Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Una vintena d’empreses ja participen al programa de “mentoring” de l’OSE La iniciativa, inclosa en el Pla de mesures anticrisi 2014, vol millorar la capacitat de supervivència de les empreses de nova creació https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/una-vintena-d2019empreses-ja-participen-al-programa-de-201cmentoring201d-de-l2019ose/@@images/image/preview

Una vintena d’empreses ja participen al programa de “mentoring” de l’OSE

La iniciativa, inclosa en el Pla de mesures anticrisi 2014, vol millorar la capacitat de supervivència de les empreses de nova creació
L'OSE està ubicada a la Masia de Can Serra (foto: Localpres).
L'OSE està ubicada a la Masia de Can Serra (foto: Localpres)

L’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) de l’Ajuntament de Rubí ha posat en marxa un programa de mentoring adreçat a les empreses de nova creació de la ciutat. Aquesta acció, inclosa en el Pla de mesures anticrisi 2014, té com a objectius augmentar la capacitat de supervivència d’aquestes companyies i obtenir informació útil per adaptar els serveis de l’OSE a les necessitats reals del teixit econòmic local.

Les dades indiquen que els primers anys de vida d’una empresa representen el període de més risc i que, per tant, és imprescindible fer un seguiment periòdic de la seva gestió per tal d’assegurar-ne la supervivència. El programa de mentoring impulsat per l’OSE respon a la necessitat de conèixer la realitat i l’entorn econòmic de les empreses més joves de la ciutat, detectar els punts forts i febles en la capacitat i els hàbits de gestió de les persones emprenedores, i identificar els problemes i dificultats més habituals que pateix aquest col·lectiu.

El projecte s’adreça a empreses de nova creació de tots els sectors amb un màxim de tres anys de vida, ubicades a Rubí i que prèviament hagin mantingut contacte amb l’Ajuntament. En aquests moments, 18 companyies ja hi estan participant i altres 13 tenen previst fer-ho.

El programa de mentoring s’organitza en tres fases: una primera de recollida d’informació en format d’enquesta, una segona en què es formula un diagnòstic i una última en què es fa una proposta de solucions personalitzades. El projecte contempla diferents àrees d’anàlisi: gestió estratègica, gestió econòmica, gestió financera, gestió comercial, gestió de persones, gestió de processos, gestió fiscal i gestió de l’Ajuntament.

Aquesta acció s’inclou en l’eix del Pla de mesures anticrisi dedicat al foment de l’ocupació i l’emprenedoria, que està dotat amb 1,4 milions d’euros.