Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament estudia com sancionar els bancs amb habitatges buits El consistori fa seguiment de l’experiència de Terrassa, on ja s’ha multat tres entitats per tenir pisos desocupats durant més de dos anys https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

L'Ajuntament estudia com sancionar els bancs amb habitatges buits

El consistori fa seguiment de l’experiència de Terrassa, on ja s’ha multat tres entitats per tenir pisos desocupats durant més de dos anys
L’Ajuntament de Rubí està treballant per aplicar sancions a aquelles entitats financeres que mantenen habitatges buits, amb l’objectiu d’incentivar l’entrada d’aquests pisos al mercat de lloguer. Des de fa mesos, el consistori fa seguiment de l’experiència del municipi de Terrassa, on recentment s’han imposat les primeres multes a bancs per tenir habitatges desocupats durant un període superior als dos anys. “Hem estat molt atents al cas de la ciutat veïna per saber com evolucionava. La nostra intenció és que tots els pisos de Rubí tinguin l’ús que han de tenir, és a dir, que estiguin habitats. I més en l’actual situació, quan tantes famílies tenen problemes per accedir a una llar o mantenir la que tenen”, ha declarat Manuel Velasco, regidor de Planificació Urbana i Habitatge.

En aquests moments, l’Ajuntament està analitzant el procediment que ha fet servir el consistori de Terrassa per poder sancionar les entitats financeres. Des que es va anunciar la mesura, al municipi egarenc s’han imposat tres multes de 5.000 euros i s’han tramitat 725 expedients més que es podrien convertir en sancions de fins a 500.000 euros.

Actuacions per garantir el dret a l’habitatge

Rubí va ser el segon municipi del país a obrir, al març del 2012, un Servei d'Intermediació d'Afectats per les Hipoteques (SIAH) que treballa en coordinació amb els Serveis Socials del consistori. Segons les darreres dades d’octubre del 2013, l'oficina situada a les dependències de Proursa ha atès des de la seva posada en marxa més de 430 persones, que han pogut rebre assessorament personalitzat per part d'un advocat especialitzat en la matèria.

D'altra banda, l'Ajuntament va constituir també al març del 2012 la Taula especial de desnonaments, presidida per l'alcaldessa i integrada per responsables de les àrees d'Habitatge i Serveis Socials, representants del ple, i membres de les plataformes d'afectats i d'organitzacions socials. Aquest òrgan de participació té com a finalitat l'anàlisi, discussió i seguiment de les actuacions relacionades amb la problemàtica de l'impagament de crèdits hipotecaris. A la darrera reunió de la taula, es va donar a conèixer que, el 2013, els Serveis Socials de l'Ajuntament van destinar 128.423,73 euros a ajudes econòmiques per fer front a diferents problemàtiques relacionades amb l'habitatge. Una part important d'aquests diners, 86.509,28 euros, van servir per pagar lloguers endarrerits, però també es van concedir ajuts per costejar subministraments bàsics o per allotjaments temporals.