Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La línia 4 del servei d'autobús urbà circularà per l'illa de vianants Els tres vehicles que fan aquest recorregut disposaran d’una senyalització sonora i circularan a poca velocitat. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

La línia 4 del servei d'autobús urbà circularà per l'illa de vianants

Els tres vehicles que fan aquest recorregut disposaran d’una senyalització sonora i circularan a poca velocitat.
La línia 4 del servei d’autobús circularà per l’illa de vianants a partir del pròxim 15 de setembre, coincidint amb l’inici del curs escolar. Aquesta és una de les mesures que ha posat en marxa l’equip de govern (format pels grups municipals PSC–ERC) després de que el 7 de setembre finalitzés la prova pilot.

El portaveu del grup municipal del PSC, Jordi Peiró, ha explicat en roda de premsa que amb aquesta mesura es pretén millorar el servei de transport urbà i alhora reduir al màxim el descens d’usuaris registrat durant la prova pilot posada en marxa des del passat 1 de juliol. Es calcula que es tracta d’una davallada d’uns 1300 passatgers al dia, especialment pel que fa a la línia 4, i retards de 20-30 minuts que s’han anat resolent durant el mes d’agost.

La portaveu del grup municipal d’ERC del govern local, Arés Tubau, ha definit el tancament com “un pas endavant històric en la transformació de qualitat de la ciutat” i ha afegit que “no només afavoreix a comerciants, també a tots els veïns de la ciutat que passegen per la zona”. Tubau ha explicat que durant els dos mesos de la prova pilot “hem escoltat molt a la gent, sobre tot a peu de carrer a diferents horaris, ens hem reunit amb col•lectius, entitats i gent a nivell particular per solucionar ràpidament els problemes que han anat sorgint”.

Per altra banda, el regidor de Seguretat, Espai Públic i Mobilitat, Francisco Rodríguez, ha avançat que els tres vehicles que conformen la línia 4 disposaran en breu d’un dispositiu sonor per advertir als vianants sobre el seu pas i reduiran la seva velocitat fins assolir els 8 o 10 km/h. El regidor ha explicat que aquest descens de velocitat “no retardarà l’horari del servei perquè abans hi havia més problemes amb l’illa”. A més a més, durant les hores punta aquesta línia disposarà d’un vehicle gran i per a la resta del dia n’hi haurà dos de més petits.

Rodríguez també ha explicat que les acreditacions que abans es lliuraven a l’OAC es poden sol•licitar a partir d’ara a l’àrea de Serveis Urbans i Seguretat (ctra. de Terrassa, 116-118), i que l’equip de govern està estudiant en aquests moments les mesures necessàries per tal de millorar la mobilitat dels veïns de l’illa de vianants i que no disposen de gual.

Una altra de les mesures consisteix en l’obertura del carrer Llobateres en horari de càrrega i descàrrega, és a dir, els dies laborables fins a les 10.30 h del matí a partir de l’inici del curs escolar, amb l’objectiu de facilitar l’accés dels vehicles fins als sis centres educatius afectats pel radi de l’illa de vianants.

Segons Jordi Peiró, “l’equip de govern fa una valoració molt positiva d’aquests dos mesos de prova pilot de caràcter definitiu” i ha afegit que “tot i que hi ha hagut reaccions contràries al tancament, tenim un consens polític i estem satisfets perquè la majoria de gent també la valora de forma satisfactòria”. En aquest sentit, s’ha referit a les 1.224 signatures contràries al tancament rebudes recentment a l’Ajuntament. El regidor ha explicat que en aquests moments s’està estudiant la tipologia de signants per tal d’establir la manera de donar-los resposta per part de l’equip de govern.

Peiró ha assenyalat que durant la prova pilot també s’ha assolit l’objectiu de que la gent “s’acostumi a passar per altres indrets a banda del centre”. També ha destacat que en aquests moments s’obre una nota etapa: per una banda, amb la col•locació del dispositiu de limitació d’accés a l’illa de vianants mitjançant pilones i, per l’altra, la rotació d’aparcament “perquè els veïns de les urbanitzacions i d’altres barris de la ciutat tinguin més fàcil aparcar al centre”.

Pel que fa a la senyalització vertical, ja estan col•locades totes les senyals, però es vol reforçar la senyalització direccional cap al mercat i a les escoles de la zona. La policia local també incrementarà la seva presència en aquestes zones, especialment a les més properes als centres educatius. També s’han demanat les pilones automàtiques que s’hauran d’instal•lar als punts principals de l’illa, tot i que es començaran a posar d’aquí a un mes i mig aproximadament.

Pel que fa a l’aparcament, el regidor Jordi Peiró ha explicat en uns quinze dies s’iniciarà l’elaboració d’un treball de camp per definir la tipologia d’usuaris dels aparcaments de la ciutat, especialment dels situats a l’Escardívol i a l’edifici Rubí+D. “Quan tinguem una diagnosi l’equip de govern estudiarà les mesures adients per tal d’aportar la major rotació possible i facilitar l’estacionament de vehicles al màxim”, ha avançat tot i afegir que aquestes mesures es donaran a conèixer un cop es tinguin els resultats de l’estudi.