Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Unes obres a la carretera de Terrassa obliguen a desviar part del trànsit d’aquesta via per la C-1413a Des del maig, l’Ajuntament està renovant diversos trams de vorera als polígons industrials de la ciutat en el marc del Pla d’inversions https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Unes obres a la carretera de Terrassa obliguen a desviar part del trànsit d’aquesta via per la C-1413a

Des del maig, l’Ajuntament està renovant diversos trams de vorera als polígons industrials de la ciutat en el marc del Pla d’inversions

En aquest tram de la carretera de Terrassa es crearà una vorera d’amplada variable, actualment inexistent.
En aquest tram de la carretera de Terrassa es crearà una vorera d’amplada variable, actualment inexistent

L’Ajuntament de Rubí ha iniciat aquesta setmana les obres per habilitar una nova vorera al tram de la carretera de Terrassa comprès entre la rotonda que enllaça amb el passeig de la Riera i la comissaria de la Policia Local. Aquesta és una de les actuacions incloses al projecte d’adequació de diverses voreres ubicades als polígons industrials de la ciutat que l’Ajuntament va engegar al maig en el marc del Pla d’inversions financerament sostenible 2014-2015.

A la carretera de Terrassa, el consistori té previst arranjar dos trams de vorera, que en alguns punts són discontínues. La vorera que ve de la rotonda que enllaça amb el passeig de la Riera queda interrompuda en un dels seus costats ─el de l’altra banda de la comissaria de la Policia Local─, on hi ha una franja de terra i arbres que, tot i no ser una zona d’estacionament, fins ara era utilitzada per a aparcar-hi vehicles de forma discrecional. A l’altre extrem, al revolt, la vorera també queda interrompuda, provocant que els vianants hagin de circular uns metres pel voral de la carretera.

En el primer cas, es vol crear el tram de vorera inexistent, que tindrà una amplada variable d’entre 3,70 i 4,78 m. Aquestes obres s’han iniciat aquesta setmana i comportaran que, a partir d’aquest dimecres i durant unes tres setmanes, els vehicles que circulin en direcció a Terrassa s’hagin de desviar per la carretera de Sabadell (C-1413a). Els espais sense pavimentar que fins ara eren utilitzats de forma irregular com a aparcament seran substituïts per la nova vorera, sobre la qual no es podrà estacionar.

En el cas de la zona del revolt, just al pont que passa per sobre del torrent, la nova vorera tindrà una amplada d’entre 2,35 i 3 m, enllaçant amb la nova alineació del c/ Avinyó, amb una amplada d’1,35 m. Aquests treballs s’executaran més endavant.

Precisament la del c/ Avinyó és una altra de les voreres que s’està arranjant en el marc d’aquest projecte. Fins ara, aquesta via era de plataforma única, amb doble sentit de circulació, sense franja d’estacionament i amb un volum important de circulació peatonal. Els treballs permetran elevar la vorera actual (que tindrà 1,80 m d’amplada) i crear-ne una de nova a l’altre costat (d’1,40 m) perquè els vianants disposin de passos accessibles i segurs. Un cop finalitzin les obres, el c/ Avinyó es convertirà en una via d’un únic sentit, en direcció al passeig de la Riera. A banda de millorar la connexió amb la carretera de Terrassa, també s’alinearan les voreres de l’encreuament amb el passeig de la Riera. Aquests treballs és previst que finalitzin a finals d’aquesta setmana.

Obres executades
Les altres dues actuacions incloses en aquest projecte ─a l’avinguda de Can Rosés i al c/ Schumann─ ja han finalitzat.

Les obres a l’avinguda de Can Rosés han consistit en millorar el paviment i construir els guals dels passos de vianants per tal de fer-los accessibles, tot donant continuïtat als de l’altra vorera, que ja va ser objecte de millora l’any 2013 en el marc del Pla de xoc als polígons. En aquella ocasió es va renovar una de les voreres centrals (la nord), mentre que ara s’ha arranjat l’altra (la sud), seguint els mateixos criteris. També s’han retirat els pollancres que hi havia actualment, ja que les seves arrels causaven molts desperfectes al paviment, i s’han col·locat exemplars de liquidàmbars.

En el cas del c/ Schumann (PAE Can Jardí), on recentment ja es va renovar una de les voreres, ara s’ha continuat aquella actuació arranjant l’altra vorera. S’ha ampliat sensiblement la seva amplada, que ha passat a tenir 1,80 m, i s’han creat els guals als passos de vianants.

Tots aquests treballs han estat adjudicats a l’empresa Constraula Enginyeria i Obres SAU per un import de 282.519,35 euros.