Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Taula d’Infància i Adolescència treballa les habilitats de criança, la prevenció de l’abandonament escolar i el benestar emocional Els grups de treball impulsats per la Taula han recuperat la presencialitat, després de més d’un any de gestió i trobades telemàtiques https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/la-taula-d2019infancia-i-adolescencia-treballa-les-habilitats-de-crianca-la-prevencio-de-l2019abandonament-escolar-i-el-benestar-emocional/@@images/image/preview

La Taula d’Infància i Adolescència treballa les habilitats de criança, la prevenció de l’abandonament escolar i el benestar emocional

Els grups de treball impulsats per la Taula han recuperat la presencialitat, després de més d’un any de gestió i trobades telemàtiques
Trobada del grup de treball de Benestar Emocional  (foto: Ajuntament de Rubí).
Trobada del grup de treball de Benestar Emocional (foto: Ajuntament de Rubí)

La Taula d’Infància i Adolescència és l’espai que dona veu als i les professionals dedicats a la infància i adolescència de Rubí, fomentant el treball en xarxa. La feina d’aquest òrgan s’emmarca en les accions del Pla d’Infància i Adolescència que es desplega des del Servei d’Infància i Educació de l’Ajuntament de Rubí. L’objectiu de la Taula és millorar la coordinació pel que fa a la prevenció, la detecció i l’atenció a la infància i adolescència, especialment aquella que es troba en situacions de dificultat socioeducativa. L’òrgan està format per professionals dedicats a la infància i adolescència de diferents àmbits, serveis i entitats del municipi.

El plenari de la Taula se celebra un cop l’any i serveix per detectar noves necessitats relacionades amb els infants i adolescents de la ciutat que es deriven a diferents grups de treball que hi busquen resposta. Aquest curs, la Taula ha seguit impulsant tres grups de treball: Habilitats a la Criança, que contempla tots els aspectes relacionats amb la petita infància i proposarà diferents models d’intervenció; Prevenció a l’abandonament escolar prematur, que valora els factors que poden incitar a un abandonament del sistema educatiu en l’etapa postobligatòria dels adolescents i proposa alternatives preventives adreçades a les famílies, i Benestar Emocional, que consensuarà entre els professionals que hi participen el què és el benestar emocional en la infància, en l’adolescència, en les famílies i en els mateixos professionals. Els grups de treball impulsats per la Taula d’Infància i Adolescència han recuperat la presencialitat, després de més d’un any de gestió i trobades telemàtiques.

Durant el mes de setembre, s’ha posat en marxa el grup de treball de Benestar Emocional, format per serveis de petita infància, ambulatoris, Serveis socials, Educació, entitats del tercer sector i serveis socials especialitzats. El grup es troba en sessions presencials de dues hores al Centre de Recursos Pedagògics. S’hi han inscrit una vintena de professionals de diferents serveis. El grup ofereix sis sessions formatives, dirigides a professionals de serveis especialitzats de la ciutat.