Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Borinot és la 'paraulassa' preferida dels rubinencs La campanya Troba la teva paraulassa preferida als comerços de Rubí ha registrat un gran èxit, amb més de 1.500 butlletes participants https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Borinot és la 'paraulassa' preferida dels rubinencs

La campanya Troba la teva paraulassa preferida als comerços de Rubí ha registrat un gran èxit, amb més de 1.500 butlletes participants
Els rubinencs i rubinenques han escollit borinot com la seva “paraulassa” preferida, seguida per capcigrany i somiatruites, que han quedat empatades en segon lloc, i corcó, que ha quedat en tercera posició. El veredicte s’ha fet públic aquest dimecres en el marc d’un acte a la Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler al qual han acudit alguns dels participants a la campanya Troba la teva paraulassa preferida als comerços de Rubí, organitzada conjuntament pel Servei Local de Català (SLC) i la Federació d’Associacions de Comerciants i Gremis de Rubí (FACGR).

La iniciativa tenia com a objectiu donar a conèixer i recuperar paraulotes o improperis en desús propis del català i, alhora, dinamitzar el comerç de proximitat de la ciutat d’una manera divertida, senzilla i lúdica. Amb l’eslògan “Ets babau? No! Jo compro a Rubí”, la campanya convidava els rubinencs i rubinenques a emplenar una cartilla amb sis “paraulasses” diferents, que havien de localitzar als comerços locals. En aquesta mateixa butlleta, també havien d’anotar el seu improperi preferit d’entre tots els que haguessin vist a les botigues o al web del Servei Local de Català.

Durant els dies de funcionament de la campanya, els comerços locals han registrat al voltant de 1.500 cartilles emplenades, una xifra que el president de la Federació d’Associacions de Comerciants i Gremis de Rubí, Enric Pallarès, ha qualificat d’”èxit total”. I és que, segons calcula, aquesta participació s’ha traduït en 9.000 visites als establiments locals.

En l’acte d’aquest dimecres, la regidora de Comerç, Arés Tubau, ha destacat precisament la funció de dinamització comercial que ha complert la campanya, hereva de les iniciatives anteriors La teva paraula preferida (2011), La teva frase feta preferida (2012) i La teva cançó preferida (2013): “En aquest cas vam intentar lligar el comerç amb la llengua”.

De la seva banda, el regidor de Política Linguística, Martí Pujol, ha incidit en la importància de recuperar aquests mots propis del català, alguns dels quals s’han deixat de dir: “Aquesta campanya permet que joves i grans tornin a fer servir aquestes paraules”. Amb aquest objectiu, justament, la iniciativa Troba la teva paraulassa preferida als comerços de Rubí s’ha treballat a les escoles amb la col·laboració del Pla Educatiu de l’Entorn, tal com ja s’havia fet en campanyes anteriors.

A banda de donar a conèixer la “paraulassa” escollida pels rubinencs i rubinenques, l’acte d’aquest dimecres també ha servit per fer entrega de les 20 tauletes tàctils, cortesia de la FACGR, que s’han sortejat entre tots els participants.