Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Llum verda, de manera inicial, al pressupost municipal per a l’exercici 2017 Durant el Ple extraordinari celebrat aquest dijous també s’ha aprovat la Relació de Llocs de Treball del consistori https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Llum verda, de manera inicial, al pressupost municipal per a l’exercici 2017

Durant el Ple extraordinari celebrat aquest dijous també s’ha aprovat la Relació de Llocs de Treball del consistori

El pressupost per a l’exercici 2017 s’ha aprovat de manera inicial en el marc d’un Ple extraordinari.
El pressupost per a l’exercici 2017 s’ha aprovat de manera inicial en el marc d’un Ple extraordinari

El Ple de l’Ajuntament de Rubí ha aprovat de manera inicial el pressupost municipal per a l’exercici 2017 amb els vots favorables de l’equip de govern ─Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) i regidor Sergi García─, Ciutadans – Partido de la Ciudadanía (C’s) i el Partit Popular (PP). En canvi, Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), l’Alternativa d’Unitat Popular (AUP), Iniciativa per Catalunya Verds (ICV), Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) i Veïns per Rubí (VR) hi han votat en contra. Després del període d’al·legacions, la proposta de pressupost que presentava l’equip de govern s’haurà de sotmetre a aprovació definitiva.

La proposta presentada ─ha explicat el regidor de l’àrea de Serveis Centrals, Moisés Rodríguez─ és ambiciosa, a l’alçada del que es mereix Rubí, amb la missió d’incrementar la qualitat de vida dels nostres veïns i veïnes”. Es tracta d’un pressupost, ha dit el regidor, “orientat a garantir les necessitats bàsiques de la població, fent atenció a les persones i famílies que han sortit més malmeses d’aquesta situació de crisi que encara patim”.

Pressupost de més de 75 milions d’euros
Els comptes, que ascendeixen als 75.181.501,99 euros, marquen com a prioritats els serveis a les persones i el manteniment de l’espai públic.

Pel que fa als serveis a les persones, en dos anys, s’han incrementat un 35% les partides destinades a persones i famílies amb diversitat funcional, també ha augmentat un 47% el pressupost destinat a famílies vulnerables i s’aporta un 34% més a les ajudes destinades a entitats que treballen projectes d’inclusió.

En l’àmbit educatiu, s’incrementen les ajudes en material escolar per a estudiants amb pocs recursos. Pel que fa al Servei Local de Català, s’ha aplicat un ajust al pressupost que “no afecta cap dels serveis que ofereix ni cap treballador”. L’equip de govern ha treballat amb el Consorci de Normalització Lingüística i amb la direcció del servei per aconseguir un equilibri territorial entre els centres de Terrassa i Rubí. En aquest sentit, s’ha acordat la cessió de dependències municipals per acollir aquest servei, tal com es va comprometre el Ple en una moció aprovada a la sessió del mes de desembre de 2016. “Això suposa incidir en recursos de continguts i estalviar en despeses de lloguer”.

L’esport i la cultura són altres grans apostes de l’equip de govern. Prova d’això és l’augment destinat al manteniment d’instal·lacions esportives i l’organització d’esdeveniments, el compromís de continuar ajudant amb beques esportives aquells joves que vulguin practicar esport i que necessiten ajudes per poder fer-ho o l’increment d’un 6% de la partida destinada a cultura.

El pressupost també contempla la incorporació d’un treballador social per a la gestió de l’acompanyament a les persones amb problemes d’habitatge i en qüestions de pobresa energètica.

D’altra banda, també es reforça la lluita contra l’atur i la recerca de feina, amb un increment en un 35% de la partida destinada al foment de l’ocupació, per exemple. A més, i de forma més global, el pressupost aprovat inicialment augmenta un 70% les partides dedicades a projectes estratègics de desenvolupament econòmic local, amb una progressió, en dos anys, del 39% pel que fa a la inversió per afavorir l’ocupació.

Pel que fa al manteniment de l’espai públic, el pressupost contempla la tramitació d’un nou contracte de neteja, vinculat al Pla Local de Gestió de Residus, així com un increment d’un 10% de la partida destinada al manteniment de la ciutat, entre d’altres.

Relació de Llocs de Treball
A banda del pressupost, el Ple també ha aprovat, de manera inicial, la Relació de Llocs de Treball (RLT) de l’Ajuntament. El document ha comptat amb els vots favorables de l’equip de govern ─PSC i regidor Sergi García─, C’s i PP; i els vots en contra d’ERC, AUP, ICV, CDC i VR.

Tal com ha explicat el regidor de Serveis Centrals, “la RLT és l’instrument bàsic tècnic pel desenvolupament de l’activitat municipal, en tant que és el document que permet la gestió dels recursos humans i l’assignació de les seves tasques”. Després de consultar els serveis jurídics municipals, l’equip de govern considera necessària l’aprovació de la RLT de manera paral·lela al pressupost, per dur a terme la gestió administrativa diària, “tot i ser conscients de la conveniència i necessitat d’adequació i regularització”, ha assegurat Rodríguez. El regidor ha explicat: “No podem clausurar la nostra Administració i ordenar-la de cop. Ho hem de fer progressivament, convivint amb el dia a dia. La situació de precarietat de la plantilla és la que és, però no neguem la voluntat de millorar-la”.