Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Entra en funcionament el nou gestor de correu ciutadà Aquest nou programa permet noves personalitzacions als usuaris/es. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Entra en funcionament el nou gestor de correu ciutadà

Aquest nou programa permet noves personalitzacions als usuaris/es.
El passat mes de març el Comissionat per a la Societat de la Informació de l'Ajuntament de Rubí va dur a terme el canvi del gestor de correu ciutadà per un nou gestor que donés més prestacions i oferís un millor servei de qualitat als usuaris i usuàries.

Aquest ha estat el tercer canvi que ha sofert el correu ciutadà de rubidigital.cat, des de l’any 2002, any de la seva creació. Posterior a la creació del correu ciutadà, el darrer canvi en el gestor es va produir el desembre de l’any 2006 i es va aprofitar per fer la migració del domini rubidigital.net al rubidigital.cat actual. Al mateix temps es va fer la migració de l’allotjament de la plataforma tecnològica del correu ciutadà i del portal Fem Xarxa a una de GNU/Linux. A més es va aprofitar per incorporar tots els serveis del portal Fem Xarxa (Blocs, àlbum de fotografia, vídeo, classificats i espai en disc). Tot i això, atès que el món de les noves tecnologies és un món de canvis constants i de millores, el Comissionat per a la Societat de la Informació es va plantejar a mitjans de l’any passat treballar en un nou gestor de correu que donés més prestacions i oferís unes aplicacions d’acord a les noves necessitats actuals del moment i que al mateix temps, anessin en consonància amb les millores que s’havien efectuat en el portal Fem Xarxa. A més, tal i com ja es va fer durant l’any 2006, ara també s’ha aprofitat per fer una neteja d’aquells comptes de correu que es trobaven inactius des de feia temps i que el Comissionat havia detectat gràcies a la implementació d’una eina dins la part d’administració del correu ciutadà i del portal Fem Xarxa. No obstant, des del setembre de l’any 2009 i dins les condicions d’ús del correu i del portal Fem Xarxa quan un ciutadà o ciutadana es dóna d’alta s’informa que si en el transcurs de tres mesos es detecta que aquell compte de correu es troba inactiu es procedirà a donar-lo de baixa. Aquesta eina de neteja, contribueix a obtenir un ús real del correu ciutadà i per tant, d’un recurs públic i al mateix temps ajuda, a reduir la despesa innecessària de manteniment d’adreces de correu que no tenen cap servei.


Més aplicacions

El nou gestor de correu ciutadà té una interfície molt semblant als gestors de correu de Hotmail i de Gmail però a diferència d'aquests ofereix unes aplicacions que el fan interessant i diferent. A més, seguint amb la línia ideològica encetada des dels inicis del Comissionat per a la Societat de la Informació s'ha apostat per una eina que estigués realitzada sota els paràmetres del programari lliure.

El nou gestor de correu Zimbra incorpora, a diferència de l'anterior gestor, unes millores molt substancials com ara, l’opció dels idiomes. L'usuari o usuària pot configurar-se l'eina de correu en 17 idiomes, entre ells el català. També incorpora una aplicació anomenada Maletí que fa les funcions d'un espai en disc dins el propi correu. Incorpora un xat que permet xatejar entre diferents usuaris i usuàries de rubidigital.cat, permet crear documents (writer, calc i impress) i compartir-los amb altres contactes de rubidigital.cat. Permet compartir un o varis Calendaris amb d'altres usuaris de rubidigital.cat, s'ha augmentat la seva capacitat passant dels 100MB als 110MB i tots els elements que s'envien a la paperera s'eliminen automàticament al cap de 24 hores. L’agenda de contactes permet tenir d'un mateix contacte varis correus electrònics, telèfons i adreces. A l'hora d'escriure un correu electrònic, quan es vol escriure el destinatari el nou gestor té una opció de recerca ràpida de contactes així doncs, fa la cerca dins dels contactes a partir de la primera lletra del nom o de l’adreça de correu electrònic. També s'ha incorporat l’opció que l’usuari o la usuària pugui fer la lectura dels correus per conversa o per missatge. A banda, de les funcions habituals de qualsevol altre gestor com ara la creació de carpetes, moure els correus d'una carpeta a una altra, etiquetar-los i arxivar-los com es vulgui, visualització dels correus amb panell de lectura a la dreta o sota. A l'hora de redactar un missatge permet a l'usuari utilitzar la negreta, subratllat, posar color a la lletra, seleccionar entre vuit tipus de grafia, adjuntar una taula des de l'editora del correu, etc. En definitiva unes millores que fan del correu ciutadà una bona eina telemàtica competitiva i al mateix temps, una eina que segueix sent la identitat pròpia dels rubinencs i rubinenques.

Utilització dels serveis

D'altra banda, aprofitant les comunicacions amb els usuaris i usuàries que hem requerit per a fer realitat aquest canvi de gestor i atès que des de l'any 2005 no s'havia dut a terme cap feedback amb els usuaris i usuàries per a conèixer el grau de satisfacció dels serveis ciutadans oferts mitjançant la web www.rubidigital.cat. El Comissionat per a la Societat de la Informació de l'Ajuntament de Rubí va aprofitar l’oportunitat que es donava per adjuntar una enquesta via telemàtica i copsar aquest grau de satisfacció que es cercava.

Fruït d’aquesta enquesta, el Comissionat per a la Societat de la Informació ha obtingut unes dades significatives sobre l’ús dels serveis en línia que ofereix el web www.rubidigital.cat. Un total de 557 usuaris i usuàries van respondre l'enquesta de satisfacció. D'aquests el 66% van manifestar que el correu ciutadà de rubidigital.cat és el principal compte de correu que utilitzen habitualment. Un 74% fa més de tres anys que disposen d'un compte de rubidigital.cat. El 41% fa les seves consultes de correu via webmail, és a dir, es connecta mitjançant el web de rubidigital.cat. i el seu grau de satisfacció del funcionament de correu ciutadà és del 96%.Cal mencionar que un 52 % dels usuaris i usuaris del correu ciutadà o dels serveis Fem Xarxa mai han tingut cap tipus d'incidència i que el 38% dels usuaris amb incidències, se’ls ha resolt en qüestió de tres dies com a màxim. El 99% dels enquestats valoren molt positivament que Rubí tingui el seu propi @rubidigital.cat, i de la resta de serveis en línia que s'ofereixen des del Comissionat per a la Societat de la Informació de l'Ajuntament de Rubí, els més utilitzats són el servei gratuït de 10SMS al mes amb un 62%, l'espai en disc amb un 20% i el servei d'àlbum de fotografies amb un 17%.