Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ateneu organitza una sessió sobre la nova reforma fiscal adreçada a les entitats de la ciutat L’interès que ha despertat aquesta formació entre el teixit associatiu rubinenc ha motivat la convocatòria d’una segona xerrada el 16 de febrer https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/l2019ateneu-organitza-una-sessio-sobre-la-nova-reforma-fiscal-adrecada-a-les-entitats-de-la-ciutat/@@images/image/preview

L’Ateneu organitza una sessió sobre la nova reforma fiscal adreçada a les entitats de la ciutat

L’interès que ha despertat aquesta formació entre el teixit associatiu rubinenc ha motivat la convocatòria d’una segona xerrada el 16 de febrer
La formació es durà a terme a l'Ateneu Municipal aquest dijous a partir de les 19 h.
La formació es durà a terme a l'Ateneu Municipal aquest dijous a partir de les 19 h

L’Ateneu Municipal de Rubí, en el marc de la programació d’hivern, organitza aquest dijous una formació adreçada al teixit associatiu de la ciutat. Es tracta d’una sessió a través de la qual s’intentarà explicar a les entitats com els afecta la nova reforma fiscal. L’activitat, totalment gratuïta, s’iniciarà a les 19 h.

Com afecta la nova reforma fiscal a les entitats? és una formació en format xerrada que abordarà les principals novetats de l'anomenada nova reforma fiscal, aprovada el passat mes de novembre de 2014, i que inclou tres lleis: la Llei 26/2014, de l’IRPF; la Llei 27/2014, de l’Impost sobre Societats; i la Llei 28/2014, de l’IVA. L'objectiu d’aquesta sessió és donar a conèixer a les entitats els canvis en les obligacions fiscals que comporta aquesta reforma, com ara la necessitat de fer servir un programa de comptabilitat o bé un servei de gestoria externa, o l’obligatorietat de pagar en cas de tenir beneficis.

Atesa la seva urgència, es farà especial èmfasi en la confecció del model 347 d'operació amb tercers, un tràmit a través del qual les entitats han de declarar totes les subvencions d'administracions públiques de l'exercici 2014, amb independència del seu import, així com totes les compres a proveïdors que superin els 3005,06 €, entre d'altres. Es tracta d'un tràmit que s'ha de realitzar de forma telemàtica, motiu pel qual caldrà disposar d'un certificat electrònic per persona jurídica ─amb excepció de les comunitats de veïns que, si tenen menys de 15 registres a declarar, ho podran presentar via SMS─, i que s'haurà de fer efectiu abans del 2 de març de 2015.

Tenint en compte l’elevada demanda d’entitats per assistir a aquesta formació, s’ha programat una segona sessió amb el mateix contingut el proper dilluns 16 de febrer a les 19 h, per a la qual encara hi ha places disponibles. Per tal de formalitzar la inscripció, cal escriure un correu electrònic a l’adreça de l'Ateneu Municipal () detallant el nom de l'entitat, el nom i cognoms de les persones que assistiran  a la formació ─màxim dues persones per entitat─ i facilitar un telèfon i correu electrònic de contacte.

L’Ateneu, espai d’entitats
Aquesta sessió forma part de l'oferta formativa que, durant tot l’any i de manera mensual, el Servei de Governança i Ciutadania adreça al teixit associatiu de la ciutat per tal d’abordar diferents àmbits d’interès que puguin ajudar a les entitats en la seva tasca. Amb aquest paquet formatiu i l’ampliació de serveis específics entorn al Tercer Sector, l’Ateneu Municipal es consolida com a espai d’entitats, sent l’equipament de referència on accedir a serveis de suport i assessorament específics que acompanyen les entitats en matèria de finançament, comunicació, projectes, gestió associativa, participació, etc.