Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Font del Ferro reprèn tota la seva activitat Durant el confinament, s’ha fet una important tasca de seguiment de les persones usuàries i treballadores atenent a les seves necessitats especials https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/la-font-del-ferro-repren-tota-la-seva-activitat/@@images/image/preview

La Font del Ferro reprèn tota la seva activitat

Durant el confinament, s’ha fet una important tasca de seguiment de les persones usuàries i treballadores atenent a les seves necessitats especials
Des del mes de juny, les brigades de la Font del Ferro ja treballen a peu de carrer (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
Des del mes de juny, les brigades de la Font del Ferro ja treballen a peu de carrer (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

La Font del Ferro ja ha tornat a la seva activitat habitual després dels mesos de confinament per la pandèmia de la Covid-19. Durant aquest temps, l’empresa municipal ha viscut una profunda adaptació que li ha permès seguir oferint suport a les persones usuàries i treballadores de la finca, rubinencs i rubinenques amb discapacitat intel·lectual especialment vulnerables en aquesta situació excepcional.

Una gran majoria de les persones que es formen i treballen a la Font del Ferro fa molts anys que hi assisteixen de manera regular, per la qual cosa l’empresa és un clar referent i en element d’estabilitat per a ells. Una part dels usuaris i treballadors, a més, tenen dificultats per entendre la situació actual o per adaptar-se a un confinament: els resulta complicat ocupar el temps a casa, conviuen amb persones grans i amb problemes de salut, o els hi falten rutines i obligacions que poden desembocar en problemes de convivència.

Durant l’estat d’alarma, els responsables de la Font del Ferro han fet un intens seguiment de totes aquestes persones de forma telemàtica i, a les darreres setmanes, també presencialment amb cita prèvia. Inicialment es van fer trucades telefòniques però, amb el pas del temps, tot l’equip es va adaptar a noves vies de comunicació, com les videotrucades i els grups de WhatsApp, que van ajudar a mantenir el contacte i pal·liar el sentiment de solitud d’alguns dels usuaris i treballadors. Aquestes noves rutines, a més, han comportat un aprenentatge en l’ús de la tecnologia que ha estat tot un incentiu per a aquestes persones.

En aquesta mateixa línia, s’han impulsat vídeos orientats a mantenir els vincles entre tots els usuaris i treballadors i, en el cas concret dels Serveis d’Atenció Diürna, també s’han fet algunes activitats de dinamització, com ara dues sessions sobre música i una sobre jardineria a la Llar Ca n’Alzamora.

Més enllà d’aquesta activitat social, l’equip tècnic de la Font del Ferro ha estat disponible en tot moment tant per a les persones usuàries i treballadores com per a les seves famílies davant de qualsevol situació d’emergència que es pogués produir.

Retorn a l’activitat
Durant el mes de juny, es va reactivar el Centre Especial de Treball (CET) de la Font del Ferro. Es va posar a punt el viver i les brigades de l’empresa municipal van reprendre les tasques de manteniment a places, jardins, urbanitzacions i polígons d’activitat econòmica. El passat 1 de juliol, es va recuperar la venda de planta al públic, que ara es fa de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h ─el punt de venda del Mercat no reobrirà fins al setembre, i el 3 de juliol també van tornar a fer activitat presencial els Serveis d’Atenció Diürna.

Per poder afrontar aquesta etapa amb totes les garanties, la Font del Ferro ha seguit en tot moment les recomanacions de l’Associació Empresarial d’Economia Social DINCAT, de la xarxa Plena Inclusión i de Protecció Civil de Catalunya. Des de l’equip tècnic, es va fer un qüestionari a les persones usuàries i treballadores i a les seves famílies per conèixer les seves inquietuds, i a continuació es va elaborar un protocol per al retorn progressiu. En aquest procediment, ha estat clau la informació i formació de totes les persones de la finca, així com la reorganització de moltes de les activitats que es feien als Serveis d’Atenció Diürna per tal de garantir la seguretat i benestar de tothom.

La situació que s’ha viscut a nivell mundial ha obligat la Font del Ferro a reinventar-se, a ser flexibles i creatius. Cal agrair l’esforç que ha fet tothom, des de l’equip tècnic als usuaris, treballadors i famílies, que s’han adaptat a les circumstàncies excepcionals i han afrontat amb molta il·lusió el retorn a l’activitat”, ha conclòs l’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez.

Publicat a