Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

2ª fase del Projecte Educatiu de Ciutat de Rubí (PECR) El projecte, que es va iniciar fa 2 anys, intenta definir el paper de l’educació en diferents àmbits, com la família, l'escola i la cultura. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.svg

2ª fase del Projecte Educatiu de Ciutat de Rubí (PECR)

El projecte, que es va iniciar fa 2 anys, intenta definir el paper de l’educació en diferents àmbits, com la família, l'escola i la cultura.

L’Ajuntament de Rubí ha presentat la 2ª fase del Projecte Educatiu de Ciutat de Rubí (PECR), una fase de concreció en la que han participat al voltant de 60 persones. Aquesta fase va començar el passat mes de febrer amb l’objectiu de fer realitat les propostes debatudes a la fase anterior per part de cada comissió. Està previst aquesta fase finalitzi a finals d’any.<br /><br />El PECR forma part de la xarxa internacional de ciutats educadores amb la voluntat de definir el paper de l’educació en el desenvolupament de les ciutats i dels seus habitants. Entre els seus objectius destaquen consensuar les línies de treball i objectius prioritaris de l’educació que la ciutat i l’Ajuntament assumeixen com a propis; i reforçar les relacions entre els diferents actors educatius de Rubí.<br /><br />Entre els mesos de setembre de 2003 i gener de 2005 es va dur a terme la 1ª fase del projecte. Es van crear 5 comissions o grups de treball per realitzar una fase de diagnosi–debat participatiu per prioritzar les necessitats educatives a Rubí en diferents sectors (cultura, esports, lleure, família, etc.). Al voltant de les 250 persones, com monitors escolars, entitats, centres educatius, tècnics, etc. van participar-hi.<br /><br />La tinent d’alcalde de Serveis a les Persones, Anna Mª Martínez, ha explicat que aquesta 2ª fase preveu publicar un primer informe del projecte “per fer pública la feina que s’ha fet durant aquest temps com a retorn a les persones que hi han participat”. Martínez ha explicat que en aquests moments, s’està treballant en diverses qüestions, com la regulació als serveis de 0 a 3 anys, el protocol de traspàs entre cicles educatius, el recull d’experiències en altres indrets i millorar la coordinació entre els Serveis Socials, la família i l’escola.<br />