Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Augmenta en 5 punts el nombre de ciutadans que pensen que Rubí millorarà en els pròxims 2 anys 3 de cada 4 rubinencs aproven la gestió del govern que obté una mitjana de 5,7 punts. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Augmenta en 5 punts el nombre de ciutadans que pensen que Rubí millorarà en els pròxims 2 anys

3 de cada 4 rubinencs aproven la gestió del govern que obté una mitjana de 5,7 punts.
L’alcaldessa de Rubí, Carme García, ha presentat els resultats de l’enquesta de percepció de ciutat i valoració de la gestió municipal de Rubí en els darrers anys elaborada per l’empresa Opina. Es tracta d’una enquesta telefònica a 800 rubinencs i rubinenques majors de 18 anys, on queda reflectit que el 58,3 % dels participants mostren un grau elevat de satisfacció per viure a la ciutat. Una altra dada destacable és l’aprovat alt (5,7) que els ciutadans atorguen a la gestió municipal pel que fa als diferents serveis que s’ofereixen. L’estudi ha estat encarregat per l’Ajuntament de Rubí i coordinat pel Servei d’Avaluació i Qualitat de la Diputació de Barcelona. Les trucades es van fer els dies 13 i 14 d’abril de 2010 i el marge d’error és de +/-3,5 %
Carme García ha valorat els resultats de “satisfactoris, sobretot tenint en compte el moment de pessimisme que es viu arran de la crisi”.
L’alcaldessa ha fet un resum d’aquests resultats dient que “la visió de la ciutat ha millorat, el 45,9 % de ciutadans estan convençuts que es millorarà en el futur, aprova la gestió municipal i la percepció de tots els serveis municipals millora, fins i tot aquells que tenim suspesos com l’aparcament i la circulació, dels que som plenament conscients i en els que estem treballant”.

Carme García ha destacat dues de les dades aparegudes al mostreig relatives a l’atur i a l’oci. Sobre les primeres, l’alcaldessa s’ha mostrat “molt sorpresa” perquè l’atur ocupi el cinquè lloc de les preocupacions dels rubinencs “i en el cas dels joves ni s’esmenti com a preocupació”. Tot el contrari passa amb la preocupació per la manca l’oci que, segons l’alcaldessa, “també sorprenentment és la primera preocupació dels enquestats i de forma molt important entre el col·lectiu de joves. Els experts que han fet l’anàlisi de l’enquesta ens han comentat que és una particularitat de Rubí que no es dóna a cap altra ciutat de les nostres característiques”.

Els resultats de l’enquesta

A nivell de ciutat, el 47,3 % dels enquestats pensen que la ciutat ha millorat en els últims dos anys i 3 de cada 4 estan convençut que continuarà millorant en els propers dos anys. Això representa un increment de 5,3 punts respecte l’enquesta realitzada l’any 2008. Els ciutadans que viuen al districte 6 (52,1 %) són els que més satisfacció manifesten de les millores que s’han fet en els darrers dos anys, mentre que els veïns i veïnes del districte 4 (49,6 %) són els que es mostren més optimistes de cara als pròxims dos anys.

L’aparcament i la seguretat ciutadana amb un 11,4 % i un 10 % respectivament, es mantenen, respecte els resultats de la darrera enquesta com les dues màximes preocupacions als barris.

A nivell global, l’oferta d’oci i cultura (20,5 %) desbanca la immigració (13,3 %) com a principal problema percebut pels rubinencs. 7 de cada 10 enquestats opinen que la convivència i la integració de residents no comunitaris és igual o millor que a altres municipis. El tercer lloc en el rànquing de preocupacions l’ocupa la seguretat ciutadana (13,1 %), seguit de l’aparcament (12 %) que experimenta una millora de gairebé 3 punts i l’atur (9,8 %).

Els participants a l’enquesta aproven amb una mitjana de 5,7 la gestió municipal, sent la gent gran (6,5) i els veïns del districte 3 i 6 els que millor la valoren (6,2 i 6,1 respectivament). La pitjor valoració prové dels enquestats d’entre 35 i 44 anys (5,1) i els veïns del districte 2 (5) que tot i això també donen un aprovar a la gestió.

El servei municipal millor valorat és el de recollida d’escombraries amb una puntuació de 7,2. El segueix el Mercat Municipal (7,1), la neteja de carrers (6,6), el transport públic (6,4) i la policia local (6,2).

Una dada especialment destacable des del punt de vista de l’atenció al ciutadà és que el 75 % de les persones enquestades valora com a bona o molt bona l’atenció i la resposta que rep per part de l’Ajuntament de Rubí.

Un altre indicador positiu, en aquest cas pel que fa els hàbits de consum de la informació local situa la revista municipal La Ciutat com el mitja local més llegit pels rubinencs per informar-se (54,6 %). El web municipal ocupa el tercer lloc del rànquing amb un percentatge del 10,6 %.

El treball també destaca en les seves conclusions el grau de coneixement i la valoració que els enquestats fan de projectes que han transformat la ciutat en els darrers anys, i d’altres en execució.
El projecte amb un major grau de coneixement (9 de cada 10 rubinencs el coneixen) és la vianització del centre que obté una valoració de 6,5 punts. La Biblioteca té la màxima valoració amb un 8,5 i un coneixement del 82,7 %.

Dels projectes actualment en execució destaquen especialment l’Hospital, amb un grau de coneixement del 75 % i una puntuació del 8,8, o les obres de remodelació del Mercat Municipal que finalitzaran durant el darrer trimestre d’aquest any, amb una valoració de 8 punts i un grau de coneixement del 78,2 %.

Els serveis de futur més necessaris pels que aposten les persones consultades són els sanitaris (21,3 %), l’oci i la cultura (13,9 %) , la millora d’oferta per als joves (11%) i l’aparcament (10,3 %). Quan es fa la consulta explícita sobre les necessitats dels barris, la primera prioritat és la creació de zones verdes i parcs (11,4 %), l’aparcament (8,8 %) i la millora de la via pública (8,5 %).

Per donar cobertura futura a les prioritats manifestades per la ciutadania, l’Ajuntament ha impulsat diversos projectes com l’Hospital Vicente Ferrer que es començarà a construir durant el primer trimestre de l’any vinent, i les modificacions introduïdes a la proposta provisional del POUM que ha aprovat el Ple aquesta setmana i que permetrà la creació d’oferta d’oci al nucli urbà i a les zones industrials.

L’alcaldessa ha explicat que aquest canvi en la normativa permetrà dur a terme dues accions que milloraran substancialment la situació actual. “d’una banda ens permet desenvolupar el complex d’oci i comercial previst al Rubí+D i, per una altra banda, que puguem donar llicències, per exemple, per la instal·lació de bars musicals a nucli urbà amb aforaments de fins a 150 persones”.