Gutiérrez-Rubí: “En la societat digital les empreses més ràpides són les més competitives”
L’alcaldessa ha donat a conèixer la nova xarxa digital rubiempresa.net.
“Els valors que regeixen la nova societat digital són radicalment diferents als de la societat industrial tradicional en la que es mouen les empreses. És imprescindible conèixer aquests nous valors i fer-ne ús per sobreviure”. Són dues de les idees claus que han marcat la conferència oportunitats i possibilitats de les xarxes socials que ha ofert l’assessor en comunicació i director de l’empresa Ideograma, Antoni Gutiérrez-Rubí, a l’auditori de l’edifici Rubí + D davant una cinquantena d’empresaris locals.
Una conferència que s’ha emmarcat en la presentació del nou blog de la xarxa Rubiempresa i que ha anat precedida per la intervenció de l’alcaldessa de Rubí, Carme García, qui ha fet un repàs del context econòmic actual de crisi.
L’alcaldessa ha fet referència a la presència de 4000 empreses a la ciutat, algunes de les quals especialment afectades per la crisi, i a la necessitat de “transformar la crisi en una oportunitat” per potenciar el suport a les empreses i als treballadors amb polítiques de millora del nivell de formació i de competitivitat d’uns i altres.
“La ciutat, ha dit, compta amb 11 polígons industrials i un 60 % de la població viu i treballa a Rubí. Som la ciutat de la comarca, després de Sabadell i Terrassa, que més aposta pel foment de l’ocupació”. Aquest potencial justifica, segons García Lores, que s’impulsin projectes com la xarxa rubiempresa “que ha de reflectir en el món virtual la realitat de la ciutat”.
La necessitat de ser present a internet, i de ser-ho d’una forma positiva, és precisament un dels objectius que, per Gutiérrez-Rubí han de fixar-se les empreses si volen ser competitives en la nova i ràpidament canviant societat digital. Per aconseguir-ho, cal que els empresaris acceptin els canvis que imposa aquest nou marc de convivència, diferent del de la societat industrial. Canvis, que segons ha explicat Gutiérrez-Rubí, són de caràcter tecnològic amb noves formes de comunicar-se, de model d’organització que ja no es basa en l’organigrama jerarquitzat, i de talent de continguts on les persones tenen un paper protagonista. “Les empreses més ràpides seran les més competitives i el mitjà més ràpid és internet”, ha apuntat
Quatre són les principals recomanacions que ha donat el ponent als presents per aconseguir fer aquest canvi. D’entrada, dotar-se d’una identitat digital i en segon lloc traçar una estratègia que permeti reputar l’empresa en l’entorn digital. El tercer dels consells ha estat que s’adquireixin les habilitats necessàries, mitjançant la formació per poder fer ús de totes les eines que internet posa a l’abast de qualsevol; mentre que la darrera recomanació passa per treballar els continguts digitals de forma personalitzada i diferenciada per posicionar de la millor forma possible el producte.
Algunes de les idees que ha llançat Gutiérrez-Rubí, autor del llibre Lecciones de Brawn GP que s’ha presentat aquesta setmana a Barcelona, han estat publicades al seu darrer article, Redes y empleo, publicat al diari econòmic Cinco Días.
www.rubiempresa.net/xarxa/
El bloc Xarxa Rubiempresa és, segons ha explicat L’alcaldessa de Rubí, Carme Garcia, “una aposta, pionera a Catalunya, que vol difondre i fomentar l’emprenedoria, la creació i la consolidació d’empreses a la nostra ciutat”.
Aquest bloc de temàtica empresarial, desenvolupat des de l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) de l’Ajuntament de Rubí, ha estat creat utilitzant les eines de la web.2.0, de les quals hi ha vinculades quatre: Youtube per incloure vídeos, Picasa per fotografies, Slideshare per presentacions de jornades i Facebook com a web de xarxes socials basat en l’intercanvi de fotografies, vídeos, comentaris, etc, entre usuaris registrats.
Així, la xarxa Rubiempresa vol esdevenir un espai d’oportunitats de relació i cooperació entre empreses amb els objectius de crear xarxa i comunitat entre les empreses de la ciutat. Per això, a través del bloc els usuaris i usuàries podran promoure relacions de cooperació per generar noves oportunitats de negoci, impulsar l’intercanvi i la transferència de coneixements i experiències entre els emprenedors/es, detectar nous projectes empresarials de caràcter innovador i/o tecnològic i identificar necessitats empresarials col•lectives. A més, la OSE vol establir un clima de treball idoni entre l’Ajuntament i els empresaris per tal de consolidar un nucli actiu per iniciar projectes que aportin valor a les empreses i a Rubí.
La proposta s’adreça a totes aquelles empreses ubicades a Rubí que hagin estat assessorades per l’OSE, a les empreses runinenques que vulguin contactar amb empresaris/es, emprenedors/es i professionals locals, als emprenedors i emprenedores de la ciutat i a qualsevol persona que vulgui compartir i experimentar o desenvolupar idees de negoci (protoemprenedors).
La creació d’aquest blog de temàtica empresarial s’emmarca dins el programa INICIA, subvencionat per la Generalitat de Catalunya, el Fons social Europeu i l’Ajuntament de Rubí, al qual es van presentar dues línees de subvencions adreçades a la creació i consolidació d’empreses i una tercera per a projectes experimentals de suport a la creació d’empreses que havien d’incloure aspectes innovadors. De totes les entitats que van presentar un projecte en aquesta línia, només s’han aprovat 8 a tota Catalunya, entre els que destaca Rubiempresa pel seu caràcter innovador.
Una conferència que s’ha emmarcat en la presentació del nou blog de la xarxa Rubiempresa i que ha anat precedida per la intervenció de l’alcaldessa de Rubí, Carme García, qui ha fet un repàs del context econòmic actual de crisi.
L’alcaldessa ha fet referència a la presència de 4000 empreses a la ciutat, algunes de les quals especialment afectades per la crisi, i a la necessitat de “transformar la crisi en una oportunitat” per potenciar el suport a les empreses i als treballadors amb polítiques de millora del nivell de formació i de competitivitat d’uns i altres.
“La ciutat, ha dit, compta amb 11 polígons industrials i un 60 % de la població viu i treballa a Rubí. Som la ciutat de la comarca, després de Sabadell i Terrassa, que més aposta pel foment de l’ocupació”. Aquest potencial justifica, segons García Lores, que s’impulsin projectes com la xarxa rubiempresa “que ha de reflectir en el món virtual la realitat de la ciutat”.
La necessitat de ser present a internet, i de ser-ho d’una forma positiva, és precisament un dels objectius que, per Gutiérrez-Rubí han de fixar-se les empreses si volen ser competitives en la nova i ràpidament canviant societat digital. Per aconseguir-ho, cal que els empresaris acceptin els canvis que imposa aquest nou marc de convivència, diferent del de la societat industrial. Canvis, que segons ha explicat Gutiérrez-Rubí, són de caràcter tecnològic amb noves formes de comunicar-se, de model d’organització que ja no es basa en l’organigrama jerarquitzat, i de talent de continguts on les persones tenen un paper protagonista. “Les empreses més ràpides seran les més competitives i el mitjà més ràpid és internet”, ha apuntat
Quatre són les principals recomanacions que ha donat el ponent als presents per aconseguir fer aquest canvi. D’entrada, dotar-se d’una identitat digital i en segon lloc traçar una estratègia que permeti reputar l’empresa en l’entorn digital. El tercer dels consells ha estat que s’adquireixin les habilitats necessàries, mitjançant la formació per poder fer ús de totes les eines que internet posa a l’abast de qualsevol; mentre que la darrera recomanació passa per treballar els continguts digitals de forma personalitzada i diferenciada per posicionar de la millor forma possible el producte.
Algunes de les idees que ha llançat Gutiérrez-Rubí, autor del llibre Lecciones de Brawn GP que s’ha presentat aquesta setmana a Barcelona, han estat publicades al seu darrer article, Redes y empleo, publicat al diari econòmic Cinco Días.
www.rubiempresa.net/xarxa/
El bloc Xarxa Rubiempresa és, segons ha explicat L’alcaldessa de Rubí, Carme Garcia, “una aposta, pionera a Catalunya, que vol difondre i fomentar l’emprenedoria, la creació i la consolidació d’empreses a la nostra ciutat”.
Aquest bloc de temàtica empresarial, desenvolupat des de l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) de l’Ajuntament de Rubí, ha estat creat utilitzant les eines de la web.2.0, de les quals hi ha vinculades quatre: Youtube per incloure vídeos, Picasa per fotografies, Slideshare per presentacions de jornades i Facebook com a web de xarxes socials basat en l’intercanvi de fotografies, vídeos, comentaris, etc, entre usuaris registrats.
Així, la xarxa Rubiempresa vol esdevenir un espai d’oportunitats de relació i cooperació entre empreses amb els objectius de crear xarxa i comunitat entre les empreses de la ciutat. Per això, a través del bloc els usuaris i usuàries podran promoure relacions de cooperació per generar noves oportunitats de negoci, impulsar l’intercanvi i la transferència de coneixements i experiències entre els emprenedors/es, detectar nous projectes empresarials de caràcter innovador i/o tecnològic i identificar necessitats empresarials col•lectives. A més, la OSE vol establir un clima de treball idoni entre l’Ajuntament i els empresaris per tal de consolidar un nucli actiu per iniciar projectes que aportin valor a les empreses i a Rubí.
La proposta s’adreça a totes aquelles empreses ubicades a Rubí que hagin estat assessorades per l’OSE, a les empreses runinenques que vulguin contactar amb empresaris/es, emprenedors/es i professionals locals, als emprenedors i emprenedores de la ciutat i a qualsevol persona que vulgui compartir i experimentar o desenvolupar idees de negoci (protoemprenedors).
La creació d’aquest blog de temàtica empresarial s’emmarca dins el programa INICIA, subvencionat per la Generalitat de Catalunya, el Fons social Europeu i l’Ajuntament de Rubí, al qual es van presentar dues línees de subvencions adreçades a la creació i consolidació d’empreses i una tercera per a projectes experimentals de suport a la creació d’empreses que havien d’incloure aspectes innovadors. De totes les entitats que van presentar un projecte en aquesta línia, només s’han aprovat 8 a tota Catalunya, entre els que destaca Rubiempresa pel seu caràcter innovador.