Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ateneu serà el centre de suport per a les entitats i associacions de la ciutat Durant el primer trimestre de l’any es faran tallers, cursos i altres activitats adreçades a tota la població. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

L’Ateneu serà el centre de suport per a les entitats i associacions de la ciutat

Durant el primer trimestre de l’any es faran tallers, cursos i altres activitats adreçades a tota la població.
La regidora de Serveis Socioculturals, Neus Muñoz, ha presentat aquest matí el projecte que l’Ajuntament de Rubí ha posat en marxa en el nou equipament municipal de l’Ateneu, que va ser inaugurat el passat mes de desembre, coincidint amb les dates nadalenques. Segons la regidora, l’Ateneu serà “el centre neuràlgic del teixit associatiu de la ciutat que donarà suport a les entitats de la ciutat, tot i que – ha afegit - també es faran altres activitats adreçades a diferents públics, com infants, joves o públic adult, al llarg de la programació anual per tal que la ciutadania faci seu aquest nou equipament”.

Pel que fa a les tasques de suport a les entitats, s’ha creat una “finestreta única per les entitats que tindran al seu abast el serveis de l’Ateneu per fer qualsevol consulta relacionada amb la seva gestió, des de la redacció d’estatuts, la concessió de subvencions, la gestió econòmica o altres dubtes del seu funcionament”, ha assenyalat Neus Muñoz. De fet, entre els mesos de febrer i març, hi ha programat un taller per l’elaboració de projectes (disseny, continguts i redacció) adreçat específicament a les entitats.

Al servei de les entitats

Els principals objectius del projecte de l’Ateneu presentat són canalitzar i donar suport a l’àmbit associatiu, tant a nivell tècnic com infraestructural; ser un espai de relació entre entitats i població i l’administració local; oferir espais de trobada i de relació, així com recursos, serveis i activitats per fomentar i dinamitzar aquest equipament, tant per part de les entitats i associacions del municipi, com per tota la població en general.

Rubí compta en l’actualitat amb unes 330 entitats i/o associacions ciutadanes registrades en el Registre d’Entitats Ciutadanes, encara que no totes tenen la mateixa activitat al llarg de l’any, com passa en altres poblacions del nostre entorn. D’aquestes, una dotzena ha establert ja la seva seu a l’Ateneu, com la Unió de Radioafeccionats de Rubí (URR), TRIA-A Rubí, Associació Cultural Sant Galderic, Casal Catalano-Cubà José Martí, Coral Unió Rubinenca, Associació per la Recuperació de memòria històrica, Grup de Col·leccionistes de Rubí o Asociación Cultural Andaluza de Arjonilleros, entre d’altres. A més, altres entitats que ho desitgin podran demanar aquesta cessió d’espais de forma permanent, que s’acordarà mitjançant un conveni entre el consistori i l’entitat, o bé de forma puntual per activitats concretes. L’ús de la sala o espai reservat s’haurà de fer-se dins de l’horari d’obertura al públic (de 16 a 20 hores de dilluns a dissabtes) de forma general.

Un altre dels serveis per a les entitats amb què compta l’Ateneu és el Servei de Telecentre que, ubicat a la planta baixa, disposa d’una sala amb 8 terminals de treball amb programari lliure, un escàner i una impressora. Aquest servei, que forma part de la Xarxa de Telecentres de Rubí, que gestiona el Comissionat per a la Societat de la Informació de l’Ajuntament de Rubí, és un espai orientat a l’adquisició de coneixements en noves tecnologies per part de les entitats, per la qual cosa s’establirà un pla de formació específic, que inclourà cursos, tallers, monogràfics específics i conferencies i xerrades per als socis/es que vulguin, a més d’arribar a ser un put de treball per a les mateixes associacions en un futur.

Pel que fa a la participació de les entitats en la gestió del mateix equipament, l’Ajuntament ha creat un Consell de Centre, on poden participar totes les entitats usuàries de l’Ateneu per tal d’afavorir una àmplia participació en el funcionalment del centre. Aquest consell es reunirà de forma periòdica per establir el pla anual de l’equipament.

Activitats durant el primer trimestre

L’empresa que gestiona l'Ateneu, Iniciatives i Programes, serà la responsable de coordinar tant els serveis que s’adrecin al conjunt del teixit associatiu, com de la dinamització de l’equipament i de la promoció del teixit associatiu i la participació ciutadana, a través de diferents recursos com els cursos, tallers, exposicions, espectacles, entre d’altres que s’organitzaran.

Per aquest primer trimestre de l’any, l’Ajuntament ha organitzat uns tallers específics per a entitats i associacions, relacionats amb l’elaboració de projectes i el portal d’entitats de la ciutat; i altres tallers trimestrals i microtallers sobre dansa del ventre, il·lustració, pintura de ventalls, balls de saló, risoteràpia, grafologia, o body percussion per a tothom. A més, es faran els tallers al Telecentre sobre recursos lingüístics en línia o utilització del mòbil, i activitats recreatives per a tota la família, com un taller de màscares de carnaval, un campionat de Scalextric o jocs de taula.

A més, fins al mes de maig, diversos artistes locals exposaran la seva obra en els espais de l’Ateneu, per on aniran passant diversos artistes rubinencs de forma periòdica. Fins al 13 de març es podrà veure obra de Gemma Escoda i del 15 de març al 30 d’abril de Quim Conca.

La distribució de l’espai

Amb les obres realitzades durant l’últim any, la distribució dels espais ha quedat amb l’auditori, la sala de noves tecnologies i l’Oficina de dinamització, a la planta baixa; un aula, dues sales de reunions, una sala polivalent i l’Oficina de la Síndica de Greuges a la primera planta; i la zona de la torreta amb dues plantes amb una sala més a cadascuna. A més, la zona del jardí es continuarà utilitzant per organitzar activitats tant per les entitats com per l’Ajuntament.