Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Artur Mas i Carme García visiten el centre de R&D de Gallina Blanca Star a Rubí amb motiu del 75è aniversari de la companyia El centre lidera el projecte Henufood, una iniciativa pionera que té com a objectiu demostrar les propietats saludables dels aliments per contribuir a prevenir el risc de patir malalties cròniques. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Artur Mas i Carme García visiten el centre de R&D de Gallina Blanca Star a Rubí amb motiu del 75è aniversari de la companyia

El centre lidera el projecte Henufood, una iniciativa pionera que té com a objectiu demostrar les propietats saludables dels aliments per contribuir a prevenir el risc de patir malalties cròniques.
El president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, i l‘alcaldessa de Rubí, Carme García, han visitat el centre de R&D; de Gallina Blanca Star a Rubí amb motiu del 75è aniversari de la companyia. El Centre de R&D; es va inaugurar l’any 2008 i avui és el centre que aglutina el més important know-how tècnic de tot el grup Gallina Blanca Star, amb els equips més avançats i moderns per al desenvolupament de nous productes. Les instal·lacions, que ocupen un total de 1.320 m2, compten amb una plantilla de 25 treballadors altament qualificats procedents de diferents països.

Artur Mas ha felicitat Gallina Blanca Star pel seu 75è aniversari i per la seva trajectòria d’èxits. El president de la Generalitat ha iniciat el seu discurs assegurant que a Gallina Blanca se sent “com a casa”, un sentiment que pot sentir gairebé tothom. I és que, com ha apuntat el president, els productes d’aquesta companyia “són presents a pràcticament totes les llars”. Segons Mas, “Gallina Blanca no només és innovadora i emblemàtica, sinó que també és una empresa molt estimada i popular. I això no ho pot dir tothom”. El president de la Generalitat també ha reconegut la tasca en recerca que fa el grup. “L’alimentació és una de les essències fonamentals des del punt de vista de la salut. Hi ha gent que es gasta molt per tenir salut, i ja està bé que sigui així, però de vegades ens oblidem que una font bàsica de la nostra salut és l’alimentació. Segurament un part del que som és el que mengem i això convé que la gent ho apreciï”. Per últim, Artur Mas ha assegurat que “aquests 75 anys de presència ininterrompuda de Gallina Blanca al mercat és un homenatge a la feina ben feta i un contrapunt a l’especulació. Si ens traiem de sobre aquesta boira i mirem el sotabosc, veurem empreses com Gallina Blanca que, des de fa molts i molts anys, estan fent aquesta feina ben feta i estan contribuint a què el creixement econòmic i la capacitat de crear riquesa al nostre país, avui encara tingui esperances oberts de cara al futur”.

L’alcaldessa, Carme García, també ha felicitat Gallina Blanca Star, tot explicant que en moments de crisi com el que estem vivint calen notícies positives com aquesta. “No podem donar només notícies dolentes, sinó que hem de parlar de les coses bones”. García ha explicat que en un moment de crisi com l’actual “necessitem que la gent continuï tenint feina, a partir de l’esforç de les empreses que estan a la nostra ciutat. I per tant, aquests 75 anys de trajectòria de Gallina Blanca són una bona notícia”. L’alcaldessa ha recordat que “Rubí és una ciutat industrial que aposta per l’economia productiva, fins i tot quan no estava de moda. I després ha arribat la crisi econòmica i s’ha descobert que l’economia productiva és el futur”. García ha explicat que la ciutat compta amb una zona industrial similar a la Zona Franca, amb 3.000 empreses i 18.000 treballadors. I també ha parlat del CIT, un projecte liderat conjuntament amb Sant Cugat i Cerdanyola per posar en valor l’eix de la B-30, “amb l’objectiu que vinguin més empreses a instal·lar-se a les nostres ciutats per generar llocs de treball”.

Per la seva banda, el president de Gallina Blanca Star, Artur Carulla, també s’ha referit a la crisi econòmica actual. Tal com ha explicat Carulla, Gallina Blanca “molt aviat va anar a buscar mercats a fora. I aquesta insistència és especialment transcendent en els temps que corren”. Segons Artur Carulla, l’empresa que presideix té una important dimensió internacional i una dependència baixa del mercat espanyol. Carulla també ha apel·lat a la investigació que desenvolupen al centre de R&D;, el “motor de la companyia”. Segons el president de Gallina Blanca Star, “aquesta investigació permet tenir productes líders, de qualitat i saludables”.

Durant el seu recorregut per les instal·lacions, el president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, i l’alcaldessa de Rubí, Carme García, han pogut conèixer de prop els projectes de desenvolupament de nous productes que es duen a terme per a Espanya, Itàlia, Holanda, Rússia i Àfrica, els països on el grup hi és present. També han pogut comprovar l’evolució del projecte Henufood, liderat per Gallina Blanca Star i en el qual hi participen, a més, vuit empreses vinculades al sector de l’alimentació i onze hospitals i centres d’investigació de tota Espanya.

Aquest projecte té com a objectiu demostrar les propietats saludables dels aliments i la seva contribució a prevenir el risc de patir malalties cròniques a través de la alimentació diària. La inversió total del projecte Henufood és de 23,6 milions d’euros, dels quals un 44% procedeixen d’una subvenció CENIT del Ministeri de Ciència i Innovació. D’aquest pressupost global, més de 7 milions d’euros corresponen a les investigacions que Gallina Blanca Star està duent a terme.

Artur Mas i Carme García han visitat el laboratori, on han pogut veure una de les últimes inversions en tecnologia que ha realitzat el grup per un valor de 300.000 euros. Es tracta d’un equip d’última generació en cromatografia de masses (UPLC-QTOF) que permet separar i identificar, quantitativa i qualitativament, els compostos actius presents als aliments, que són els responsables dels efectes beneficiosos per a la salut.

També han visitat la zona anomenada “Cuina”, on tècnics i cuiners desenvolupen les receptes i apliquen la tecnologia necessària per a la creació dels nous productes. La taxa d’innovació, és a dir, el percentatge de nous productes, suposa avui per a Gallina Blanca més del 7% del total de les seves vendes. Les receptes són originals i pròpies de cada un dels països on opera el grup. L’objectiu és aconseguir que els productes siguin com un plat casolà segons la cultura culinària de cada país en perfil organolèptic (gust, olor i aspecte) i, alhora, equilibrats des del punt de vista nutricional. El repte més important per R&D; i la clau de l’èxit dels productes és la selecció de les matèries primeres, la tecnologia utilitzada en el procés de fabricació i l’envasament.

La innovació, motor de creixement de GBST
Des dels seus inicis, Gallina Blanca no ha deixat d’innovar aportant productes que s’adaptin a les necessitats dels consumidors i que els ajudin a millorar la seva qualitat de vida. Al llarg d’aquests últims 5 anys, Gallina Blanca Star ha estat, a més, treballant en la millora dels perfils nutricionals dels seus productes.

L’any 2006 va crear la Plataforma de Nutrició i Salut. Des d’aleshores, ha millorat el perfil lipídic de tots els seus productes, el que ha suposat l’eliminació de 210 tones de greixos hidrogenats. També ha reduït de mitjana un 25% el contingut en sodi, havent eliminat un total de 300 tones de sal dels seus productes i, a més, ha llançat una gamma específica de productes baixos en sal especialment indicats per a les persones que han de vigilar el consum de sal en la seva alimentació.

75 anys innovant i revolucionant les cuines del nostre país
Gallina Blanca celebra aquest any el seu 75è aniversari. Des del llançament dels primers cubets de brou el 1937, Gallina Blanca forma part de les cuines del nostre país facilitant la vida diària a milers de persones. La innovació, la qualitat i el compromís amb la salut dels seus consumidors són les senyes d’identitat dels seus productes. Per això, Gallina Blanca és avui una de les marques referents en alimentació.

La companyia forma part del grup internacional del sector de l’alimentació Gallina Blanca Star, amb una facturació de 650 milions d’euros al 2011, i està participada per Agrolimen (75%) i Findim (25%). Avui el grup té presència a Espanya, Itàlia, Holanda, Rússia i Àfrica amb marques com Gallina Blanca, Star, Jumbo o Grand’Italia.