Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

En marxa un pla de revisió per a optimitzar l’estacionament a la ciutat Els aparcaments de l'Escardívol i del Rubí+D tindran més places d'estacionament gratuïtes, de les quals el 25 % seran de rotació amb limitació horària. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

En marxa un pla de revisió per a optimitzar l’estacionament a la ciutat

Els aparcaments de l'Escardívol i del Rubí+D tindran més places d'estacionament gratuïtes, de les quals el 25 % seran de rotació amb limitació horària.
Els aparcaments situats a la zona de l’Escardívol i de l’edifici Rubí+D disposaran pròximament de més places disponibles i d’aquestes es reservaran unes 200 places de rotació amb limitació horària. L’objectiu d’aquesta mesura és el de garantir i facilitar l’estacionament en el centre, segons ha explicat el regidor de Mobilitat, Josep A. Serra.

La regulació d’aquestes 200 places (un centenar en cada un dels aparcaments) vindrà donada per un rellotge de control horari que cada usuari haurà de deixar en lloc visible en l’interior del vehicle i que li permetrà estacionar el vehicle de forma gratuïta durant un temps màxim (encara per determinar) al voltant de una hora i mitja. Els conductors hauran de marcar en el rellotge l’hora d’arribada a l’aparcament i el temps límit de permanència. La policia local serà l’encarregada de controlar que s’acompleixi el temps marcat en aquests rellotges. Tant al Escardivol com al Rubi+D els aparcaments de rotació gratuits seràn efectius en horaris comercials, per tant, per les nits i caps de setmana no serà efectiu cap tipus de regulació. Amb aquesta mesura, la regidora de Comerç, Arés Tubau, ha insistit en què “no es tracta d’una voluntat recaptatòria per part de l’Ajuntament, sinó que la gent que vingui a comprar o a passejar al centre pugui trobar un espai disponible per aparcar”. D’aquesta manera, pel que fa al total de places, tant a l’Escardivol com al Rubi+D es preveu que hi hagi unes 300 places d’estacionament lliure i unes 100 d’estacionament de rotació, totes elles gratuites.

Josep A. Serra ha afegit que en ambdós aparcaments es realitzaran prèviament tasques de pintura horitzontal per tal de redistribuir els espais de forma més òptima en dels 16.000 m2 i els 5.000 m2 respectius. “Això ens permetrà augmentar de 15 a 20 places a l’aparcament del Rubí+D i entre 25 i 70 places més a l’Escardívol”, ha dit. També ha recordat les 166 places d’estacionament projectades en l’equipament esportiu del barri 25 de Setembre, que serà gestionat per l’empresa Duet Sport; les 344 places projectades en el mercat municipal; i les 300 o 350 que es crearan al darrere del CAP Mútua de Terrassa, un aparcament que està previst que estigui en funcionament cap a finals d’aquesta legislatura.

Arés Tubau ha destacat que la creació d’aquestes 600 places noves d’estacionament (tenint en compte els aparcaments de l’Escardívol, Rubí+D, 25 de Setembre, zona de la Mútua, etc.) i les 200 places de rotació “són una oferta molt important d’aparcament” i ha senyalat que l’equip de govern continuarà estudiant possibles emplaçaments per garantir i optimitzar l’estacionament a la ciutat.

Revisió dels carrers
Després de setmana santa, l’Ajuntament de Rubí començarà una revisió de tots els carrers per tal d’augmentar el nombre de places d’estacionament en la mesura del possible, tot i que en alguns carrers ja s’ha començat a aplicar. Així, per fer-ho realitat es posaran en marxa diferents accions, com ara la modificació del trànsit, els canvis de sentit de circulació, la revisió de la forma d’estacionament (bateria, cordó...), etc. en els trams que sigui possible. L’objectiu és compatibilitzar la mobilitat, els serveis (transport, escombraries…) i aparcaments als barris, “donant-li a aquest últim apartat una prioritat que pot ser fins ara no la tenia”.

En relació a això, el regidor de l’àrea d’Ecologia Urbana i Seguretat, Manel Velasco, ha afegit que l’objectiu d’aquest projecte és “trobar llocs i emplaçaments viables per afavorir la creació d’aparcaments”. Segons ha explicat Velasco, “la millor solució és fer aquest sondeig dels carrers dels diferents barris per aprofitar al màxim els espais públics”. Velasco ha apuntat que inicialment s’actuarà en carrers situats en barris com ara la Zona Nord o Les Torres, tot i que ha afirmat que “no es faran plans parcials de cada barri sinó moltes actuacions a petita escala perque sinó s’allargarien massa en el temps”.