat per involucrar-se en la resolució de conflictes i prevenir fets delictius. Amb aquesta mirada d’acció comunitària, la tasca policial de la unitat de proximitat s’avança al conflicte a través de la formació, el control de les activitats i la mediació. Així, la formació mitjançant consells preventius sobre possibles delictes permet reduir-ne el nombre; l’increment del control de certs establiments que incompleixen la normativa fa possible disminuir les afectacions que aquests incompliments causen a la ciutadania; i la detecció precoç d’un conflicte entre el veïnat permet abordar-lo des de la mediació i evitar que derivi en situacions més greus.

 
Més diàleg


Policia de proximitat - Diàleg

La policia de proximitat es basa en el contacte proper i constant amb la ciutadania i té en compte les seves necessitats, inquietuds i demandes. Això significa entendre la seguretat i el treball policial de manera àmplia, incorporant la corresponsabilitat de la ciutadania i de tots els actors implicats —serveis municipals, associacions, entitats...—. Atendre les preocupacions de la ciutadania només és possible des del diàleg constant amb els agents socials, que permetrà a la policia de proximitat analitzar les situacions que provoquen més sensació d’inseguretat i abordar-les de manera integral. A través del diàleg, la policia de proximitat aconsegueix coneixement sobre cada circumstància i això permet comprendre cada situació i elaborar una estratègia específica per abordar-la de manera més eficaç.

Més confiança


Policia de proximitat - Confiança

El model de policia de proximitat, que també apliquen Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana, entre d’altres, reivindica la vocació de servei públic del cos de seguretat: els i les agents de la policia local, i de manera molt especial els de la unitat de proximitat, volen ser percebuts per la ciutadania com un servei d’ajuda, més que no pas com un element coercitiu. Tot i les tasques pròpies del cos policial, es busca que la ciutadania vegi en la policia local un aliat per a la millora de la qualitat de vida a la ciutat.
El contacte proper i constant amb la ciutadania permet establir relacions de confiança que apropen el servei policial a les persones i així se’n facilita l’assistència.

 
Més presència


Policia de proximitat - Presència

Els agents de la unitat de proximitat patrullen regularment per la ciutat, preferentment a peu, de vegades amb motocicletes. El patrullatge es planifica a partir del coneixement de la ciutat i les seves dinàmiques i s’analitzen els problemes detectats per trobar propostes de mediació o resolució de conflictes. El model de proximitat analitza els resultats de la seva feina en clau qualitativa, per extreure’n conclusions que serveixin per millorar l’eficàcia de la tasca policial.


L’actual unitat de proximitat és l’embrió de la modernització de la policia local. Una unitat pensada per créixer al servei de la ciutadania.

T'ha estat útil aquesta pàgina?

1
1