Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Síndica de Greuges presenta la memòria de la seva activitat Milagros Calleja ha fet balanç de la seva gestió i recomana a l’Ajuntament fomentar el coneixement de l’Oficina de la Síndica i a millorar la relació administració i ciutadania https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/la-sindica-de-greuges-presenta-la-memoria-de-la-seva-activitat/@@images/image/preview

La Síndica de Greuges presenta la memòria de la seva activitat

Milagros Calleja ha fet balanç de la seva gestió i recomana a l’Ajuntament fomentar el coneixement de l’Oficina de la Síndica i a millorar la relació administració i ciutadania
Moment de la presentació de la memòria.
Moment de la presentació de la memòria

La Síndica de Greuges de Rubí, Milagros Calleja, ha presentat aquest dijous el balanç de la seva activitat des de que va accedir al càrrec al maig de 2016, al setembre del mateix anys iniciava la seva activitat, fins a desembre del 2017. Durant aquest període, la defensora local ha realitzat un total de 165 consultes que han generat 103 expedients. D’aquests, 42 consultes i 37 expedients s’han generat durant els mesos d’activitat del 2016 i la resta, 123 consultes i 66 expedients, s’han generat durant l’any passat.

Del 2016, s’han tancat 34 expedients i tres continuen oberts. Pel que fa al 2017, se n’han tancat 57 i nou continuen en marxa.

Dels casos de 2016, la majoria tenen a veure amb l’àrea de Serveis Territorials, amb 19 expedients, seguit de Serveis a les Persones i Serveis Centrals, amb nou i vuit casos, respectivament. Un expedient ha estat derivat cap al Síndic de Greuges de Catalunya.

Al 2017, Serveis Territorials continua acumulant la majoria d’expedients, 36. Serveis Centrals i Serveis a les Persones acumulen 14 casos cadascun. L’àrea de Gerència ha rebut un cas i un altre ha estat derivat a l’Oficina del Síndic català.

Aquest informe es presenta al ple municipal d’aquest dijous acompanyat de les recomanacions de Milagros Calleja. La Síndica considera que cal fer més per donar a conèixer la seva figura i els seus serveis “és necessari donar a conèixer els nostres servei. Són serveis gratuïts on escoltem a la gent”. D’altra banda, també proposa al ple mirar d’escurçar el temps de resposta administratiu als tràmits i peticions de la ciutadania i que els rubinencs i rubinenques coneguin quin és l’estat dels seus tràmits en tot moment.

Calleja també insisteix al ple de la necessitat que l’Ajuntament aprovi el Codi de Conducta i Bon Govern que estableix la llei catalana.

L’altra punt on la Síndica rubinenca posa l’accent és en la supressió de les barreres arquitectòniques “sobretot, és necessari en espais on hi tenen lloc activitats ciutadanes per facilitar l’accés a totes les persones a aquests serveis”, ha dit.

Pel que fa al futur, Milagros Calleja ha explicat que la seva intenció és “sortir del despatx i fer més feina comunitària i vull començar a treballar amb les escoles, sobretot, en la difusió dels drets dels Infants”.

Calleja s’ha felicitat, d’altra banda, que Rubí hagi passat a formar part de les Ciutats Defensores dels Drets Humans que és un dels objectius que es va fixar al assumir el càrrec.

Fitxers relacionats