Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

73 empreses de Rubí tenen l'opció de presentar ofertes per executar obres del FEIL Són 15 obres inferiors a 200.000 €, entre contractes menors i negociats, que representen el 14% de la inversió a Rubí del Pla Zapatero. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

73 empreses de Rubí tenen l'opció de presentar ofertes per executar obres del FEIL

Són 15 obres inferiors a 200.000 €, entre contractes menors i negociats, que representen el 14% de la inversió a Rubí del Pla Zapatero.
L’Ajuntament de Rubí ha rebut un total de 149 sol•licituds d’empreses que volen executar obres finançades pel Pla Zapatero amb inversions inferiors als 200.000 €. D’aquesta xifra, s’han desestimat 21 sol•licituds perquè l’especialitat de l’empresa no es corresponia al contingut dels projectes. Això fa que el nombre final d’empreses que opten a participar-hi sigui de 128, el 57% de les quals són de Rubí.

Totes aquestes empreses van presentar el seu currículum abans del 4 de febrer, data màxima fixada per l’Ajuntament, manifestant la voluntat de participar en el procés de selecció per executar un total de 15 obres que tenen un pressupost inferior unitari als 200.000 €. El procediment administratiu per adjudicar aquestes obres és el contracte menor si el pressupost del projecte és inferior als 50.000 €, i el negociat si l’inversió oscil•la entre aquesta quantitat i els 200.000 €

L’Ajuntament de Rubí ha convidat una vintena d’empreses a presentar ofertes per als 3 projectes que segueixen un procediment de contracte menor, en comptes d’adjudicar les obres directament tal i com permet la llei. Amb les invitacions l’Ajuntament ha buscat ampliar les possibilitats de participació i oferir més oportunitats a les empreses. El termini per presentar ofertes va finalitzar el dimecres, 18 de febrer.

En els procediments negociats s’ha convidat a 108 empreses que tenen fins el divendres, 20 de febrer, per presentar les seves ofertes. De nou, amb la voluntat de fer participar al màxim d’empreses possibles, l’Ajuntament ha convidat totes les empreses que han presentat currículum i que no han estat excloses per no complir els criteris. La llei, en aquests procediments, només obliga a convidar a presentar oferta a 3 empreses per projecte. Està previst que aquests s’adjudiquin abans del 9 de març i les obres s’iniciïn uns quinze dies després.

A banda dels contractes menors (3) i els procediments de negociats (12), hi ha 16 obres més fins a completar les 31 finançades amb els FEIL. Aquestes superen la inversió unitària de 200.000 € i, per llei, el procediment administratiu d’adjudicació d’aquests projectes és obert, el que significa que qualsevol empresa interessada pot presentar la seva oferta en el termini marcat després de la seva publicació al BOP. Un termini que finalitza demà dimecres, 18 de febrer per la majoria dels projectes, a excepció del de la millora de l’accessibilitat del Castell-Ecomuseu al que es poden presentar ofertes fins el 19 de febrer i el de la bòbila Saltó que té com a termini màxim el 2 de març. Està previst que l’adjudicació definitiva d’aquests projectes (exceptuant la Bòbila Saltó) es faci abans del 13 de març i les obres comencin en un termini de quinze dies des d’aquesta data.
Aquestes obres representen el 86 % de les inversions finançades pel FEIL.

Informació a la Comissió de Seguiment del FEIL

Recentment, l’Ajuntament de Rubí ha informat a la comissió de seguiment del FEIL de les dades de participació de les empreses així com de totes les eines que el consistori ha posat a l’abast de les empreses per garantir el màxim de participació i transparència en l’adjudicació dels projectes del Pla Zapatero. En aquest sentit s’ha fet referència tant als recursos formatius, com operatius i informativos, destacant especialment la posada en marxa de l’oficina de control i seguiment dels projectes, la jornada de formació amb la Cambra de Comerç, celebrada a finals de gener i en la qual hi va assistir una vuitantena de persones; la difusió per correu electrònic a totes les empreses rubinenques del sector de la construcció; la col•laboració d’agents econòmics com ara la Cambra de Comerç de Terrassa, Cecot, Gremi de Construcció del Vallès; i el web municipal del consistori.

També es va donar àmplia informació sobre els criteris de selecció d’empreses, l’estat dels processos de licitació i la fase d’adjudicació de les obres.

A aquesta trobada es va convidar a una desena de representants del Gremi de Construcció del Vallès Occidental, la Cambra de Comerç de Terrassa, CCOO, UGT Vallès Occidental, els col•legis d’advocats de Terrassa, d’arquitectes de Catalunya, d’aparelladors i arquitectes tècnics de Barcelona i d’enginyers de camins, canals i ports de Catalunya.