Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

A partir del febrer, la línia L2 d’autobús urbà arribarà al 25 de setembre, passant pel Mercat Municipal Una altra de les novetats és la posada en funcionament d’un nou punt de transbord entre les línies L1 i L3 a l’avinguda de Can Fatjó. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

A partir del febrer, la línia L2 d’autobús urbà arribarà al 25 de setembre, passant pel Mercat Municipal

Una altra de les novetats és la posada en funcionament d’un nou punt de transbord entre les línies L1 i L3 a l’avinguda de Can Fatjó.
La primera quinzena de febrer entren en funcionament les millores en el servei d’autobús urbà, que afectaran les línies L1, L2 i L3 sense variar les freqüències de pas.

La primera modificació comportarà una nova connexió entre les línies L1 i L3 a l’avinguda de Can Fatjó, a l’alçada del carrer Diamant. Recordem que, abans que es posessin en marxa les noves línies d’autobús urbà a finals de març de 2009, aquestes dues línies formaven part d’un mateix itinerari, que es va disgregar amb l’objectiu d’optimitzar el servei, permetent recorreguts més curts i directes.

Ara, la demanda ciutadana, fruit de les característiques físiques d’aquesta zona de la ciutat, amb pendents pronunciades, ha portat l’Ajuntament de Rubí a crear aquest nou punt de transbord per enllaçar aquestes dues línies a Can Fatjó. Segons el regidor de Seguretat i Mobilitat, Josep Antoni Serra, “aquesta connexió és molt important perquè els ciutadans que vulguin desplaçar-se de Can Serrafossà a Sant Muç ja no hauran de baixar fins al centre”.

Per poder dur a terme aquesta connexió s’ha escurçat el temps de recorregut de la línia L3, passant dels 31 minuts que tardava fins ara als 30 minuts actuals. D’aquesta manera, totes dues línies circularan de manera sincronitzada.

La línia L1, a més, variarà el seu itinerari a la zona de Can Serrafossà. Un cop al carrer Prudència, el recorregut seguirà pel carrer Joventut i finalitzarà al carrer Fortuna. D’aquesta manera, el consistori dóna resposta a la demanda dels veïns, que sol·licitaven que l’autobús passés per dins del barri. Aquesta línia també recupera la carretera de Sabadell, una via on feia anys que no hi circulava l’autobús urbà, com a conseqüència de les obres que s’hi estaven fent.

Una altra de les modificacions previstes afecta la línia L6, que arribarà fins el Pont de Claverí per donar resposta als veïns de Can Serrallach. A més, el recorregut passarà per davant del nou pavelló de La Llana amb la voluntat, segons el regidor de Seguretat i Mobilitat, de “dinamitzar i apropar l’autobús urbà a aquest equipament”.

L’altre gran canvi previst fa referència a la línia L2. El nou recorregut, que seguirà enllaçant Can Vallhonrat amb el Pinar, passarà pel 25 de Setembre. A més, el nou itinerari connectarà els tres barris amb el Mercat Municipal. Paral·lelament, i un cop acabades les obres del col·lector del Mercat, es podrà recuperar el recorregut original, passant novament per davant d’aquest equipament municipal.

Canvis circulatoris

La reobertura del carrer de Cal Gerrer ha portat l’Ajuntament a dur a terme una racionalització viària en aquesta zona. Una de les modificacions introduïdes serà el canvi de sentit a la plaça del Progrés, que ara es farà seguint les agulles del rellotge.
L’autobús urbà aprofitarà aquesta racionalització: entrarà pel carrer Pitàgores i girarà pel carrer Abat Escarré per arribar a Can Cabanyes.

Alhora, també s’ha canviat el sentit del carrer Balmes. Aquesta modificació respon a la voluntat de racionalitzar la mobilitat de la zona, atesa l’existència de l’illa de vianants. I és que, fins ara, hi havia tres carrers seguits en sentit nord. Amb aquest canvi, les direccions queden distribuïdes de forma més racional, afavorint la circulació. Segons Serra, “aquesta és una altra de les demanes dels veïns, molts dels quals havien de fer una gran volta per accedir a casa seva”.

Mantenir la puntualitat

Les millores que s’han introduït al servei d’autobús urbà signifiquen una ampliació dels recorreguts. En aquest sentit, el consistori ha adoptat diferents mesures per optimitzar els itineraris. Així, s’ha donat prioritat semafòrica al transport públic amb l’objectiu que les línies que accedeixen a la C-1413 des de la rambleta Joan Miró puguin tancar el semàfor per estalviar temps quan es produeixin embussos.

I és que la prioritat de l’Ajuntament és mantenir l’excel·lent puntualitat que actualment registra el servei d’autobús urbà, que supera amb escreix la d’altres ciutats del voltant, com ara Terrassa o Mataró.