Un centenar de persones amb diversitat funcional intel·lectual es donen cita a La Llana per participar al Dia de l’Handbol
Al voltant d’un centenar de joves amb diversitat funcional intel·lectual han participat aquest divendres al Dia de l’Handbol, un torneig organitzat pel Club Handbol Rubí i l’Asociación Demanoenmano amb el suport de l’Ajuntament de Rubí i la Fundació Telefònica. La jornada tenia per objectiu donar a conèixer els beneficis de la pràctica esportiva entre les persones amb discapacitat psíquica o malaltia mental.
Durant el matí, equips provinents de Rubí, Sant Vicenç dels Horts, Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat i Cerdanyola s’han enfrontat en diversos partits, a banda de participar en activitats lúdiques. La cita ha comptat amb la participació de 25 voluntaris que han fet possible els diferents enfrontaments i les activitats paral·leles.
L’associació Demanoenmano és una entitat privada sense ànim de lucre que treballa per acostar les persones en situació de vulnerabilitat a l’esport i l’oci.
Esport integrador a Rubí
El Club Handbol Rubí va incorporar la temporada passada una secció per a persones amb diversitat funcional intel·lectual que compta amb prop d’una desena de jugadors i que enguany ja competeix en una lliga amb altres equips special.
A la ciutat, però, hi ha altres entitats que s’ocupen d’acostar el món de l’esport a les persones amb discapacitats intel·lectuals. El Club Esportiu Horitzó treballa des de fa anys la integració dels esportistes amb diversitat funcional a través de la pràctica de diferents disciplines, com ara el bàsquet, la boccia o la natació. D’altra banda, el Club Escola de Futbol Can Mir ha posat en marxa recentment un equip per a infants amb diversitat funcional.