Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Les parades Santa Eulàlia i Dr. Ferran ja són accessibles gràcies a la instal·lació d’una plataforma El consistori ha construït aquests elements per afavorir l’accés dels rubinencs i rubinenques a l’autobús urbà https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Les parades Santa Eulàlia i Dr. Ferran ja són accessibles gràcies a la instal·lació d’una plataforma

El consistori ha construït aquests elements per afavorir l’accés dels rubinencs i rubinenques a l’autobús urbà

Una de les parades on s’ha instal·lat una plataforma ha estat la de Santa Eulàlia.
Una de les parades on s’ha instal·lat una plataforma ha estat la de Santa Eulàlia

L’Ajuntament de Rubí ha construït plataformes a dues parades del transport urbà per tal de fer-les accessibles. Amb aquesta actuació, el consistori vol facilitar l’accés als autobusos de tots els rubinencs i les rubinenques i, a la vegada, que la represa de la marxa d’aquests vehicles sigui més fluïda.

Les plataformes s’han habilitat a les parades Santa Eulàlia i Dr. Ferran.

En el primer cas, s’ha optat per modificar la ubicació de la parada, ja que fins ara estava situada al mateix c. Santa Eulàlia, en pendent i en un tram de vorera estreta. Així, aquesta parada s’ha traslladat a la carretera de Sabadell, a la confluència amb el c. Santa Eulàlia, on s’hi ha construït una plataforma de 10 metres de llarg i s’hi ha instal·lat un banc.

Pel que fa a la parada Dr. Ferran, on fins ara hi havia una reculada exclusiva per l’autobús, moltes vegades ocupada per vehicles privats mal estacionats, també s’ha creat una plataforma de 10 metres de llargària. Aquesta parada ja disposava d’un banc, que s’ha mantingut.

Per últim, després de l’estiu es col·locarà la marquesina a la parada Països Catalans, que temps enrere ja es va fer accessible amb la instal·lació d’una plataforma amb mòduls de formigó prefabricat.

L’objectiu d’aquesta actuació és millorar l’accessibilitat de la ciutadania a l’hora de pujar i baixar de l’autobús, no només de les persones amb mobilitat reduïda, sinó de tots els usuaris. A més, aquest tipus d’estructures també permeten reduir el temps de reincorporació dels busos a la calçada.