Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’alcaldessa de Rubí visita la nova OAC a l’edifici d’atenció ciutadana del carrer Narcís Menard La nova OAC potenciarà la tramitació en línia i l’atenció telefònica per facilitar la realització de tràmits i gestions a la ciutadania. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’alcaldessa de Rubí visita la nova OAC a l’edifici d’atenció ciutadana del carrer Narcís Menard

La nova OAC potenciarà la tramitació en línia i l’atenció telefònica per facilitar la realització de tràmits i gestions a la ciutadania.
L’alcaldessa de Rubí, Carme García, ha visitat les noves instal·lacions de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del Centre ubicades a la planta baixa del nou edifici municipal del carrer Narcís Menard, per conèixer aquest espai que funciona des de dilluns passat.

Durant la visita, l’alcaldessa ha explicat que aquest “nou espai a més de millorar l’atenció ciutadana presencial vol donar un pas endavant amb la potenciació dels tràmits via telemàtica i telefònica” que es faran des d’aquesta nova oficina per evitar que els ciutadans i les ciutadanes hagin de desplaçar-se fins a l’OAC. A més dels punts d’atenció directa que s’han ubicat a la planta baixa del nou edifici, s’ha destinat un altre espai a la primera planta amb quatre llocs de treball més per treballar l’atenció no presencial a través d’internet en la gestió dels tràmits, així com l’atenció telefònica, “amb l’objectiu què els ciutadans i ciutadanes cada cop més puguin fer els tràmits sense haver d’acudir a l’Ajuntament”, ha dit Carme García.

L’alcaldessa s’ha referit també a les obres d’aquest edifici, que es va enderrocar arran de les deficiències detectades, que han estat finançades pel Fons estatal d’inversió local (FEIL) i pel Fons Estatal d'Ocupació i Sostenibilitat Local (FEOSL) i on pròximament “es traslladaran altres serveis municipals, com la gestió dels recursos humans, per tal d’apropar serveis que es troben distribuïts en altres edificis de la ciutat i facilitar també l’acostament als nostres treballadors”. A més, aquesta nova obra ha permès, segons Carme García, “arranjar la plaça de l’Ajuntament per convertir-la en una superfície de plataforma única per millorar un espai que es un punt de trobada per moltes de les nostres festes populars”.

Signatura digital

Per la seva banda, el regidor de Serveis Centrals, Josep Castro, que ha acompanyat a l’alcaldessa en la seva visita, ha dit que aquest projecte de remodelació de l’atenció al ciutadà, que es va iniciar l’any 2005 amb la Carpeta Ciutadana, “rebrà ara un impuls amb aquests quatre llocs de treball de gestió telemàtica a través de la firma digital que es gestiona des d’aquesta carpeta”.

L’Ajuntament està treballant en els tràmits que es poden fer a través del web municipal per incloure nous formularis per tal que els ciutadans puguin iniciar alguns nous tràmits, com podrien ser els assabentats d’obres, algunes llicències d’obres o el seguiment d’expedients, així com el registre telemàtic i les instàncies de forma no presencial. Durant l’any passat, un total de 33.034 tràmits i gestions van passar pel Registre General de l’OAC, segons dades de l’Informe d’Activitats del Servei d’Atenció al Ciutadà de 2009. El regidor ha dit que “alguns d’aquests tràmits podrien començar a funcionar durant l’any vinent”.

La Carpeta Ciutadana ofereix dos tipus de serveis, els que requereixen acreditació de la identitat de la persona (com el volant del padró) i els que no la requereixen (com la inscripció als cursos o a la borsa de treball o els avisos, queixes i suggeriments). Hi ha altres tràmits que requereixen aquesta identificació de l’usuari, que, prèviament, ha d’haver demanar un certificat digital vàlid i haver-lo instal·lat a l’ordinador. Actualment, des de l'OAC es pot tramitar l’idCat, que permet accedir als tràmits en línia de la Carpeta Ciutadana i de qualsevol altra Administració Pública, i s’està treballant perquè també es pugui fer aquesta certificació mitjançant el DNI electrònic.

L’OAC en xifres

  • Inversió 1.163.768 € (1.100.000 € -nou edifici amb finançament FEIL i 63.768 € instal·lació d’equips i sistemes de comunicacions amb finançament FEOSL).
  • 11 punts d’atenció al ciutadà (7 presencials i 4 telemàtics).
  • El temps d’espera dels ciutadans a l’hora de ser atesos és de menys de 3 minuts en el 60 % dels casos.
  • L’OAC atén de forma presencial una mitjana de 136 ciutadans diaris.
  • L’any 2009 l’OAC va registrar de forma presencial un total de 33.034 documents.
  • Accés telemàtic www.rubi.cat/tramits.

Més informació.