Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament sotmet a exposició pública l’avantprojecte de l’Ordenança de mobilitat de Rubí Fins al 21 de setembre, la ciutadania pot fer aportacions al text a través de la plataforma en línia Rubí Participa https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/l2019ajuntament-sotmet-a-exposicio-publica-l2019avantprojecte-de-l2019ordenanca-de-mobilitat-de-rubi/@@images/image/preview

L’Ajuntament sotmet a exposició pública l’avantprojecte de l’Ordenança de mobilitat de Rubí

Fins al 21 de setembre, la ciutadania pot fer aportacions al text a través de la plataforma en línia Rubí Participa
La reducció de la velocitat genèrica a 30 km/h queda recollida a l’avantprojecte d’ordenança (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
La reducció de la velocitat genèrica a 30 km/h queda recollida a l’avantprojecte d’ordenança (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

L’Ajuntament ha fet públic el text de l’avantprojecte de l’Ordenança de mobilitat de Rubí amb l’objectiu que les persones i entitats interessades puguin opinar-ne i fer-hi les aportacions que considerin adients. Les propostes s’han de formular de manera telemàtica a través de la plataforma Rubí Participa fins al dimarts 21 de setembre.

L’avantprojecte d’Ordenança de mobilitat de Rubí actualitza la regulació actual per adequar-la a les novetats sorgides als darrers anys, així com a les noves necessitats i demandes de la ciutadania en aquest àmbit, d’acord amb les previsions recollides al Pla de mobilitat urbana de Rubí aprovat el 2020. És un text que té la sostenibilitat com a eix principal i que reforça el compromís de l’Ajuntament amb la millora de l’espai públic, la seguretat viària, la preservació del medi ambient, l’aposta per les noves formes de mobilitat, les energies netes i, en definitiva, la millora de la qualitat de vida i la convivència.

Entre d’altres qüestions que recull la proposta d’Ordenança de mobilitat, figura la reducció de la velocitat genèrica a les vies urbanes a 30 km/h, excepte en aquelles que tenen dos carrils o més; la possibilitat de crear una zona de baixes emissions d’acord amb les normes i plans supramunicipals; la regulació de l’ús dels vehicles de mobilitat personal (VMP); o l’impuls del vehicle compartit.