Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Representants de la comunitat educativa de Rubí debaten com combatre la segregació escolar Aquest dilluns ha tingut lloc la jornada “Estratègia de ciutat per l’èxit educatiu”, organitzada per l’Ajuntament a proposta del Consell Escolar Municipal https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Representants de la comunitat educativa de Rubí debaten com combatre la segregació escolar

Aquest dilluns ha tingut lloc la jornada “Estratègia de ciutat per l’èxit educatiu”, organitzada per l’Ajuntament a proposta del Consell Escolar Municipal

Diferents agents de la comunitat educativa s’han donat cita a la Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler (foto: Ajuntament de Rubí – Lali Puig).
Diferents agents de la comunitat educativa s’han donat cita a la Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler (foto: Ajuntament de Rubí – Lali Puig)

Més d’una cinquantena de representants de la comunitat educativa de Rubí han participat aquest dilluns a la jornada Estratègia de ciutat per l’èxit educatiu. L’oportunitat de combatre la segregació escolar, organitzada per l’Ajuntament a proposta del Consell Escolar Municipal (CEM). L’objectiu de la trobada era construir de manera conjunta una resposta local al problema de la segregació, partint de tot un seguit d’accions dissenyades per la Fundació Jaume Bofill. “Crec que era un bon moment per afrontar amb decisió aquest debat, fent-ne partícip tota la comunitat educativa. Aquesta és una demanda que ens va fer el CEM i que és especialment oportuna després d’haver signat, juntament amb altres municipis, el Pacte contra la segregació escolar impulsat pel Síndic de Greuges”, ha destacat la regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones, Marta García.

La jornada d’aquest dilluns s’ha iniciat amb la ponència Per què cal combatre la segregació escolar?, a càrrec d’Isaac Gonzàlez, sociòleg i professor dels Estudis d’Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i col·laborador de la Fundació Jaume Bofill. A la seva intervenció, l’expert ha resumit els principals beneficis d’una política educativa contra la segregació escolar, com són l’increment de les competències per l’èxit, la millora dels recursos, i la consecució d’una major equitat i cohesió social.

Després d’aquesta introducció, les persones assistents a la trobada s’han dividit en grups per analitzar les accions contra la segregació escolar proposades per la Fundació Jaume Bofill i debatre com es podrien adaptar a la realitat de Rubí. Tot plegat amb l’objectiu de dissenyar un full de ruta operatiu i que s’ajusti als continguts del Pla local d’infància i adolescència 2018-2021.

La jornada ha congregat equips directius i professorat de diverses escoles públiques, Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA), altres membres del CEM, representants de la Direcció Territorial d’Ensenyament i dels serveis educatius del sector del Vallès Occidental, membres del govern municipal i d’altres partits polítics, i tècnics de l’Ajuntament. Les conclusions del debat es posaran en comú a la propera reunió del CEM.