Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La campanya 'RECICLA! Posa colors a la ciutat' busca la complicitat de l’alumnat per conscienciar les famílies La iniciativa s’adreça a estudiants des de P3 fins a 2n d’ESO amb l’objectiu que divulguin a casa els coneixements adquirits en matèria de selecció de residus https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

La campanya 'RECICLA! Posa colors a la ciutat' busca la complicitat de l’alumnat per conscienciar les famílies

La iniciativa s’adreça a estudiants des de P3 fins a 2n d’ESO amb l’objectiu que divulguin a casa els coneixements adquirits en matèria de selecció de residus

L’alcaldessa i el regidor de Medi Ambient han presentat la 2a fase de la campanya davant l’Escola Rib¡vo Rubeo (foto: Localpres).
L’alcaldessa i el regidor de Medi Ambient han presentat la 2a fase de la campanya davant l’Escola Rib¡vo Rubeo (foto: Localpres)

L’Ajuntament de Rubí impulsa la segona fase de la campanya RECICLA! Posa colors a la ciutat, ara dirigida a l’alumnat rubinenc. Durant tot aquest curs i part del següent, uns 9.000 estudiants des de P3 i fins a 2n d’ESO participaran en una de les dues activitats de sensibilització programades en funció de la seva edat. L’objectiu final és que les famílies de la ciutat, a través dels seus fills i filles, prenguin consciència dels residus que es generen fruit de la seva vida quotidiana i els seleccionin correctament.

Amb aquesta segona fase de la campanya, el consistori persegueix diversos objectius específics: aprofundir en els motius pels quals és important seleccionar els residus; fomentar el compromís actiu de l’alumnat amb el medi ambient; promoure que els nens i nenes traslladin a la seva llar els aprenentatges adquirits i que apliquin millores en la gestió dels residus de casa; i millorar la participació de l’alumnat en la recollida selectiva a la seva escola o institut.

Per aconseguir-ho, la campanya s’ha dividit en quatre accions: dues activitats educatives de sensibilització ─“El laboratori d’invents” per a l’alumnat d’educació infantil i l’escape room “Retorn a la Terra” per als centres de primària i secundària, adaptat a cada cicle educatiu─, la ubicació de papereres als patis escolars i la col·locació de contenidors de recollida selectiva a les aules d’instituts i escoles. Amb aquestes dues últimes accions, l’Ajuntament ofereix les eines per a poder fer efectiva aquesta recollida selectiva a l’escola.

Paral·lelament, i amb l’objectiu de traslladar els aprenentatges adquirits a les llars de l’alumnat perquè s’implementi o es millori la recollida selectiva, els participants rebran un element que faciliti que es parli a casa de l’activitat que hagin realitzat a classe. Aquest element serà diferent en funció de l’edat a qui s’adreça. En el cas de l’alumnat de cicle infantil i primària es tracta d’una carmanyola per portar l’esmorzar cada dia a l’escola i que recorda on llençar cada residu. En el cas de secundària, és un lot de reciclatge per a la llar per promoure que els nois i noies siguin els promotors del canvi en el model de gestió de residus a casa seva.

Petits guerrers del medi ambient
En una ciutat que vol ser amiga de la infància, que els infants puguin ser amplificadors de la campanya pensem que és fonamental per l’èxit de la mateixa”, ha assegurat l’alcaldessa, Ana María Martínez, que ha afegit: “Els bons hàbits que ja es duen a terme a l’escola cal que els traslladin a casa”. En aquest sentit, Martínez ha engrescat els nens i nenes a fer de “petits guerrers del medi ambient”, fent un símil amb els petits guerrers energètics del projecte Rubí Brilla.

El regidor de Medi Ambient, Moisés Rodríguez, també ha incidit en el paper clau dels més petits a l’hora de millorar els índexs de recollida selectiva: “Aquesta segona fase de la campanya busca que les noves generacions siguin aquest motor de canvi de consciència. Des de ben petits ja han de tenir ben present la importància de reciclar i fer una correcta separació dels residus”. El regidor també ha destacat que cal treballar aquesta qüestió a les escoles, tenint en compte que "són grans generadors de residus”.

La campanya està dirigida a uns 9.000 infants i es calcula que es pot arribar potencialment a uns 27.000 ciutadans i ciutadanes de Rubí.

Aquesta segona fase de la campanya arriba després dels bons resultats aconseguits amb la primera fase, que ha permès incrementar gairebé un 6% els nivells de recollida selectiva a la ciutat.