Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Oberta la inscripció de la XIV Bicicletada popular del Mercat, que tindrà lloc el 3 d’octubre S’incrementa el nombre de persones grans que podran utilitzar el transport públic amb el Carnet Blau i el Carnet Verd. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Oberta la inscripció de la XIV Bicicletada popular del Mercat, que tindrà lloc el 3 d’octubre

S’incrementa el nombre de persones grans que podran utilitzar el transport públic amb el Carnet Blau i el Carnet Verd.
Aquest diumenge 3 d’octubre, el Mercat Municipal i l’Ajuntament de Rubí organitzen la 14ª edició de la Bicicletada Popular en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura que promou la Generalitat de Catalunya.

L’activitat consisteix en un recorregut urbà en bicicleta d’uns 4 quilòmetres per a grans i petits, amb l’objectiu de fomentar una mobilitat sostenible i, alhora, saludable. El regidor de Seguretat i Mobilitat, Josep Antoni Serra, ha explicat que “enguany l’itinerari no s’iniciarà a la Rambla del Ferrocarril com en passades edicions, sinó des de davant del Mercat, ja que són ells els que porten el pes de l’organització de l’acte. Es tracta d’una manera més de reivindicar la importància d’aquesta instal·lació municipal”.

La sortida tindrà lloc a les 11 del matí i és previst que els participants comencin a arribar a la meta, ubicada a l’era de Ca n’Oriol, cap a les 12’15h del migdia. L’itinerari recorrerà, entre d’altres, els carrers Cervantes i General Prim, el Passeig del Ferrocarril, els carrers Edison, Sant Cugat, Barcelona, Montserrat, Magallanes, Torres Oriol, la plaça de l’Agricultura i el carrer Flammarion.

Un cop a l’era de Ca n’Oriol s’organitzarà una botifarrada popular i se sortejaran regals, coincidint amb el número de dorsal de cada participant. A més, el Mercat també lliurarà premis a la millor disfressa, a la bicicleta més original i al grup més participatiu. El president de la Junta d’Adjudicataris del Mercat, Francisco Riaza, ha recordat que la Bicicletada “no és cap competició, sinó un acte per passar un diumenge agradable, que acaba amb una gran botifarrada i un paquet d’obsequis”.

Les inscripcions per a participar a la Bicicletada Popular es poden fer de manera gratuïta a la Drogueria del Mercat i, el mateix dia de la cursa, abans de la sortida. L’activitat està limitada a 1.200 persones i des de l’organització es recomana la utilització del casc.

Aquesta activitat s’inclou dins la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura de la Generalitat de Catalunya, que compta amb l’adhesió de 130 municipis catalans.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és conscienciar la ciutadania de la importància d’utilitzar models de transport sostenible, com ara el transport públic, en detriment del vehicle privat. Sota el lema “Mou-te amb el cap per viure millor”, es proposa un canvi d’hàbits de mobilitat per millorar la nostra salut. Utilitzar el transport públic i participar en pedalades, caminades o curses per la mobilitat que organitzen els diferents municipis és un primer pas per a fer aquest canvi.

Millorar la mobilitat a la ciutat

Rubí s’ha adherit, com en anys anteriors, a la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura amb l’adopció de tot un seguit de mesures permanents que contribueixen al canvi del vehicle motoritzat privat per altres mitjans de transport més respectuosos amb el medi ambient.

Així, s’han creat aparcaments per a bicicletes als principals centres d’atracció de la ciutat (estació d’FGC, estació de RENFE, col·legis i instituts, Biblioteca Municipal, Mercat, centres esportius, etc.) i s’han creat i ampliat zones de vianants: l’any 2008 es va implantar l’illa de vianants, que s’ha consolidat durant els anys 2009 i 2010. Quan finalitzin les obres de la plaça del Doctor Guardiet, aquesta zona peatonal s’incrementarà gràcies a la incorporació del carrer Riera, que quedarà tancat al trànsit de vehicles. La instal·lació de càmeres de control de trànsit tant a l’illa de vianants com als carrers Sant Miquel i Sant Isidre garantirà l’acompliment d’aquesta restricció de trànsit. El regidor de Seguretat i Mobilitat, Josep Antoni Serra, ha afirmat que l’illa de vianants “ha dinamitzat la zona centre de la ciutat. Només cal passejar-hi cap a les 6 de la tarda per veure que està ple de gent”.

Una altra de les mesures adoptades pel consistori ha estat la millora i ampliació de la xarxa de transport públic de la ciutat. La nova xarxa es va inaugurar el 2009 amb l’increment de 2 línies, de les freqüències de pas, del nombre de parades (un 28% més) i de quilòmetres recorreguts (200.000 anuals). Aquest 2010, a més, s’ha creat una nova connexió entre les línies L1 i L3 a l’avinguda de Can Fatjó, així com també s’ha estès el recorregut de la línia L1 perquè l’autobús entrés a Can Serrafossà, entre d’altres.

Aquest any també s’ha iniciat el Pla de Voreres, que contempla actuacions a 18 carrers i avingudes de la ciutat, entre ells els carrers Cervantes, Cadmo, Sant Gaietà, General Prim i les avingudes de Barcelona i Castellbisbal. En total s’arranjaran uns 5.000 m2 de voreres. Aquest pla també contempla la creació de camins escolars al voltant dels CEIP’s Pau Casals, Schola i Nostra Senyora de Montserrat, els 3 centres que participaran en aquesta prova pilot. Ara per ara ja s’han eixamplat les voreres dels carrers García Lorca, Pintor Coello i Sant Pere i s’ha elevat diversos trams de calçada de la zona propera a la plaça Onze de Setembre perquè estiguin al mateix nivell que les voreres i, així, delimitar aquests camins escolars. Aquest projecte és una iniciativa del Consell dels Infants de Rubí, que va demanar la creació d’uns itineraris específics per tal de poder fer els trajectes fins als centres educatius d’una forma segura. Ells seran els que, amb el suport de l’estudi Milà Arquitectes de Rubí, dissenyaran el logotip que identificarà els diferents punts de trobada i la senyalització dels camins escolars, que s’inauguraran el març de l’any vinent. La primera trobada tindrà lloc demà divendres. Paral·lelament, el consistori també està creant, de forma progressiva, les anomenades zones 30 al voltant de les escoles, amb la implantació de reductors de velocitat i el reforç de la senyalització horitzontal.

Una altra de les actuacions que ha dut a terme l’Ajuntament per tal de fomentar la mobilitat sostenible ha estat la signatura de l’acord marc per portar a terme el Pla de Mobilitat del Polígon de Can Sant Joan. Properament, la corporació municipal signarà 2 convenis més amb la Diputació de Barcelona per a elaborar 2 estudis: un sobre el Pla de Mobilitat de Rubí i un altre sobre el transport públic a les urbanitzacions de baixa densitat. Amb aquests anàlisis, el consistori podrà conèixer quines són les necessitats actuals en matèria de mobilitat i, així, adaptar les actuacions a la demanda existent.

Un any de zona taronja

El setembre de 2009, l’Ajuntament va implantar, en el marc del Pla d’Acció Municipal (PAM) i amb l’objectiu d’afavorir la rotació de vehicles als aparcaments de superfície del centre de Rubí, l’anomenada zona taronja.

Aquesta zona, que suma 191 places als aparcaments de l’Escardívol i el Rubí+D, és gratuïta i té una limitació horària d’estacionament de 90 minuts.

Un any després de la seva implantació, la valoració és molt positiva, ja que les dificultats per trobar aparcament a la zona centre s’han minimitzat amb la creació d’aquestes zones d’estacionament de rotació, una iniciativa que afavoreix els ciutadans que s’han de desplaçar al centre per realitzar gestions o per comprar. El regidor de Seguretat i Mobilitat, Josep Antoni Serra, ha assegurat que “aquesta iniciativa ha estat tot un èxit, ja que s’han assolit els objectius marcats”. Segons Serra, la instal·lació de controls de gàlib a l’Escardívol també ha estat tot un encert, ja que “així evitem que hi estacionin vehicles comercials”.

Bonificacions per a gent gran

En el proper ple ordinari, corresponent al mes de setembre, s’aprovarà el canvi d’indicador d’ingressos per a l’adjudicació dels títols socials municipals per a jubilats i pensionistes. Així, s’utilitzarà l’IPREM (Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples), multiplicat per un coeficient, com a base per a calcular els ingressos econòmics que serveixen de paràmetre per atorgar els Carnets Verds i Blaus de transport públic, en comptes del Salari Mínim Interprofessional. El resultant de la nova base d’ingressos dels pensionistes permetrà ampliar el col·lectiu de persones amb recursos econòmics baixos que podran beneficiar-se d’aquestes bonificacions.

D’aquesta manera, podran accedir al Carnet Verd aquelles persones majors de 60 anys, jubilades i amb uns ingressos econòmics inferiors a 798,77 euros o aquelles amb minusvàlida (amb un grau igual o superior al 33% i que disposin del Certificat de Disminució atorgat per l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials). Pel que fa al Carnet Blau, el podran aconseguir aquelles persones majors de 60 anys, jubilades i que acreditin uns ingressos que se situïn entre els 798,77€ i els 1.278,02 euros.

Paral·lelament, l’Ajuntament crearà un nou títol de transport per als pensionistes que posseeixin el Carnet Blau, que consistirà en un abonament de 10 viatges amb una reducció del 50% respecte l’abonament ordinari, que actualment costa 7 euros. Així, només hauran d’abonar 3,5€ per aquest nou títol. Fins ara, l’avantatge de descompte en el preu unitari que es desprèn de l’abonament de 10 viatges entre els posseïdors del Carnet Blau i els usuaris sens bonificació era insignificant (0,60 cèntims per als titulars del carnet i 0,70 cèntims per a la resta de viatgers). Tal i com ha explicat Josep Antoni Serra, “amb aquest nou títol, la diferència de preu serà de 0,35 cèntims, en comptes de només 0,10 cèntims com fins ara”.