Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ràdio Rubí presenta la programació de la nova temporada 2012-2013 L’emissora municipal proposa una renovació total i té com a objectiu apropar-se més a la ciutadania https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Ràdio Rubí presenta la programació de la nova temporada 2012-2013

L’emissora municipal proposa una renovació total i té com a objectiu apropar-se més a la ciutadania
Ràdio Rubí, 99.7 fm, estrena la nova temporada 2012-2013. L’aposta pels informatius i la programació pròpia, el canvi d’imatge del web, la inclusió del format vídeo i la posada en marxa d’un nou centre emissor són les novetats més destacades d’un nou projecte comunicatiu local, que vol ser més proper als rubinencs i rubinenques.

Durant la presentació, l’alcaldessa, Carme García Lores, ha incidit en com aquest “factor de mitjà de comunicació públic es fa notar especialment en aquesta part de la programació amb un protagonisme absolut per part dels rubinencs i rubinenques”

A més, segons ha explicat Carme García, “el nou centre emissor permetrà tenir una cobertura total a la ciutat. Després de molts anys, Ràdio Rubí es tornarà a poder escoltar des de qualsevol punt del municipi”

La presentació de la nova programació de Ràdio Rubí ha tingut lloc aquest dimarts 24 de setembre, a l’Ateneu Municipal. Una seixantena de treballadors, col•laboradors, amics, polítics i representants del teixit associatiu rubinenc han omplert la sala d’actes de l’equipament, encuriosits per conèixer com serà aquesta nova etapa. Joan Maronda, responsable de l’Institut Municipal de Comunicació (IMCO), l’òrgan del qual depèn Ràdio Rubí, ha estat l’encarregat de desvetllar el nou rumb de l’emissora.

Un nou web i una FM més potent

El canvi més visible serà el que pateixi el web de Ràdio Rubí. Els continguts continuaran sent els mateixos, però l’embolcall serà diferent: una nova imatge adaptada als temps que corren, més moderna, més atractiva però, sobretot, més participativa. I, com a gran novetat, l'aposta pel format vídeo com una nova manera de viure l’actualitat local. “Passarem de ser una ràdio que fa web a ser un web que fa ràdio”, ha explicat Maronda. Aquesta nova pàgina web s’està preparant i s’espera que entri en funcionament a principis de l’any que ve.

Pel que fa a l’FM, l’Ajuntament ja ha aprovat la construcció d’un nou centre emissor més potent, que permetrà solucionar els problemes de recepció de Ràdio Rubí que pateixen actualment diverses zones de la ciutat. De fet, un cop entri en funcionament el nou sistema a primers de 2013, es garantirà la recepció a tot el Vallès Occidental i a punts del Vallès Oriental i el Baix Llobregat. Tot plegat amb la intenció d'esdevenir un mitjà encara més proper.

Aposta per la programació pròpia

Aquesta potenciació del web no suposarà en cap cas l’abandonament del format ràdio. Tot el contrari: l’emissora fa una ambiciosa aposta per la programació pròpia, que passarà a cobrir el 90% de la graella de Ràdio Rubí. Es potencien els informatius, que comptaran amb noves propostes. El programa Tot notícies de Rubí oferirà l’actualitat local més destacada de 6 h a 9 h. De 9 h a 12 h, el nou magazine Rubí al dia farà una aposta per la ràdio de proximitat, sense perdre de vista el seguiment de la informació local.

A més, es potencia l’equip de cap setmana, que comptarà amb un nou informatiu, i la secció d’esports, que esdevindrà una de les grans protagonistes de dissabte i diumenge. I continua també la variada selecció de programes de col•laboradors, que es podran escoltar especialment durant les tardes. Es tracta d’una profunda renovació dels serveis que l’emissora ofereix a tots els rubinencs.

Potenciar les xarxes socials

La primera edil ha destacat l’aposta pel web com un dels trets més importants d’aquesta nova temporada de Ràdio Rubí. Segons García Lores, Internet està esdevenint la referència per a la cerca d’informació local, un mitjà que, assenyala, ja no és patrimoni exclusiu dels més joves. Així, el rentat de cara del web de l’emissora i la diversificació de formats convertiran Ràdio Rubí en l’únic mitjà local capaç d’informar els ciutadans a través de text, imatges, vídeo i ràdio.

Apropar-se als oïdors a través de les noves eines digitals és una tasca que els responsables de l’emissora potenciaran mitjançant les xarxes socials. I és que un dels objectius que els responsables de Ràdio Rubí es marquen per aquesta nova etapa és aconseguir més presència en aquests mitjans. Segons Francisco Javier Martínez, fundador del web Interactivos.es i expert en la matèria, un bon ús d’aquestes eines és clau per al futur dels mitjans locals. Martínez ha recordat que, gràcies a Internet, avui dia hi ha més ràdios que en cap altre moment de la història i ha explicat que s’ha de passar “d’escoltar la ràdio” a que “la ràdio escolti els seus oïdors”.

Aquesta és la 34a temporada de Ràdio Rubí, una mostra d'una longevitat que és una de les seves característiques més importants. De fet, la ràdio va realitzar la primera emissió a Espanya després del restabliment de la democràcia, concretament, durant la Festa Major de 1979. Uns mesos després, l’emissora va ser una de les quatre primeres ràdios municipals que van entrar en la legalitat. El seu projecte global com a mitjà al servei de les expressions socials i culturals de Rubí ha rebut el reconeixement de diferents institucions al llarg de la seva història.