Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Un total de 119 famílies inscriuen al seus nadons al projecte Nascuts per llegir durant l’any passat El projecte vol convertir els llibres en una eina de comunicació en l’entorn familiar. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Un total de 119 famílies inscriuen al seus nadons al projecte Nascuts per llegir durant l’any passat

El projecte vol convertir els llibres en una eina de comunicació en l’entorn familiar.
Un total de 119 famílies de Rubí han inscrit als seus nadons al Projecte Nascuts per llegir, impulsat ara fa dos anys, arran d’una col·laboració entre la Biblioteca Mestre Martí Tauler i els Centres d’Atenció Primària (CAP’s) Anton de Borja i Sant Genís, per impulsar l’hàbit de la lectura entre els nens/es de 0 a 3 anys, a través d’experiències emotives vinculades als llibres per tal que aquests arribin a ser una eina de comunicació entres pares i mares i fills i filles.

Durant tot el 2012, a més d’aquestes 119 famílies, han participat en la desena d’activitats que s’organitzen cada any a la biblioteca fins a 148 famílies amb el seus nadons, que han agafat en préstec més de 1.500 documents al llarg de tot l’any del fons específic Nascuts per llegir i del Racó de pares. A més, a principis d’any es va posar en marxa la maleta viatgera que està recorrent les escoles bressol de la ciutat, amb una proposta de 30 títols amb què la biblioteca vol apropar els llibres a les aules.

La pròxima proposta de Nascuts per llegir es un taller de ioga per a nadons, en la qual pares i mares compartiran una sessió de ioga amb els infants, a través d’una activitat lúdica que integra l’aprenentatge, a través de l’experiència, de les tècniques mil·lenàries que ofereix aquesta pràctica. La sessió, per la qual cal inscripció prèvia ja que té un nombre limitat de places, serà el pròxim dissabte 25 de maig a les 11 h.

La lectura, una eina de comunicació

Nascuts per llegir és un projecte que promou el gust per la lectura entre els infants de 0 a 3 anys, amb experiències emotives vinculades al llibre, sense pretendre que els nadons siguin lectors precoços sinó intentant actuar sobre els hàbits familiars, convidant a les famílies a visitar la biblioteca i a llegir en veu alta, per fer del llibre una eina de comunicació entre pares i infants.

El primer contacte de les famílies amb el projecte s’estableix a través dels CAP’s, on llevadores, infermeres pediàtriques i pediatres transmeten la importància de la lectura a les famílies i els conviden a participar en el projecte, lliurant-los un petit dossier amb informació del programa i de la biblioteca, recomanacions de lectura i una butlleta d’inscripció al projecte.

Amb aquesta documentació, les famílies interessades poden anar a la biblioteca, on se’ls inscriu al programa, es fa el carnet al nadó i se’ls informa dels espais, els materials i les activitats que es programen específicament dintre del projecte. A partir d’aquí, és a través de les visites periòdiques de revisió, que des d’infermeria o pediatria es proporcionen a les famílies unes receptes amb recomanacions de contes i pautes per llegir amb els seus fills.

Quan l’infant arriba als tres anys, el personal sanitari el convida de nou a passar per la biblioteca, on se li entrega un petit diploma que l’acredita com a nen/a lector/a i se’l convida a continuar gaudint de la biblioteca i la literatura però amb els materials i activitats que hi ha pensats pels infants de més edat.