Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament de Rubí i Sorea signen un conveni per lluitar contra la pobresa energètica En el marc d’aquest acord, la companyia subministradora d’aigua es compromet a crear un fons de solidaritat per evitar els talls de servei a les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica https://www.rubi.cat/ca/actualitat/noticies/l2019ajuntament-de-rubi-i-sorea-signen-un-conveni-per-lluitar-contra-la-pobresa-energetica/@@images/image/preview

L’Ajuntament de Rubí i Sorea signen un conveni per lluitar contra la pobresa energètica

En el marc d’aquest acord, la companyia subministradora d’aigua es compromet a crear un fons de solidaritat per evitar els talls de servei a les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica
Ramon Albareda, director territorial de Sorea, i l’alcaldessa, Ana María Martínez, després de la signatura del conveni (foto: Localpres).
Ramon Albareda, director territorial de Sorea, i l’alcaldessa, Ana María Martínez, després de la signatura del conveni (foto: Localpres)

L’Ajuntament de Rubí i l’empresa Sorea han signat aquest dimecres un conveni de col·laboració que té per objectiu evitar els talls de subministrament a totes aquelles persones i famílies que es trobin en una situació de vulnerabilitat econòmica i/o risc d’exclusió social. En el marc d’aquest acord, la companyia d’abastament d’aigua es compromet a crear un fons de solidaritat destinat a la concessió d’ajuts a aquells usuaris que tinguin dificultats per pagar els seus rebuts.

L’alcaldessa, Ana María Martínez, ha agraït a Sorea la possibilitat que els dóna aquest conveni de treballar conjuntament en una de les línies prioritàries de l’acció de govern: “atendre i facilitar des de l’administració la vida a les persones i famílies que més ho necessiten. [...] Treballem per acompanyar tots els veïns i veïnes per tenir aquesta vida que tots mereixem”. En aquest sentit, la primera edil confia que altres subministradores segueixin l’exemple: “Si altres grans companyies de subministrament fessin el mateix, si posessin les persones per davant d’interessos econòmics, tindrien tots un present i futur millors”.

Per a Ramon Albareda, director territorial de l’empresa subministradora d’aigua, l’acord assolit amb el consistori arrela en “la relació quasi història de Sorea amb el municipi” i respon a l’interès de “solucionar i ajudar en tota la problemàtica de la pobresa energètica [...] i col·laborar amb les persones que tenen aquesta vulnerabilitat econòmica i energètica”. 

La creació d’un fons de solidaritat dóna compliment a la Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica. Les persones que compleixin els requisits i s’hi vulguin acollir es podran adreçar als Serveis Socials municipals, que s’encarregaran de valorar l’atorgament de l’ajut. Aquest consistirà en una bonificació parcial o total de les factures pendents de pagament, i la corresponent reobertura del subministrament si la suspensió per impagament ja s’hagués efectuat. En tots els casos es garantirà la continuïtat del servei durant un any a partir de la petició d’ajuda, amb l’opció de prorrogar la bonificació si els Serveis Socials ho estimen convenient.

El conveni signat aquest dimecres regula altres actuacions dirigides a combatre la pobresa energètica. Així, per exemple, recull el compromís de donar publicitat de les bonificacions i ajudes que siguin aplicables a la factura de l’aigua, tant a través dels Serveis Socials municipals com del web i les oficines d’atenció al client de Sorea.

L’acord també fixa un protocol per als casos d’impagament de rebuts i d’ocupació d’habitatges.

Mesures contra la pobresa energètica
Sorea té a Rubí 30.687 usuaris domèstics, dels quals 192 disposen d’un informe de vulnerabilitat emès pels Serveis Socials municipals. Un 16,10% dels abonats de la companyia es beneficien d’algun tipus de bonificació a la seva tarifa.

El 2015, l’Ajuntament va destinar 43.357 euros a ajudar famílies que tenien problemes per pagar els subministraments bàsics. A aquest suport cal sumar les mesures implementades en el marc de la iniciativa Energia per a tothom, dins el projecte municipal Rubí Brilla. Des de la seva posada en marxa, el consistori ha auditat un total de 195 llars d'usuaris derivats des de Serveis Socials i els ha ajudat a reduir la seva despesa energètica, ja sigui optimitzant els seus contractes, ajudant-los a sol·licitar el bo social o implantant millores als seus habitatges per valor de prop de 64.000 euros.