Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els canvis a les línies d'autobús no perjudiquen el nombre d'usuaris Gairebé sis mesos després de la posada en funcionament dels nous recorreguts, el nombre de viatgers pràcticament es manté https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Els canvis a les línies d'autobús no perjudiquen el nombre d'usuaris

Gairebé sis mesos després de la posada en funcionament dels nous recorreguts, el nombre de viatgers pràcticament es manté
La ciutadania ha respost positivament als canvis implementats fa gairebé sis mesos a la xarxa d’autobús urbà de Rubí. Així ho indica el fet que la xifra de viatgers s’hagi mantingut pràcticament respecte al mateix període del 2012, amb una baixada d’usuaris de només un 1,77%, en bona part atribuïble als mesos d'estiu.

Les dades facilitades per RubíBus, l’empresa concessionària del servei de transport urbà, demostren que les modificacions de recorregut que van entrar en vigor al juliol no s’han traduït en una pèrdua significativa de viatgers, sinó en una redistribució d’usuaris. Així, les línies L1 (El Pinar-Can Serrafossà) i L4 (Estació Rubí+D-Can Rosés), que abans passaven per l’illa de vianants i eren les més utilitzades, han perdut passatgers en benefici de les línies L2 (El Pinar/Can Rosés-Can Vallhonrat), L3 (Estació Rubí+D-Castellnou) i L5 (Estació Rubí+D-Can Rosés), que han vist incrementat notablement el seu nombre d’usuaris. Segons les dades registrades entre els mesos de juliol i octubre, la línia L2 és ara la més freqüentada, amb 86.049 viatgers enfront dels 80.688 del mateix període de l’any passat. La línia L5, una de les que s’han desviat per aproximar-la a la zona del Mercat, és la que ha registrat un augment més significatiu de viatgers, passant dels 63.764 anteriors als 78.358 actuals. L’altra línia que ha sumat usuaris és l’L3, que actualment compta amb 79.095 viatgers enfront dels 73.001 del mateix període de l’any passat.

Els canvis de recorregut es van posar en marxa al juliol, just després de la Festa Major, amb el principal objectiu de desviar les dues línies que circulaven per l'illa de vianants i, d'aquesta manera, pacificar un eix pel qual transiten diàriament més de 9.000 persones, segons l'esborrany del Pla de Mobilitat Urbana (PMU). Per minimitzar l'impacte d'aquesta mesura, que va significar el desplaçament de tres parades entre Estació Rubí+D i CAP Mútua, l'Ajuntament també va decidir desviar les línies L4 i L5 cap al Mercat Municipal, una zona d'especial centralitat.

L'Ajuntament fa una bona valoració d'aquests primers mesos de reorganització de la xarxa de transport urbà. Segons ha destacat la regidora de Mobilitat, Belén Meneses, 's'ha mantingut pràcticament el nombre d'usuaris del bus i s'ha demostrat que l'apropament de les línies L4 i L5 a la zona del Mercat ha proporcionat bones alternatives als viatgers'. Amb les dades actuals a la mà, el consistori espera que, un cop es fidelitzin els nous recorreguts, el nombre de viatgers s'equipararà totalment a les xifres registrades amb anterioritat.

De la seva banda, la regidora de Comerç, Arés Tubau, ha defensat un cop més la decisió de desviar les línies de l'illa de vianants. Una mesura impulsada per l'equip de govern, format pel Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), i que va ser validada en sessió plenària amb els vots favorables de Convergència i Unió (CIU) i Iniciativa per Catalunya Verds-Esquerra Unida i Alternativa (ICV-EUIA), l'abstenció d'Alternativa Ciutadana de Rubí (ACR) i l'únic vot en contra del Partit Popular (PP). Segons Tubau, 'les dades confirmen el que ja prevèiem. La proposta s’havia d’adaptar a les necessitats dels usuaris i ha quedat demostrat que era positiva. La prova són les riuades de gent que passa cada dia per l'illa. Això beneficia de retruc el comerç'.

Millores a les parades

En el marc de les negociacions per a la confecció del pressupost municipal del 2014, l’equip de govern ha proposat als grups de l’oposició la inclusió d’una partida per millorar l’accessibilitat d’algunes parades d’autobús de la ciutat. Aquesta aportació, encara per concretar, s’inclouria en el capítol d’inversions.

La diagnosi inclosa a l’esborrany del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) recull les parades d’autobús que presenten actualment problemes d’accessibilitat. Partint d’aquestes dades, els tècnics municipals estudien ara quines d’aquestes són les més utilitzades per la ciutadania. Per determinar on s’actuarà finalment, l’Ajuntament tindrà en compte no només l’estructura de la parada, sinó també el seu entorn.