Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Valoració positiva de la nova oficina de recaptació El regidor d’Hisenda, Josep Manel Castro, ha fet un balanç molt positiu dels 8 mesos de funcionament del servei de recaptació municipal que ofereix la Diputació de Barcelona i considera que l’oficina tributària de l’ens provincial ha aportat una millor gestió i atenció al ciutadà. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Valoració positiva de la nova oficina de recaptació

El regidor d’Hisenda, Josep Manel Castro, ha fet un balanç molt positiu dels 8 mesos de funcionament del servei de recaptació municipal que ofereix la Diputació de Barcelona i considera que l’oficina tributària de l’ens provincial ha aportat una millor gestió i atenció al ciutadà.

El regidor d’Hisenda, Josep Manel Castro, ha fet un balanç molt positiu dels 8 mesos de funcionament del servei de recaptació municipal que ofereix la Diputació de Barcelona i considera que l’oficina tributària de l’ens provincial ha aportat una millor gestió i atenció al ciutadà.<br /><br />Per demostrar-ho, ha facilitat algunes dades significatives. Per exemple, les que fan referència al cobrament de l’impost de vehicles. El regidor ha explicat que l’antiga empresa recaptadora, La Auxiliar de Recaudación, no cobrava molts rebuts que, en la seva majoria, es corresponien amb vehicles que estaven encara d’alta.<br /><br />Pel que fa a les diferents tipologies de cobrament, la voluntària i l’executiva, el regidor ha deixat palesa la millora que ha suposat l’entrada en funcionament de l’oficina de la Diputació i que això es veu sobretot en el cobrament en executiva, és a dir, aquell que s’ha de forçar després que el contribuent no abona el tribut de manera voluntària.<br /><br />Segons Castro, la gestió de la Diputació de Barcelona ha permès incrementar en 5 punts el percentatge de cobrament en executiva de l’impost de vehicles.<br /><br />L’impost sobre béns immobles, l’IBI, ofereix dades més contundents. El cobrament en executiva ha pujat en un 23% amb el nou servei de la Diputació de Barcelona. El responsable d’Hisenda també ha destacat l’esforç que ha fet la nova oficina tributària pel que fa a l’atenció ciutadana, notificant els cobraments i responent ràpidament a peticions abans dificultoses, com la duplicació de rebuts. També ha destacat la disminució de les queixes dels ciutadans.<br /><br />D’altra banda, ha ressaltat que, pel segon fraccionament de l’IBI, s’han sol·licitat 2.000 domiciliacions bancàries noves, cosa que s’interpreta com un vot de confiança a la nova oficina.<br /><br />El regidor ha avançat, d’altra banda, que es treballarà perquè l’any vinent es pugui abonar l’IBI en 4 pagaments, sempre i quan es domiciliïn. De cara al 2006, s’intentarà domiciliar tots els tributs i així donar més flexibilitat en el seu pagament.