Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Acaben les obres de cobriment de la via i es restableix el trànsit a la zona El trànsit rodat a l’avinguda de Catalunya, i a la resta de zones afectades per les obres de cobriment de la via del tren, ja ha tornat a la normalitat. També s’ha obert al trànsit el passeig dels Ferrocarrils i s’ha restablert el sentit original de la circulació als carrers col·lindants. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

Acaben les obres de cobriment de la via i es restableix el trànsit a la zona

El trànsit rodat a l’avinguda de Catalunya, i a la resta de zones afectades per les obres de cobriment de la via del tren, ja ha tornat a la normalitat. També s’ha obert al trànsit el passeig dels Ferrocarrils i s’ha restablert el sentit original de la circulació als carrers col·lindants.

El trànsit rodat a l’avinguda de Catalunya, i a la resta de zones afectades per les obres de cobriment de la via del tren, ja ha tornat a la normalitat. També s’ha obert al trànsit el passeig dels Ferrocarrils i s’ha restablert el sentit original de la circulació als carrers col·lindants.<br /><br />Tots aquests canvis responen a l’acabament de les obres del cobriment de la via que van iniciar-se el 28 de juliol de 2003 i que, amb un pressupost de 6 milions d’euros, han donat com a resultat una rambla sense urbanitzar entre l’estació dels FGC i el pont de l’avinguda d’Edison.<br /><br />Amb aquest, cobriment s’acompleix el compromís adquirit per la Generalitat amb l’anterior equip de govern. Un compromís que, segons l’actual consistori, no ha satisfet les expectatives ni de l’Ajuntament ni dels veïns. El nou equip de govern creu que el fet que la rambla no hagi quedat a peu pla és “símptoma d’una mala negociació prèvia del projecte que hauria d’haver contemplat el semisoterrament de la via per evitar la construcció de murs de fins a 4,5 metres per salvar els desnivells de l’obra”.<br /><br />El nou consistori, resultant de les eleccions de juny de 2003, es va trobar amb la necessitat d’haver de negociar l’acabament d’unes obres que quedaven absolutament inacabades sense disposar de pressupost per assumir-les.<br /><br />Des d’aleshores, les converses amb el govern català s’han traduït en alguns acords. El primer és la construcció de rampes i escales que connectin les dues parts de la rambla, inicialment no previstos, modificacions que tenen un cost de 600 mil euros que ja han estat pressupostats i adjudicats pel govern català.<br /><br />Un altre compromís ja complert ha estat que la Generalitat ha assumit el cost de la redacció del projecte executiu d’urbanització de l’actual cobertura de ciment on s’inclou una nova entrada a l’estació per l’avinguda d’Edison. Un projecte que l’Ajuntament de Rubí presentarà a les associacions de veïns de Les Torres, Centre i 25 de setembre, en una reunió prevista per al pròxim 4 d’octubre.<br /><br />Les negociacions amb la Generalitat continuen i l’objectiu en aquests moments és que el govern català assumeixi el cost de les obres d’urbanització que poden situar-se al voltant dels 6 milions d’euros. Unes negociacions que l’administració local vol accelerar el màxim possible perquè els veïns afectats per aquestes transformacions tornin a la normalitat quan abans millor.<br /><br />L’Ajuntament de Rubí considera que aquests diners no han de sortir de les arques municipals ja que, si bé es destinen a una millora indiscutible per a la ciutat, són una inversió en infrastructures que depenen directament del govern català, que també s’està duent a terme a altres municipis catalans.<br /><br />Setembre 2004