Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’OAC pren mesures per agilitzar la cita prèvia El retorn al treball presencial i l’atenció directa en tràmits de ràpida resolució permetran alleugerir l’acumulació de cites provocada pel confinament https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/l2019oac-pren-mesures-per-agilitzar-la-cita-previa/@@images/image/preview

L’OAC pren mesures per agilitzar la cita prèvia

El retorn al treball presencial i l’atenció directa en tràmits de ràpida resolució permetran alleugerir l’acumulació de cites provocada pel confinament
L'OAC agilitzarà el seu funcionament (Foto: Ajuntament).
L'OAC agilitzarà el seu funcionament (Foto: Ajuntament)

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del centre de la ciutat va posar en funcionament un sistema de reserva de cita prèvia a finals de maig. Aquesta iniciativa ha permès estalviar temps d’espera a usuaris i usuàries, evitar aglomeracions a les instal·lacions del carrer de Narcís Menard i ordenar el funcionament intern del servei. L’Oficina Municipal d’Informació al Consum (OMIC) també treballa amb aquest mètode d’atenció concertada.

Ara, una vegada s’ha reincorporat tota la plantilla a mesura que ha anat avançant el desconfinament i la instal·lació de sistemes de prevenció de contagis a les instal·lacions, s’han aplicat mesures que permetran millorar l’atenció ciutadana en aquest equipament.

D’una banda, el retorn a la feina presencial de tota la plantilla ha permès destinar més efectius a l’atenció directa i això ha comportat l’augment del nombre d’atencions que es poden fer al mateix temps.

D’altra banda, s’ha obert la possibilitat que tràmits senzills que no comporten gran inversió de temps, com volants i certificats, no estiguin vinculats a una reserva de cita. Això ha alliberat temps que es pot dedicar a la resta d’atencions i d’aquesta manera s’ha reduït el temps d’espera per ser atesos.

El tancament del servei durant el confinament ha provocat que després de l’obertura s’hagin acumulat moltes peticions de gestió. A més, l’equip d’atenció a la ciutadania s’ha reincorporat de manera gradual a mesura que s’ha avançat en el desconfinament i la finalització de l’estat d’alarma. La previsió és que aquestes mesures agilitzin l’atenció al ciutadà i redueixin el temps que passa des de la sol·licitud de cita fins el dia de l’atenció.

En aquests moments, l’OAC atén en horari intensiu d’estiu de dilluns a divendres de 8:00 a 14:30 h. Les cites s’han de reservar a través del sistema de cita prèvia. Cal una cita per tràmit però no hi ha límit de petició de cites.

Recordeu que una vegada s’ha fet la reserva de cita, els usuaris i usuàries reben un missatge de confirmació que conté un codi QR. El dia de la cita cal validar la reserva a l’expenedor mitjançant el codi rebut. Si no es disposa d’aquest identificador, la validació s’haurà de fer al taulell d’informació. Cal ser puntual ja que passats 10 minuts de l’hora concertada la cita caduca.