Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La 1a fase del Pla d'Aparcaments augmentarà en 300 la xifra actual de places gratuïtes a la ciutat Aquesta fase inicial, que es posa en marxa la pròxima setmana, inclou actuacions a l’Escardívol, al Rubí+D i a una dotzena de carrers. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

La 1a fase del Pla d'Aparcaments augmentarà en 300 la xifra actual de places gratuïtes a la ciutat

Aquesta fase inicial, que es posa en marxa la pròxima setmana, inclou actuacions a l’Escardívol, al Rubí+D i a una dotzena de carrers.

La pròxima setmana es posa en marxa la primera fase del pla d’aparcaments, amb la qual s’augmentarà en gairebé 300 places el nombre d’aparcaments actuals gratuïts que hi ha a la ciutat. Les zones que s’inclouen en aquesta fase corresponen a l’aparcament de l’Escardívol, al Rubí+D i a una dotzena de carrers de diferents zones de la ciutat, com ara Progrés, la Serreta, Nord i Ca n’Oriol.<br /><br />D’aquesta manera, l’aparcament de l’Escardívol incrementa la xifra en 93 places més, passant de les 339 places actuals a tenir-ne 432. D’aquest total (432), un centenar es reservaran a la zona gratuïta de limitació horària i la resta continuarà d’estacionament gratuït. Es tracta d’un projecte de replantejament general d’aquest espai de 16.000 m2 en el qual s’hi realitzaran diferents tasques, a banda de les de pintura horitzontal que tenen una durada aproximada d’una setmana. Està previst intercanviar els espais d’entrada i de sortida. Per aquest motiu, l’entrada es farà per la part més pròxima a la rotonda de la C-1413, on s’hi instal•larà un pòrtic de Gàlib per tal de restringir l’entrada a vehicles d’alçada superior als 2,5 metres. En aquesta zona es renovarà una cantonada del parterre actual per tal de facilitar l’entrada dels vehicles. Per contra, la sortida es farà per la zona més pròxima al pont del carrer Cadmo. La franja de parterre que delimita l’estacionament amb el carrer de Joaquim Blume s’eliminarà i s’hi construirà una vorera per al pas de vianants.<br /><br />Segons ha explicat en roda de premsa el regidor de l’àrea d’Ecologia Urbana i Seguretat, Manel Velasco, les tasques de pintura horitzontal s’iniciaran la pròxima setmana i tindran una durada d’una setmana, aproximadament. El regidor també ha explicat que “la idea inicial era fer aquestes tasques després de Festa Major, però necessitàvem un període de transició i d’informació que farem al juny, i llavors després de les festes es posarà en marxa la zona de limitació horària de forma estricta”.<br /><br />D’aquesta manera, aquestes noves places de limitació horària entraran en funcionament després de Festa Major, a partir de l’1 de juliol, i seran de color taronja. Prèviament, durant el mes de juny es durà a terme una campanya d’informació adreçada a la ciutadania per tal de donar a conèixer aquest nou sistema i els punts de recollida dels rellotges de cartró, unes ubicacions que en aquests moments s’estan estudiant. Tot i això, Velasco ha afirmat que “segurament es distribuiran a les diferents dependències municipals i comerços”. Inicialment es repartiran uns 10.000 rellotges, xifra que es podrà ampliar a posteriori en cas de necessitat, i que oferiran una limitació horària d’entre 1,5 i 2 hores.<br /><br />Després de festa major, els treballs de pintura es faran a l’aparcament del Rubí+D. En aquesta zona, de 5.000 m2, actualment hi ha 196 places delimitades, tot i que els espais reals d’aparcament, no delimitats, superen molt més aquesta xifra. Està previst que amb el nou projecte s’augmentin les places reals en 40 més que les que hi ha actualment. Del total, un centenar es reservaran a la zona gratuïta de limitació horària.<br /><br />Està previst que cap al mes de setembre, les tasques s’iniciaran a la dotzena de carrers inclosa en aquesta fase inicial. Segons ha informat el regidor de Mobilitat, Josep A. Serra, aquestes tasques començaran després d’estiu per tal d’aprofitar els plans d’ocupació que comencin i així fomentar-los.<br /><br />Es tracta dels següents carrers: Pitàgores, Lumière, Mare de Déu de Fàtima, Guadalajara, Josep Saltó, Eivissa, Sant Jordi (entre Guadalajara i Eivissa), Sant Salvador, Pau Claris, carretera de Sabadell, Barcelona i Madrid.<br /><br />En tots aquests carrers el nombre de places actuals passarà de 594 a 759, és a dir, 165 places més. Per a fer-ho possible, s’hi realitzaran diferents mesures d’aprofitament de la via pública, bàsicament són canvis de doble sentit del carrer a sentit únic i redistribució de la forma d’estacionament, per exemple, de cordó a semibateria.<br /><br />En aquest sentit, destacat la carretera de Sabadell, on es farà de sentit únic el tram comprès entre Dr. Zamenhoff i Primer de Maig, que actualment és de doble sentit. En aquest carrer es crearan 7 noves places d’estacionament, una zona nova de càrrega i descàrrega per a 4 vehicles i 4 places més per a motocicletes.<br /><br />Està previst que aquesta primera fase del pla d’aparcaments es desenvolupi al llarg d’aquest any. Per a l’any següent, li seguirà una segona fase de sondeig de carrers, amb la qual es continuarà amb la revisió de la via pública per tal d’augmentar el nombre de places d’estacionament en la mesura del possible. <br /><br />“Amb la primera fase que ara posem en marxa –ha dit Serra– acomplim la meitat de les places que varem dir inicialment. Esperem poder augmentar aquesta xifra en moltes més, per aquest motiu ja hem començat a revisar altres carrers, com és el cas de Milà i Fontanals”.<br />