Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ascensors per al barri 25 de Setembre L'Ajuntament de Rubí, ADIGSA i l'AV 25 de Setembre han signat un conveni per instal·lar-los. Dues comunitats de propietaris ja s’han mostrat interessades. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Ascensors per al barri 25 de Setembre

L'Ajuntament de Rubí, ADIGSA i l'AV 25 de Setembre han signat un conveni per instal·lar-los. Dues comunitats de propietaris ja s’han mostrat interessades.
L’alcaldessa, Carme García, juntament amb el conseller delegat de l’empresa pública ADIGSA, Frederic Linares, i el president de l’associació de veïns del barri 25 de setembre, Aureliano Sáez, han signat un conveni que permet instal•lar ascensors en aquells edificis del barri que encara no en disposen. Són 43 escales on hi ha un total de 344 habitatges, construïts a la dècada dels 60 per donar acollida als damnificats de la rierada de 1962.

L’objectiu del conveni és eliminar barreres arquitectòniques. Té un caràcter voluntari, és a dir, que s’aplicarà sempre i quan les comunitats de propietaris interessades en acollir-se ho manifestin de forma expressa a ADIGSA. El conveni estableix subvencions tant de la Generalitat de Catalunya, com de l’Ajuntament de Rubí en funció de les obres que s’hi facin.

Per la instal•lació d’uns ascensor adaptat per cadires de rodes l’Ajuntament assumirà 12.000 € del cost total del projecte i la Generalitat subvencionarà el 60 % del cost que hagi d’assumir cada veí.
Per la instal•lació d’un ascensor no adaptat, es mantindrà la mateixa aportació municipal i la subvenció de la Generalitat per habitatge serà del 45 %.

A part de l’aportació municipal, l’Ajuntament de Rubí bonificarà el 95 % de la quota de l’impost de construccions (entre 3.000 i 5.000 €, en funció del cost total de l’obra que s’estima sigui d’entre 100.000 i 120.000 €). El consistori també bonificarà el 100 % de l’import de la taxa per llicències urbanistiques, d’acord amb les ordenances fiscals del municipi en actuacions destinades a suprimir barreres arquitectòniques. Així mateix, en el supòsit que l’ascensor, s’hagi d’ubicar a l’exterior, ocupant via pública, l’administració local cedirà amb un conveni l’ús de l’espai.

En l’acte de signatura del conveni, Carme García ha explicat que es tracta d’una “reivindicació històrica que ara es fa realitat per solucionar els problemes d’accessibilitat d’aquest barri”. L’alcaldessa ha destacat la bona col•laboració entre Generalitat, Ajuntament i Associació de Veïns per poder posar en marxa aquest projecte. “El que farem a continuació és anar a parlar amb totes els veïns per explicar-los el seu contingut i posar en marxa les mesures necessàries abans de que acabi l’any”, ha explicat l’alcaldessa.

El conseller delegat de l’empresa pública ADIGSA, Frederic Linares, ha explicat que la signatura del conveni és un compromís a càrrec de les tres parts implicades per resoldre una mancança d’aquest barri i amb el qual “s’aportarà una millora de qualitat en aquests habitatges i per a tots els veïns”. En aquest sentit, s’ha referit a la necessitat de disposar d’aquests ascensors perquè “la majoria de gent que va anar a viure al barri ha anat envellint amb els anys, hi ha gent amb mobilitat reduïda, criatures, etc. Amb aquesta mesura contribuirem a reduir una barrera arquitectònica molt important”, ha assenyalat.

Per la seva banda, el president de l’associació de veïns del barri 25 de setembre, Aureliano Sáez, ha manifestat sentir-se “molt orgullós” per la signatura d’aquest conveni. “Esperem que s’engegui aquest projecte i els veïns s’animin a portar-lo a terme, tot i que la majoria som pensionistes i amb algunes dificultats econòmiques”, ha dit.

Algunes comunitats s’han interessat

Dues comunitats de propietaris ja han traslladat verbalment la voluntat d’acollir-se al conveni i algunes més s’hi han mostrat interessades i així li han fet saber a l’associació de veïns del barri. El termini per tenir l’ascensor completament instal•lat, un cop fet el projecte i demanat el permís d’obres, oscil•laria entre els 9 i 12 mesos.

Les comunitats de propietaris són les encarregades de contractar l’empresa que farà les obres i tècnics d’ADIGSA i de l’Ajuntament de Rubí avaluaran la qualitat amb que es van desenvolupament. Un representant de l’AVV també serà present a les visites d’obra.