Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament edita una guia d’acollida per a persones nouvingudes El document, que recull la informació bàsica que pot ser útil a les persones que arriben a la ciutat, s’ha elaborat en cinc idiomes https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/l2019ajuntament-edita-una-guia-d2019acollida-per-a-persones-nouvingudes/@@images/image/preview

L’Ajuntament edita una guia d’acollida per a persones nouvingudes

El document, que recull la informació bàsica que pot ser útil a les persones que arriben a la ciutat, s’ha elaborat en cinc idiomes
L’alcaldessa i el regidor de Ciutadania en un moment de la roda de premsa  (foto: Ajuntament de Rubí - Localpres).
L’alcaldessa i el regidor de Ciutadania en un moment de la roda de premsa (foto: Ajuntament de Rubí - Localpres)

Les persones nouvingudes a la ciutat reben una guia d’acollida editada per l’Ajuntament de Rubí que conté la informació bàsica que pot ser útil als nous veïns i veïnes en el moment d’arribada. La publicació recull les gestions i tràmits més freqüents: com s'ha de fer l'empadronament, informació i formació general per a persones nouvingudes, informa de l’assessorament jurídic d’estrangeria i de qüestions relacionades amb la residència temporal, l'atenció sanitària, l'educació o els Serveis Socials, entre d'altres.

Per garantir que la informació sigui accessible a tothom, sigui quina sigui la seva llengua i el seu nivell de competència digital, el document s’ha fet en paper, per evitar la bretxa digital, i en cinc llengües: català, castellà, francès, anglès i rus. Actualment hi ha impresos 2.500 exemplars, 500 en cada idioma. A la pàgina web municipal, a l’espai de Ciutadania, es poden consultar totes les versions en format digital i pròximament s’editarà també en àrab i urdú. “Tenir tota la informació possible, que la ciutadania conegui els seus drets i deures, és un requisit indispensable per gaudir en plenitud de la ciutat i també és una manera de reconèixer els nous veïns i veïnes com a ciutadans i ciutadanes de ple dret”, ha dit l’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, durant la presentació del nou recurs a la premsa.

La nova guia també és una carta de presentació de la ciutat que informa dels principals equipaments esportius i culturals, i el contacte amb les associacions de lleure i escoles, entre d’altres. “Els diferents serveis d’atenció a la ciutadania són la primera presa de contacte entre administració i ciutadania. És des d’aquesta primera línia que es detecten moltíssimes situacions on l’administració pot intervenir per millorar la vida de les nostres veïnes i veïns, també de les persones nouvingudes, que han de trobar en l’administració local una aliada per garantir els seus drets i conèixer els seus deures”, ha argumentat el regidor de Ciutadania, Pau Navarro Cano. L’edil també ha explicat que el document vol donar resposta a les necessitats de les persones nouvingudes però no només en termes de vulnerabilitat. Per això s’hi recullen els recursos per atendre persones vulnerables i també elements que per millorar el dia a dia dels nous veïns i veïnes de la ciutat i la seva vida social i cultural. Igualment, el regidor ha posat l’accent en el fet que el document és una eina útil per a qualsevol persona de Rubí i que es dirigeix a totes les persones nouvingudes, també aquelles que arriben des d’altres punts de Catalunya i Espanya.

El document es distribueix des del Servei de Primera Acollida, al carrer de General Prim 33-35, i també es pot trobar a l’edifici consistorial, l'Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC), Rubí Forma, Serveis Socials, el Servei d’Atenció a la Mobilitat Internacional, el Punt d’Informació i Orientació en Protecció Internacional, l’Oficina Municipal d'Escolarització (OME) i Proursa.

La guia és un recurs més del Servei de Primera Acollida de l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania, que treballa per donar resposta a les necessitats inicials de formació i informació de les persones estrangeres immigrades, les sol·licitants d’asil o de protecció subsidiària, les refugiades, les apàtrides i les retornades. L’atenció a les persones nouvingudes es complementa amb accions de sensibilització per promoure a Rubí un model de convivència intercultural que visibilitzi la diversitat com a factor enriquidor i que lluiti pel trencament dels rumors, prejudicis i estereotips socials discriminatoris per raó d’origen, cultura i religió.