Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Set agents pel civisme treballen per fomentar accions de bona convivència a la ciutat L’Ajuntament de Rubí ha contractat aquestes persones, totes elles dones de més de 45 anys, en el marc d’un pla d’ocupació https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/set-agents-pel-civisme-treballen-per-fomentar-accions-de-bona-convivencia-a-la-ciutat/@@images/image/preview

Set agents pel civisme treballen per fomentar accions de bona convivència a la ciutat

L’Ajuntament de Rubí ha contractat aquestes persones, totes elles dones de més de 45 anys, en el marc d’un pla d’ocupació
L’alcaldessa i el regidor de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local han presentat les agents pel civisme davant dels mitjans de comunicació (foto: Localpres).
L’alcaldessa i el regidor de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local han presentat les agents pel civisme davant dels mitjans de comunicació (foto: Localpres)

Des del passat mes de novembre, Rubí compta amb set agents pel civisme, que realitzen tasques d'informació, sensibilització i promoció d'actituds cíviques per tal de fomentar accions de bona convivència i respecte entre la ciutadania, així com el bon ús dels béns públics i privats de la ciutat. L’alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, i el regidor de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local, Rafael Güeto, han presentat aquest dimarts les persones que desenvolupen aquesta feina. 

Es tracta de sis agents pel civisme i d’una coordinadora, totes elles dones de 45 anys o més que havien esgotat la prestació d’atur o subsidi. Aquestes persones han estat contractades a través del Programa Treball i Formació que promou el Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, l’equivalent als antics plans d’ocupació. L’alcaldessa ha explicat que en el marc d’aquest programa “vam contractar un dels col·lectius que té més dificultats a l’hora de reinsertar-se al mercat laboral, les dones de més de 45 anys. En els plans d’ocupació hem intentat fomentar l’ocupació d’aquestes persones”.

Ana Maria Martínez també s’ha referit al rol que desenvolupen les agents pel civisme a la ciutat: “Des del mes de novembre ens ajuden i comparteixen el nostre objectiu de fer de Rubí una ciutat més amable i acollidora, on el diàleg, el respecte i la tolerància ens caracteritzin”.

Les funcions de les agents pel civisme estan dissenyades per ajudar la ciutadania en l'exercici dels seus drets i deures respecte a les normes d'urbanitat vigents. Aquesta tasca es desenvolupa en diferents camps, com ara la neteja viària i la gestió de residus, la tinença de gossos, el respecte del mobiliari urbà públic i privat o la mobilitat dels vehicles. “Estan tenint un feedback molt positiu amb els nostres veïns i veïnes. Elles diuen que la ciutadania les veu com a Ajuntament, i és que, en definitiva, són Ajuntament. Són una peça clau en la política de proximitat que el govern vol que sigui una senya d’identitat”, ha comentat Martínez.

Les agents pel civisme també atenen els dubtes, queixes i suggeriments dels rubinencs i les rubinenques. Aquesta presència al carrer suposa poder mantenir una atenció més propera i efectiva en relació a la població, així com poder detectar incidències, buscar-ne la causa i dur a terme l’acció corresponent.

L’equip d’agents pel civisme està composat per sis agents i una coordinadora, que es divideixen en tres parelles distribuïdes pels diferents barris de la ciutat. Les agents van iniciar la seva tasca el mes de novembre ─durant un mes van rebre la formació pertinent─ i la desenvoluparan fins el maig d’enguany.

Carme Larraz, una de les agents pel civisme, ha explicat que la seva feina està reconeguda per la ciutadania: “Ens sentim molt ben rebudes. La gent està molt contenta amb la nostra figura, perquè tenen la possibilitat de parlar amb l’Ajuntament al carrer, sense necessitat de demanar hora. I això els aporta tranquil·litat. Hi ha coses que les podem solucionar al mateix moment i altres que les hem de traslladar al departament corresponent”. Larraz ha afegit que “fins i tot hi ha vegades que, al cap d’uns dies, ens hem trobat persones que hem atès i que ens han dit ‘saps que allò m’ho han mirat? Saps que allò m’ho han fet?’. Això vol dir que el nostre treball està reconegut i estem molt contentes”. La portaveu de les agents pel civisme també ha agraït, en nom de totes les seves companyes, “aquesta acció que ha dut a terme l’Ajuntament i que ens ha donat la possibilitat d’entrar al mercat laboral”.

Per tal que la ciutadania les identifiqui com a agents pel civisme, se’ls ha proporcionat roba adequada a la seva funció. 

Imatges relacionades

Martínez i Güeto, conversant amb les agents pel civisme (foto: Localpres)
Martínez i Güeto, conversant amb les agents pel civisme (foto: Localpres)
Les agents pel civisme van uniformades degudament perquè la ciutadania les reconegui (foto: Localpres)
Les agents pel civisme van uniformades degudament perquè la ciutadania les reconegui (foto: Localpres)

Publicat a