Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La graella de la temporada 2011-2012 de Ràdio Rubí inclou una desena de programes nous L’alcaldessa ha presidit la presentació de la nova programació de l’emissora (9.000 oients mensuals) i del seu web, www.radiorubi.fm (30.000 visites mensuals). https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

La graella de la temporada 2011-2012 de Ràdio Rubí inclou una desena de programes nous

L’alcaldessa ha presidit la presentació de la nova programació de l’emissora (9.000 oients mensuals) i del seu web, www.radiorubi.fm (30.000 visites mensuals).
La nova temporada de Ràdio Rubí i del seu web, www.radiorubi.fm, ha arrencat amb diverses novetats, com ara una desena de programes nous i noves seccions en espais de referència de l’emissora municipal. La temporada 2011-2012, que va començar a mitjans de setembre i que es va presentar ahir en un acte a la Biblioteca Mestre Martí Tauler, consolida la seva presència a internet i a les xarxes socials i aposta novament per la participació del teixit social, educatiu, cultural i veïnal de la ciutat.

Durant la presentació de la nova temporada, l’alcaldessa de Rubí i presidenta de l’Institut Municipal de Comunicació, Carme García, va felicitar els professionals i col·laboradors de Ràdio Rubí per encetar la 32ª temporada de l’emissora local, la trajectòria de la qual “s’ha fet amb la col·laboració de la ciutadania”.

García va explicar que, “en aquest context econòmic, els mitjans de comunicació, especialment els locals, són fonamentals per traslladar a la ciutadania com ens en sortirem i quines accions porta a terme l’administració per poder sortir de la crisi”. En aquest sentit, l’alcaldessa va demanar la col·laboració de l’emissora perquè dugui a terme aquesta “funció pedagògica”. Al mateix temps, García va demanar un esforç als professionals de Ràdio Rubí i de www.radiorubi.fm perquè continuïn reinventant-se, amb l’objectiu d’aconseguir “una ràdio amb un menor cost”. Segons l’alcaldessa, “cal repensar la viabilitat dels mitjans de comunicació locals públics, tenint en compte el context de crisi actual”. Al mateix temps, però, García va assegurar: “No farem cap pas sense tenir el consens polític i sense comptar amb la col·laboració dels professionals i col·laboradors de l’emissora”. L’objectiu és, segons García, “fer una ràdio encara millor del que ja és ara”.

Per la seva banda, la cap de programes de l’emissora, Lídia Juste, va assegurar que “vénen temps difícils, però la ràdio està a punt”. Juste va explicar que la presentació de la nova temporada ha estat austera, tenint en compte el context de crisi actual. I va comentar que la paraula que defineix la nova programació és “complicitat”.

Nous programes
Un dels nous programes que ha estrenat Ràdio Rubí és Chaplins on air, un espai multilingüe dirigit a tot tipus de públic (nens, estudiants, empresaris, etc.) realitzat amb la col·laboració de l’acadèmia d’idiomes Chaplins School, amb la participació d’alumnes i professors del centre.

A Històries de la vida, Luis Alarcón explica situacions de la vida real, sentiments, emocions, vivències... amb un acompanyament musical adient per a cada història.

Josep Muñoz condueix el programa Antiretro, un espai que para especial atenció a les novetats tecnològiques.

Un grup d’estudiants rubinencs de Comunicació ha engegat les propostes Res a dir i Res + a dir, un projecte que barreja humor i actualitat tractada amb molta ironia.

El so del vinil torna a estar de moda amb Sonido vinilo, presentat per Jose Verde.

Les nits del dimarts s’omplen de jazz amb els programes Jazz Fugazz, amb el luthier Joe Bass, i Jazz de nit, amb la col·laboració de l’Associació Jazz Rubí.

Serrat, cançons a la carta és el nou espai dedicat a Joan Manuel Serrat, que continua fomentant la participació dels oients d’arreu del món. De fet, aquest programa és un pas més en la relació que Ràdio Rubí ha fet amb seguidors de Serrat de Llatinoamèrica i Europa.

I, per últim, Murmury, un espai dedicat a les novetats de la música independent, que inclou una entrevista setmanal. Aquest programa s’emet tant a Ràdio Rubí com a Ràdio Tiana.

Paral·lelament, hi ha alguns programes ja consolidats que inclouen noves seccions. És el cas del magazín matinal La vida continua, que ha estrenat una secció d’interiorisme amb els alumnes i professors de l’Escola d’Art i Disseny eDra, amb motiu del 75è aniversari del centre; i la secció Banc del temps, amb la col·laboració de l’Associació de Veïns de Les Torres-Rubí 2000, entre d’altres.

Novetats a la pàgina web
El web de Ràdio Rubí, www.radiorubi.fm, ha estrenat 4 nous apartats a la pàgina principal, que serviran per anar promocionant els continguts dels diversos espais de l’emissora, a banda de diversos baners directes que enllaçaran amb les noves seccions dels programes.

La participació dels oients ha crescut molt a través de les noves xarxes de comunicació. La pàgina de Facebook de l’emissora té 2.471 amics. També és destacable la interacció en aquesta xarxa social de cadascun dels programes i el Twitter dels Serveis Informatius.

Audiències
Segons dades del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, impulsat per FUNDACC – Fundación Audiencias de la Comunicación y la Cultura, Ràdio Rubí té 9.000 oients mensuals. Aquesta xifra situa l’emissora municipal com la segona més escoltada al Vallès Occidental, per darrera de Sabadell, que en té 15.000 i és la primera, i per davant de Terrassa i Sant Cugat.

Paral·lelament, des que www.radiorubi.fm es va posar en funcionament, el novembre de 2010, i fins aquest mes de setembre, el web ha rebut 238.725 visites. Des de l’Institut Municipal de Comunicació confien en arribar a les 300.000 visites aquest any, ja que el ritme mensual se situa al voltant de les 30.000 visites.