Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament promociona el comerç local amb la campanya 'Rubí, on visc, on compro' Vuit rubinencs i rubinenques testimonien els beneficis de comprar a la ciutat https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

L'Ajuntament promociona el comerç local amb la campanya 'Rubí, on visc, on compro'

Vuit rubinencs i rubinenques testimonien els beneficis de comprar a la ciutat
La regidoria de Comerç ha impulsat la campanya Rubí, on visc, on compro, orientada a promocionar el comerç local i reforçar alhora el sentiment de pertinença de la ciutadania. La iniciativa, inclosa en el Pla de mesures anticrisi 2014, es desenvoluparà entre el 15 de setembre i el 12 d’octubre en diferents suports: vídeos, banderoles i cartells al carrer, xarxes socials i anuncis als mitjans de comunicació locals.

La campanya Rubí, on visc, on compro està protagonitzada per vuit rubinencs i rubinenques de diferents edats i àmbits professionals que testimonien en primera persona els beneficis de comprar a la ciutat. Es tracta d’Eduardo Asensio, representant veïnal; Jordi Garcia, fotògraf i bomber voluntari; Serginho Moreira, músic; Eduard Sentís, inventor; Anna Silvestre, exprofessora de l’Escola Municipal de Música Pere Burés; Yasmina Capó, il·lustradora; Anna Tamayo, pintora; i Mercè Torralba, esteticista. Tots ells destaquen la diversitat i qualitat dels productes que es poden trobar a la ciutat, la proximitat i el tracte familiar dels botiguers, i l’evolució positiva que ha experimentat el comerç local en els darrers anys.

Tal com ha destacat el regidor de Comerç, Jaume Buscallà, a l’hora de seleccionar els protagonistes de la campanya s’ha buscat persones que visquessin a Rubí i que defensessin “amb sinceritat” com és el comerç de la ciutat, defugint els famosos i optant per cares més o menys conegudes entre els seus conciutadans. Per al regidor, “aquesta és una campanya molt identitària; el comerç és identitat, el comerç és ciutat”.

El 2009, les regidories de Comerç i d’Identitat i Projecció Exterior ja van posar en marxa una campanya similar amb el lema M’agrada Rubí. En aquell cas, la iniciativa també incidia en l’enfortiment dels vincles entre els rubinencs i rubinenques i la ciutat, amb especial atenció al comerç.

Accions de suport al comerç
El regidor de Comerç ha vinculat aquesta campanya a la resta d’accions impulsades per l’Ajuntament per afavorir el comerç local. Una part d’aquestes iniciatives s’inclouen en el Pla de mesures anticrisi 2014, concretament en el paquet d’accions adreçades al teixit econòmic, dotat amb 588.100 euros. També es financen amb aquesta aportació extraordinària la nova programació estable de fires comercials, la segona edició de la Nit Oberta, celebrada al juliol, i l’aplicació de comerç per a dispositius mòbils.