Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Oficina d'Habitatge assessora les comunitats de propietaris que pateixen deutes d'entitats financeres El nou servei s’ocupa principalment d’aquelles comunitats amb habitatges embargats per execució hipotecària https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

L'Oficina d'Habitatge assessora les comunitats de propietaris que pateixen deutes d'entitats financeres

El nou servei s’ocupa principalment d’aquelles comunitats amb habitatges embargats per execució hipotecària
L’Oficina Local d’Habitatge ha posat en marxa un nou servei d’assessorament legal i mediació per a les comunitats de propietaris que tenen quotes impagades per bancs i caixes, gairebé sempre a conseqüència d’adjudicacions recents resultants d’execucions hipotecàries. Amb aquest recurs, es vol orientar els veïns sobre els passos que han de seguir per reclamar a les entitats.

En l’actual situació econòmica, les comunitats de veïns s’enfronten a problemes diversos a l’hora de tramitar reclamacions per l’impagament de bancs i caixes, donada l’acumulació d’execucions hipotecàries en els darrers anys, la pròpia complexitat del procés d’adjudicació, les dificultats de la comunitat per conèixer i acreditar el recent canvi de titularitat de l’immoble, i la reestructuració generalitzada del sistema bancari, amb fusions, absorcions i transformacions. Per donar resposta a aquesta situació, l’Oficina Local d’Habitatge ha començat a oferir assessorament sobre els passos a donar, amb especial atenció a la documentació necessària per formular la reclamació judicial, és a dir, el càlcul de la liquidació del deute, el seu acord en junta de propietaris, la reclamació prejudicial i la demanda de procés monitori enfront el banc o caixa. L’Oficina també proporciona una gestió de mediació, consistent a contactar amb l’entitat i plantejar una solució immediata i prèvia a la reclamació judicial.

Amb la voluntat d’oferir el millor assessorament, aquest servei treballa seguint un protocol de criteris que permet avançar-se a qualsevol possible dificultat. En el moment que una comunitat hi contacta, es programa una cita d’assessorament en un termini màxim d’una setmana, on es revisa la documentació i la situació concreta del deute i de la reclamació. Durant els dies i setmanes posteriors, es fan almenys tres trucades de seguiment del cas, i es determina si aquest es pot donar per tancat o si cal fer cap altra actuació, com ara noves cites d’assessorament, adaptar la documentació o fer alguna gestió mediadora amb l’entitat bancària.

Les comunitats de veïns interessades a rebre aquest assessorament poden demanar cita prèvia de manera presencial a l’Oficina Local d’Habitatge, situada a les dependències de PROURSA, al carrer General Prim, 33-35, 4a planta, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h, i els dimarts i dijous de 16.30 h a 18.30 h. També ho poden fer trucant al telèfon 93 588 66 93 o bé per correu electrònic, a l’adreça proursa@ajrubi.es, indicant dades de contacte (nom i telèfon) del president/a o secretari/a de la comunitat de propietaris. A la pàgina web municipal, es pot consultar la documentació necessària per accedir al servei.