Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Oficina d'Atenció a la Diversitat Funcional amplia el seu servei presencial A partir del 15 d'octubre, l'oficina de suport a les persones amb diversitat funcional i les seves famílies oferirà un nou punt d'atenció setmanal a Les Torres https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/loficina-datencio-a-la-diversitat-funcional-amplia-el-seu-servei-presencial/@@images/image/preview

L'Oficina d'Atenció a la Diversitat Funcional amplia el seu servei presencial

A partir del 15 d'octubre, l'oficina de suport a les persones amb diversitat funcional i les seves famílies oferirà un nou punt d'atenció setmanal a Les Torres
L'OADF atendrà a les dependències municipals de la rambleta Joan Miró (foto: Ajuntament de Rubí - Localpres).
L'OADF atendrà a les dependències municipals de la rambleta Joan Miró (foto: Ajuntament de Rubí - Localpres)

El proper dijous, 15 d'octubre, l'Oficina d'Atenció a la Diversitat Funcional (OADF) de l'Ajuntament de Rubí obrirà un nou punt d'atenció a les dependències municipals de la rambleta de Joan Miró, on també tenen la seva seu l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC) de Les Torres i el Sector 2 dels Serveis Socials.

L'OADF es va posar en marxa a principis de 2017 amb l'objectiu de donar una resposta centralitzada a les persones rubinenques amb diversitat funcional i a les seves famílies. Des de l'oficina se'ls informa, assessora i ajuda en la tramitació de recursos, prestacions i serveis.

El nou punt d'atenció de Les Torres amplia el servei que ja s'estava oferint des de l'equipament municipal del carrer General Prim. Temporalment, atesa la situació d'emergència sanitària per la Covid-19, l'OADF oferirà atenció presencial en el següents horaris i ubicacions:

  • Dilluns de 16 a 19 h, al carrer General Prim, 33-35, 2a planta
  • Dijous de 9 a 14 h, a la rambleta Joan Miró, s/n (a partir del 15 d'octubre)

Per rebre atenció presencial, és imprescindible sol·licitar cita prèviament al telèfon 637 83 10 56.

A més, l'equip de l'oficina ofereix servei telefònic (637 83 10 56) en aquestes franges horàries:

  • Dilluns de 16 a 19 h
  • De dimarts a divendres de 9 a 14 h

Igualment, respon consultes mitjançant el correu electrònic oadf@ajrubi.cat.

La regidora de Programes Sectorials, Yolanda Ferrer Polo, ha destacat que l'obertura de l'OADF a Les Torres "servirà per apropar el servei a la ciutadania i arribar més fàcilment a aquelles persones que, pel que sigui, encara no el coneixen i no saben com els pot ajudar".

Atenció durant el confinament
Durant el confinament per la Covid-19, l'OADF va ser una eina útil al servei de les persones amb diversitat funcional i el seu entorn. Des d'aquest servei, per exemple, es va coordinar el recurs d'acompanyament per a menors de 21 anys amb diversitat funcional i per a persones adultes amb poc suport familiar, així com el repartiment de pantalles facials per a infants i joves amb diversitat funcional o adults amb problemes respiratoris.

Mentre va durar l'estat d'alarma, l'OADF també va fer una feina important d'atenció personalitzada: es van fer trucades de control a 38 persones i altres 72 a requeriment, es van dur a terme 45 coordinacions i gestions, i es van convocar set entrevistes presencials. Aquesta tasca ha tingut continuïtat un cop aixecat l'estat d'alarma, amb un paulatí increment de l'atenció presencial.

"Durant els moments més durs de la pandèmia, es va demostrar que les persones amb diversitat funcional podien desenvolupar necessitats específiques i urgents. Creiem que, en aquests casos, l'OADF els va prestar un bon suport", ha conclòs la regidora de Programes Sectorials.

Publicat a